• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

O taborze USA

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.541 112 11
Witam, przedstawiam nastepny amerykanski parowoz towarzystwa Reading-T1. Oryginalnie zbudowany przez Baldwin Locomotive Works w latach 20 jako 2-8-0, kompania Reading przebudowala #2124 oraz 30 innych na 4-8-4 "Northern" w Styczniu 1947r.
20131102_160835.jpg
20131102_155520.jpg
20131102_155520.jpg
20131102_155548.jpg
[DOUBLEPOST=1385385774][/DOUBLEPOST]C.d. Reading T1
20131102_155607.jpg
20131102_155622.jpg
20131102_155634.jpg
 
1

12g

Gość
Czy mi się wydaje, czy może ten parowóz ma koła bez obręczowe, a przynajmniej koło gdzie powinien być korbowód jest bez obręczowe.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.541 112 11
C.d. Reading T1. Jak wiele nowszych amerykanskich parowozow, ten takze wyglada troch wyscigowo, palenisko jest systemu Wooten od nazwiska wynalazcy i pozwala na spalanie gorszych gatunkow wegla jak i odpadow z kopalni, doslownie to co jest na haldach.
20131102_155844.jpg
20131102_155902.jpg
20131102_155923.jpg
 

TLLK

Aktywny użytkownik
Reakcje
236 7 2
Witam.
Sukcesywnie zmniejszam kolekcję. Mam dwa sety Maerklina serii Union Pacific do puszczenia w świat:
zestaw 10 wagonów krytych 45646 cena 550 zł,
zestaw 3 owocarek set 35680 cena 220 zł.
Idealne do Big Boya i Challengera.
Rozważę wszelkie propozycje.
Pozdrawiam i zapraszam.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.541 112 11
20150216_072836.jpg Prosze bardzo, jeden z moich ulubionych elektrowozow amerykanskich; AEM7 w barwach MARC. Elektrowozy AEM7 bazowane byly na szwedzkich Rc4, jeden Rc4 pozyczony byl przez Amtrak (pasazerskie towazystwo kolejowe) w roku 1976 w celu znalezienia kandydata na zastapienie przedwojennych GG1. Amerykanie w tamtym okresie juz nie poradzili sobie z zaprojektowaniem szybkich elektrowozow pasazerskich (z reszta nadal nie moga sobie poradzic). Po udanych testach Szwedzi z udzialem EMD zaprojektowali elektrowoz bardziej nadajacy sie na amerykanskie warunki-AEM7; ASEA-ELECTRO-MOTIVE 7000 KM. Pierwszy egzemplarz zostal wykonany w poznym 1979 r. Oryginalnie zamowiono 47 lokomotyw; numery 900-946, po kilku latach zakupiono jeszcze numery 947-953, te ostatnie mialy pudla zbudowane w Austrii i roznia sie na zewnatrz iloscia ryflii na scianach bocznych. W tym samym czasie MARC i SEPTA zamowily swoje AEM7; 4 dla MARC i 7 dla SEPTA. Oczywiscie stanowi to lomomotywy MARC jako bardzo zadkie w tych kolorach. Z jakiegos powodu ten egzemplarz stoi juz w tamtym miejscu dlugi czas-zdjecie wykonalem w Baltimore na bylej stacji towarowej Baltimore and Ohio, z dala od sieci trakcyjnej. Ae-emki nadal obsluguja pociagi pasazerskie, jednak Amtrak zaczyna je zastepowac nowymi elektrowozami Siemensa i chyba za dwa lata maja zniknac ze szlakow bylej Pennsylvanii Railroad. Czas pokaze czy Siemensy podolaja zadaniom, AEM okazaly sie bardzo udanymi lokomotywami i najstarsze z nich pracuja juz 35 lat, co na amerykanskie warunki jest ok.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.541 112 11
^^^ jak to dlaczego stoi, zobacz co jest z prawej strony
http://www.rrpicturearchives.net/showPicture.aspx?id=4094417

ktoś w sieci pytał:
Word has it that the 4901 had a big electrical fire and is OOS/Retired. Any more information or verification?
Aa dzieki, nie probowalem sie blizej dociekac co bylo. To znaczy ze spalinowoz po prawej tez czeka chyba na zlom, lub przebudowe; tor zaraz za dieslem sie konczy. Wiem; wstyd milosnikowi amerykanskiej trakcji elektrycznej o tym nie wiedziec;)
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.103 145 0
hehe, miałem na myśli ten szyld na drugim planie ;-)
http://www.rrpicturearchives.net/showPicture.aspx?id=4094427
ten GP jest z rocznika 1968, ex Milwaukee 2050. pewnie nadszedł już jego czas

Re: MARC GP40 & GP39 status

by ns3010 » Mon May 30, 2011 2:05 pm
51- MBTA
52- MBTA (Parts)
53- MPI Boise
54- Active
55- MPI Boise
56- Active
57- Active
58- Active
59- MBTA
60- Active
61- MBTA
62- MPI Boise
63- MPI Boise
64- MPI Boise
65- MPI Boise
66- MBTA
67- MBTA
68- Active
69- Active
70- Active
71- Active
72- Active
73- Stored
74- Stored
75- Stored

Active means in service with MARC. Units marked as "stored" are stored at the Riverside shops.

This is to the best of my knowledge, and may not be 100% accurate. Additions and corrections are welcome.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Sam pojedynek Asea z Alsthom'mem był bardzo emocjonujący. Alsthom był prawie pewien wygranej jak posyłał CC21003 (X996) , zawieszenie ich lokomotywy miało pokonać prostą Asea'ę. Szwedzka lokomotywa była jednak lepsza na amerykańskie tory.
Francuzi zostali mocno urażeni wręcz pisali obraźliwe o kolei w USA. W encyklopedii tabor elektryczny SNCF tylko ogólnikowo napisali o przegranej ...
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.541 112 11
,Ciekawe by bylo znalesc taki artykol, ja wlasnie tylko dowiedzialem sie ze X996 mial klopoty na torach. Nie jest to jednak dziwne, w latach 60-70 Pennsylvania Railroad, a szczegolnie nastepca Penn Central latali tory tylko na tyle zeby pociagi mogly jezdzic. Wlasnie dla tego kiedy testowali amerykanskie E60, jeden elektrowoz wykoleil sie jadac z duza predkoscia, oczywiscie rzad ktory nie chcial zainwestowac w odpowiednia naprawe torow swalil wine na General Electric-producent lokomotyw. Mniemam ze to wlasnie z powodu zlego stanu torow na North East Corridor szescioosiowe lokomotywy nie dawaly rady przy duzych predkosciach. Nie rozumiem dla czego nikt nie wpadl na pomysl zastosowania ukladu Bo-Bo-Bo do elektrowozu pasazerskiego. Wszak Conrail w 1976 roku testowal GM10B; wlasnie o takim ukladzie osi i bardzo dobrze sie spisywal na kiepskich torach odziedziczonych po Penn Central.
 

Podobne wątki