• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

O taborze USA

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.982 531 30
Ten francuski opis jest cokolwiek nieprecyzyjny. Jeżeli lokomotywy były zbudowane w Hiszpanii dla Holandii, to powinny być na 1500 V DC, nie 3 kV. Również w Wlk. Brytanii i we Francji w tym czasie sieć była zelektryfikowana prądem o napięciu 1500 V (we Francji na części linii tak jest do dziś). Natomiast w Hiszpanii rzeczywiście jest 3 kV, poza normalnotorową siecią dużych prędkości, gdzie zastosowano 25 kV 50 Hz.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.718 65 3
Ja ten wycinek artykułu znalazłem w necie i pomimo mojej znikomej znajomości języka francuskiego zrozumiałem mniej więcej że chodzi o jeszcze jakieś inne zamówienia na lokomotywy 6 osiowe ale o układzie CC we Francji i Wlk. Brytanii. Co do zamówień we francji to jak pokazała historia z pewnościa chodziło o odmiany francuskich CC7100. Z tymi napięciami to rzeczywiście coś namieszali. A z tegoco wiem to chyba zamówienie dla Holandii nigdy nie było realizowane w Hiszpanii tylko we własnych zakładach Holenderskich Werkspoor i lokomotywy były na wózkach 3 osiowych czyli przedstawione wyżej serii 1200. Ciekawy film z produkcji tych lokomotyw
Oprócz elektrowozów według projektu amerykańskiego Holandia zakupiła lokomotywe spalinową 2701 (nie wiem czy była jeszcze jedna) podobną do elektrowozów 1200 ale z jedną kabiną.
2701[1].jpg
P8308191.jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.541 112 11
Ten francuski opis jest cokolwiek nieprecyzyjny. Jeżeli lokomotywy były zbudowane w Hiszpanii dla Holandii, to powinny być na 1500 V DC, nie 3 kV. Również w Wlk. Brytanii i we Francji w tym czasie sieć była zelektryfikowana prądem o napięciu 1500 V (we Francji na części linii tak jest do dziś). Natomiast w Hiszpanii rzeczywiście jest 3 kV, poza normalnotorową siecią dużych prędkości, gdzie zastosowano 25 kV 50 Hz.
Opis jest o hiszpanskich lokomotywach; zaprojektowane przez Westinghouse i po czesci wybudowane. Ostatnie zdanie nawiazuje do lokomotyw zamowionych we Francji. To wlasnie o tych hiszpanskich lokomotywach wspomnialem. Chyba zostaly wykonane w tym samym czasie co elektrowozy dla Pennsylvania RR; E2c oraz E3b (E3b tez mialy uklad osi BBB).
 

krakowiak

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
1.090 23 0
Nie wiem czy jest sens zaczynania nowego tematu? ;) mnożenia nowych bytów np. pt. klimaty kolei amerykańskich? ;) póki co, zdjęcie nurtującej mnie infrastruktury, istniejącej przy dawnej linii NYS&W, zamieszczę tutaj :) "ustrojstwo" jest zlokalizowane w Butler New Jersey :) do czego służyło? Rozładunek węgla, tudzież innych materiałów sypkich? :)

nys_w_1.JPG nys_w_2.JPG nys_w_3.JPG
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.541 112 11
Nie wiem czy jest sens zaczynania nowego tematu? ;) mnożenia nowych bytów np. pt. klimaty kolei amerykańskich? ;) póki co, zdjęcie nurtującej mnie infrastruktury, istniejącej przy dawnej linii NYS&W, zamieszczę tutaj :) "ustrojstwo" jest zlokalizowane w Butler New Jersey :) do czego służyło? Rozładunek węgla, tudzież innych materiałów sypkich? :)
]
Dokladnie;) rozladunek najczesciej wegla. Pod mostkiem pomiedzy filary cofaly wywrotki, tak ze material byll zsypywany prosto z wagonu, aby dowiesc material do celu. Pelno jeszcze jest takich urzadzen, nawet przy glownych liniach. Oczywiscie wszystkie juz sa nie uzywane. Jest takie cos doslownie 1,5 km od mojego miejsca zamieszkania, przy glownej linii kolejowej zelektryfikowanej.
 

krakowiak

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
1.090 23 0
Dzięki za naprowadzenie na właściwy tor...trop (y) Konstrukcja wydaje mi się ciut karkołomna. Wydawałoby się, że bardziej praktycznie jest zrobić głębszy wykop pod wjazd ciężarówek, niż tak jak widzimy egzemplarz "ustrojstwa" na zdjęciach, prowadzić tor kolejowy w górę - niby po rampie ;)
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.541 112 11
Najprawdopodobniej chodzilo o to, zeby nie kopac za glebokich dolkow, poniewaz wiazaloby sie z tym specjalne umacnianie nasypu glownych torow. Tak jak Zauwazyles, bocznica jest wyzej polozona, chyba latwiej bylo to zrobic. Znam miejsca gdzie bocznica jest na tym samym poziomie, jest wiele gdzie bocznica jest wlasnie wyzej.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.541 112 11
20151007_130058_HDR.jpg
20151007_125955_HDR.jpg
No to tutaj była sprytniejsza rampa ;-)
http://members.trainweb.com/bedt/indloco/dlw25.html
Lub właśnie forma prosta w poziomie - choć nie jestem pewien, czy tylko węgiel i tylko wyładunek.
http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=154565&nseq=13
Taka sama jak ta pierwsza byla jeszcze calkiem niedawno w Lancaster, nie daleko mnie. Najbardziej ciekawa jaka widzialem byla niegdys w Philadelphii. Zaraz na glownej linii zelektryfikowanej odchodzil rozjazd i lukiem na rampie tory wchodzily do ogromnego ceglanego budynku fabryki. Niestety kolejowy krajobraz Philadelphii bardzo zubozal, wtedy chodzilem jeszcze do szkoly i dopiero co zaczalem robic zdjecia taboru, a co dopiero doceniac takie klimaty.
Dzisiaj podczas pracy zlapalem pare GP38-2 hi-nose w Camp Hill, niedaleko Harrisburga.
 

krakowiak

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
1.090 23 0
Właśnie zacząłem szukać informacji o ww. NS #5014, kiedy natknąłem się na filmik na YT, gdzie pod tym samym numerem, dość współcześnie bo w zeszłym roku, występuje maszyna GP50 :) zatem zapytam z ciekawości, jak wygląda numeracja lokomotyw w Ameryce Płn.? Czy numery mogą się powtarzać? :) w końcu czterocyfrowa numeracja "ogranicza" liczbę lokomotyw do niecałych 10 tysięcy sztuk ;)

5014.JPG
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.103 145 0
gogle + obrazek podpowiadają, zę na YT jest inna lokomotywa innej spółki

NS http://www.rrpicturearchives.net/locopicture.aspx?id=54016
z YT: http://www.rrpicturearchives.net/Locopicture.aspx?id=194684http://www.railpictures.net/showphotos.php?road_number=IORY 5014
do kompletu jest jeszcze np. BNSF 5014: http://www.rrpicturearchives.net/locopicture.aspx?id=32443
tak, numeracje powtarzają się i zapewnie wielokrotnie ;-)
to są numeracje indywidualne w ramach jednej spółki.

w momencie przejęcia spółek może nastąpić przenumerowanie, np. jak w przypadku BN/BNSF i poprzedników
http://www.trainpix.com/bnsf/EMDORIG/SW12/INDEX.HTM -> druga kolumna, pierwszy użytkownik, 45 lat temu ;-)

Albo można też przenumerować w ramach danej spółki starsze modele, żeby jak to tłumaczą: "zrobić numeracje dla nowych lokomotyw"
stąd np. denerwujące mnie przenumerowania w ramach BNSF
np. http://www.rrpicturearchives.net/locoPicture.aspx?id=18776
BNSF 6369(SD40-2) -> BNSF 1972(SD40-2)
Wkurza, bo jak dostaniesz model z "starym numerkiem" to się nagle okaże, że nie pasuje do jeżdżenia w realiach bardziej współczesnych ;-)

bo z tym starym numerem teraz jest ES44 :)
a SD40 jak nie poszła na żyletki to została sprzedana gdzieś do Ameryki południowej ;-)
 
Ostatnio edytowane:

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.541 112 11
Kazde towarzystwo ma swoja numeracje. Nie tylko to, ale jeszcze fakt ze za dawniejszych czasow wiele kompanii uzywalo wlasnie numeracji jako identyfikacji danego modelu lokomotywy. Np. Santa Fe parowozy o ukladzie osi 2-4-2, znane jako "Northern", na SF byly referowane jako 2900 i 3700 serie. Wszystkie Elektrowozy na Conrail byly w 4000 numeracji, a szescioosiowe spalinowozy zaczynaly sie w 6000, jesli chodzi o wczesny Conrail.
[DOUBLEPOST=1444301320,1444300680][/DOUBLEPOST]Mala poprawka; na Conrail spalinowozy szescioosiowe z napedem na kazda os zaczynaly sie od 6000, spalinowozy pasazerskie E7, E8 i inne mialy numery od 5000.
[DOUBLEPOST=1444301385][/DOUBLEPOST]
Ta pierwsza nie jest sterowana z zewnątrz?
Nie, tylko nadmiar obslugi;)
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.541 112 11
Sadzac po wagonach do przewozu zborza, jest to gdzies w Kanadzie, a spalinowoz to byly Union Pacific, tylko z napisami FEC;) Kilka lat temu bedac na Horseshoe Curve w Pennsylvanii, w jeden dzien zobaczylem spalinowozy wszystkich glownych towarzystw. Oprucz wszechobecnych Norfolk Southern, byl niebieski Conrail, CSX, Union Pacific, Santa Fe, BNSF i na koniec przytrafil sie nawet SD40-T (tunnel motor) jeszcze w barwach Southern Pacific:)
 

Podobne wątki