• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

O taborze USA

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
790 87 8
No jasne a Kampfgruppe X Otto Skorzennego to na czym sie wyłożyła w grudniu 1944 :)
To, że Amerykanie mówią „gas”, zamiast „petrol”, nie oznacza, że to inny język niż angielski. Co ciekawe, amerykańskie stacje telewizyjne szkolą swoich dziennikarzy wymowy z południowego Ontario. Jest to najbardziej „neutralny” i zrozumiały dla większości. Z resztą Peter Jennings długoletni prezenter ABC pochodził z Toronto, a karierę zaczynał CJOH-CTV Ottawa.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.519 112 11
Dobra, jeszcze coś dla fanów klasycznych dieslów i nieistniejących już towarzystw. Świeżo pomalowany spalinowóz (SW7?) na Everett Railroad w Holidaysburg'u:
IMG_20240623_130152099_HDR~2.jpg
IMG_20240623_130217945_HDR~2.jpg
IMG_20240623_130521856~2.jpg
IMG_20240623_130402725~2.jpg

Zdjęcia zrobiłem w drodze na Horseshoe Curve w dniu
23 czerwca, 2024r.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
6.084 38 4
@teigrekty2, Maciej, a przetrwały może w jakimś muzeum EMD F od Lehigh Valley? Pamiętam jak lata temu przeglądając railpictures zapisywałem sobie co ciekawsze modele, Bardzo podobały mi się proste Clinhfield i poza wiadomo największymi kompaniami właśnie Lehigh Valley.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.519 112 11
@teigrekty2, Maciej, a przetrwały może w jakimś muzeum EMD F od Lehigh Valley? Pamiętam jak lata temu przeglądając railpictures zapisywałem sobie co ciekawsze modele, Bardzo podobały mi się proste Clinhfield i poza wiadomo największymi kompaniami właśnie Lehigh Valley.
Zdaje mi się że są (były), ale mogą to być jakiejś innej kompanii i tylko przemalowane w barwy LV. Na pewno Kolega @Misiek będzie wiedział.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.065 145 0
Jest przemalowanka
http://rrpicturearchives.net/locoPicture.aspx?id=21341

LV miała niewiele eFek A, plus kilka B
i chyba żadna nie trafiła do CR

F7A
Conrail inherited their 110 F7A's from Penn Central (former Pennsylvania Railroad, New York Central, and Denver & Rio Grande Western units) and Erie Lackawanna (former Lackawanna and Erie units).

F7B
Conrail inherited their fleet of F7B's from the Penn Central and Erie Lackawanna.

FP7
Conrail inherited 18 FP7's from the Penn Central (former PRR) and 3 from the Reading Company. The RDG units (#900-903) were assigned to commuter service between Reading and Philadelphia, PA, and eventually were transferred to SEPTA.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.909 527 30
Często pisząc tu na forum mam do wyboru jaki język zastosować, i nie zawsze trafię ponieważ nie wiem jaka jest wiedza obcego języka czytających.
Moim zdaniem jednak najlepiej używać polskiego. Otwarty od góry wagon z bocznymi ścianami to po polsku węglarka, niezależnie, czy służy do wożenia węgla, czy złomu. Po angielsku obrotnica to "turntable" - czy to znaczy, że pisząc o amerykańskiej obrotnicy mamy pisać "stół obrotowy"? Chociaż wiele lat temu w jakimś filmie kolejowym, puszczonym w polskiej telewizji, tak właśnie przetłumaczono słowo "turntable" - "stół obrotowy". Niestety, żeby dobrze tłumaczyć teksty z języka obcego na polski nie wystarczy dobrze znać ten obcy język, trzeba też trochę wiedzieć, o czym się pisze i znać polską terminologię w branży, której dotyczy tekst...
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
790 87 8
“turntable“ - to także nasz poczciwy odtwarzacz płyt gramofonowych, czyli popularnie adapter.
W polskiej terminologii, istnieje nawet “hopper”.

Budowa i wyposażenie wagonów kolejowych
……
− wagony specjalne:
− cysterny–doprzewozuładunkówpłynnych,
− talboty – samowyładowcze do przewozu ładunków sypkich, w tym głównie drobnego
węgla,
hoppery – wagony samowyładowcze do przewozu podsypki kolejowej i tłucznia,
− dumpcary – samowyładowcze z przechylnym pudłem do przewozu ładunków sypkich,
jak ziemia czy tłuczeń,
 

Psborsuk

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
49 0 0
Proszę bardzo:
Łaziłem tam kilka razy i byłem nawet w środku, jednak nie dało się wejść na górę. Planowana jest rozbiórka nastawni, ale nie wiadomo dokładnie kiedy. Norfolk Southern ponoć szuka kontraktora na robotę. Nastawnia była zbudowana w 1944 kiedy zainstalowano tu rozjazdy w celu zwiększenia możliwości wyprzedzania wolniejszych pociągów. Nastawnię zamknięto w 1994 (Conrail).
Dziękować! A masz jakieś fotki od drugiej, leśnej strony?
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.519 112 11
Z ostatniego weekendu i wycieczka dniowa w Appallachy. Dokładnie na byłą linię główną Baltimore and Ohio. Miejsce nie daleko Paw Paw, West Virginia. Towarowy w stronę zachodnią wyjeżdża z tunelu Carothers (w składzie będzie prawdziwa niespodzianka):
IMG_20240707_130940369~3.jpg
IMG_20240707_130949628~2.jpg

Pełno produktów stalowych w tym składzie.
IMG_20240707_130955461~2.jpg

Takiego wagonu jeszcze nie widziałem i koledzy na innym forum poszperali trochę na internecie o jego przeznaczeniu. Wagon DOD (Departament of Defence) do przewozu "śmieci" z elektrowni atomowej.
IMG_20240707_130959470~2.jpg

Dalej w składzie były Conrail z oznaczeniem NYC z czasu podzielenia Conrail pomiędzy dwoma rywalami:
IMG_20240707_131242015~2.jpg

Większa cysterna i w przeciwieństwie do przemysłu zabawkarskiego, większość cystern ma kolor czarny w różnym stanie wypłowiałości, lub odcień kremowego/białego;
IMG_20240707_131121564~2.jpg

Następnie skład na wschód w tunelu:
IMG_20240707_153903208_HDR~2.jpg
IMG_20240707_153907588_HDR~3.jpg

Tą platformę DOD próbowałem jeszcze dopaść w Cumberland, ale za nim zajechałem na miejsce, wagon zniknął gdzieś w czeluściach stacji rozrządowej.
 

JohnyTRS

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
395 1 0
@teigrekty2, Maciej, a przetrwały może w jakimś muzeum EMD F od Lehigh Valley? Pamiętam jak lata temu przeglądając railpictures zapisywałem sobie co ciekawsze modele, Bardzo podobały mi się proste Clinhfield i poza wiadomo największymi kompaniami właśnie Lehigh Valley.
Żadne nie przetrwały, wszystkie zostały sprzedane lub oddane producentom podczas kuna nowych lokomotyw (dzięki czemu można było kupić nowe lokomotywy taniej).

Cytat:
No LV cab units, EMD or Alco, survived to Conrail.
https://scotlawrence.github.io/LValltimeroster/

Natomiast co do EV 126: to jest to oryginalna lokomotywa Lehigh Valley, w malowaniu producenta (czerwona z trzema czarnymi pasami, żółte barierki) - nie do końca prawdziwe się jedynie barierki wzdłuż przedziału maszynowego, oryginalnie ich nie było, była tylko poręcz na przedziale. Historia tych lokomotyw jest o tyle ciekawa, że zostały dostarczone na LV jako EMD NW1, następnie zostały przez tego samego producenta przebudowane i oznaczone jako EMD SW900m:

http://www.rrpicturearchives.net/LocoPicture.aspx?id=100891
http://www.rrpicturearchives.net/LocoPicture.aspx?id=76432
http://www.rrpicturearchives.net/locoPicture.aspx?id=258509
 
Ostatnio edytowane:

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
6.084 38 4
Ale 300 mil w warunkach US to nie jest coś wielkiego. Ja nie pamiętam gdzie Maciej mieszka konkretnie, ale skojarzyło mi się z tą częścią Stanów. Tak na marginesie patrzę sobie na te YT, a tam o Big Boyu. Nawet umknęło mi to, że go uruchomili, I cyk przez Keddie Wye ze składem. Robi wrażenie taki potwór w takim miejscu. :love:
 

Podobne wątki