• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

O taborze USA

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
6.454 39 4
To miejsce mi sie kojarzy troche z takim torem, gdzie stoja ET22 gdzies w Lodzi, taki park jakby i miedzy drzewami stoja maszyny, to by bylo genialne miejsce do zdjec jak np bedzie mgla. O ile ET22 to maszyna, ktora wciaz jest na torach w ruchu, to te GG1 we mgle sfotografowac to marzenie. Zreszta pal licho mgle, w ogole zobaczyc na zywo :)
 

DrCodeWizzard

Aktywny użytkownik
Reakcje
107 2 0
Chyba żadna nie jest dopuszczona do ruchu. Ale dwie dość dobrze zachowane są w Pennsylvani. W muzeum w Strassburgu jest jedna, a druga stała na stacji kolejowej w Harrisburgu (Chociaż tam ją widzialem z 15 lat temu...)
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.697 112 11
Tu chyba najlepiej zachowana GG1, z tego co mi wiadomo jedna z dwóch w której został transformator.
IMG_20231012_150139290_HDR~2.jpg

Niestety ani jedna nie jest zdatna do ruchu. I nie ma to nic wspólnego z technicznymi ograniczeniami. Idiotyczne prawa jakie były wprowadzone nie pozwalają na uruchomienie takiej lokomotywy. Jak to jest że kraj taki jak np. Szwajcaria potrafi pielęgnować takie zabytki i trzymać w pełni sprawne pokazuje tylko stan umysłowy ludzi z tym związanych. Oryginalnie problemem w lokomotywach GG1 była substancja (pyrenol) używana do chłodzenia transformatorów. Elektrowozy E33, E44 i inne także używały tego oleju do chłodzenia. Substancja posiada tzw. PCB (poly chlorinated byphenol), nie wiem jak po Polsku, i ponoć powoduje rak w myszach i to miało być głównym powodem do wycofywania taboru. Pod koniec lat 70-tych wprowadzono klauzure dla lokomotyw i transformatorów gdzie jeśli nie ma przeciekania, lokomotywy mogą być używane. Jakoś nikt tej klauzury "nie zauważył" i całe serie lokomotyw elektrycznych, które mogły pełnić służbę przez wiele lat, wycofywano i przeznaczono na złom. Jednak typowo powodem była głupia polityka. W późnych latach 70-tych zamówiono w Wielkiej Brytanii nowe obręcze na koła napędne GG1 (dla tych na Amtrak). Jako że żadna huta w Stanach nie była w stanie takich wytoczyć, importowano je z Europy. Celem było oczywiście zmodernizowanie lokomotyw i przedłużenie ich życia. Obręcze przypłynęły, ale w międzyczasie zaczęto elektrowozy wycofywać. Mało kto o tym teraz wie, informacje przeczytałem w dość mało znanym czasopiśmie, a fakt potwierdził znajomy szef lokomotywowni w Philadelphii. Drugą lokomotywą tej serii w jakiej po wycofaniu z ruchu pozostał transformator jest tzw. "Old Rivets"-Stare Nity; czyli pierwsza z serii:
IMG_20231012_151854973~3.jpg

Według ostatnich informacji transformator miał być wyjęty, ale pewności nie mam. Ta niestety niszczeje na zewnątrz, a jest o wiele bardziej cennym egzemplarzem tej serii.
Zdjęcia cyknąłem wczoraj.
 
Ostatnio edytowane:

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.697 112 11
Filmów o Amerykańskiej kolei można dawać w nieskończoność, ale ten trzeba zobaczyć, i w szczególności posłuchać. Jak chyba niektórym miłośnikom kolei Ameryki wiadomo, każda kompania wybierała lub budowała parowozy jakie były według szefów potrzebne. Wiele parowozów miało w zasadzie podobną konstrukcję, lub nawet identyczną na innych kolejach. Czynnikami wyróżniającymi były akcesoria i wszelkiego rodzaju detale ozdobne. Wliczają się do tego preferowane syreny i gwizdki używane na parowozach. Posłuchajcie tej kombinacji na Norfolk and Western- 9:55
Wcześniej w minucie 5:56 jest podobny, tylko trochę późno nagrany.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.697 112 11
Dzisiaj wycieczka do Philadelphii, a skoro wyjazd to droga z powrotem już inna i bardziej ciekawa. Znalazłem się w Lansdale gdzie rozchodzą się linie do Doylestown i niegdyś linia do Bethlehem, obie Reading Railroad. Na stacji oprócz kilku składów EMU Silverliner, stało też kilka rzędów wagonów towarowych. Na jednej bocznicy jeden z moich ulubionych spalinowozów Amerykańskich:
IMG_20231021_171844880~2.jpg
IMG_20231021_172111643~2.jpg
IMG_20231021_172158001~2.jpg
IMG_20231021_172253344_HDR~2.jpg

C39-8 to produkt General Electric z 1984r. i w zasadzie początkujący serii DASH8 która ewentualnie detronizowała produkty General Motors z pierwszego miejsca.
IMG_20231021_172542471~2.jpg
IMG_20231021_172706723~3.jpg

Te ostre kąty i garb za kabiną niczym sześcioosiowe ALCo Century są wspaniałe.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.697 112 11
Wczoraj wycieczka na jarmark kolejek nie daleko Pittsburgh'a, dokładniej Monroeville w zachodniej Pennsylvanii. To małe zielone kółeczko to cena, po której domyślam się że to jakaś mosiężna produkcja:
IMG_20240106_133329809~2.jpg
IMG_20240106_133354425~2.jpg

Reprodukcja tego C39-8 której zdjęcia robiłem nie daleko Philadelphii. Następnie postój w Altoonie zaraz koło zakładów naprawczych Juniata. I jak to normalnie jest, zaraz koło ulicy stał ciekawy tabor:
IMG_20240106_192856490~2.jpg

SD40-2 "Hi nose", czyli niespodziewana niespodzianka;
IMG_20240106_192843542~2.jpg

Ja zawsze miałem swój własny przydomek na SD40-2: "Krążownik". Te długie pokłady na końcach kojarzą mi się z okrętem wojennym.
IMG_20240106_192630915~2.jpg
IMG_20240106_192711056~2.jpg
IMG_20240106_192655124~2.jpg

To co stoi przed nim jest jeszcze ciekawsze:
IMG_20240106_192647802~2.jpg

SD40, także "Hi nose";
IMG_20240106_192747308~2.jpg
IMG_20240106_192734782~2.jpg
 

Podobne wątki