Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
W magazynie u dziadka Trosta w Chicago jeszcze pare lat temu bylo zatrzesienie takich modeli. Lezaly na polkach tysiace niesprzedanych modeli z lat 40-tych a nawet sprzed wojny. Niestety to nie szlo wiec tego sie nie bralo. Pozniej dziadek z babcia zmarli a ich spadkobierca opylil komus 2 budynki z towarem (budynki bylo duze i solidne ale towar to pewnie w wiekszosci poszedl na smietnik.
Pamietam tysiace modeli Mehanotechniki i Model Power jakie w Polsce byly za Gierka w Skladnicach Harcerskich. Chcialem za to dac po $1.00 za sztuke (lokomotywy i wagony) bo to wiecej nie bylo warte ale dziadek sie upieral, ze to sa dobre modele i nie spusci ponizej ceny hurtowej.
Nikt tego oczywiscie juz nie kupil.
Jak to mowia kazdy towar pojdzie jak znajdzie wlasciwego odbiorce. Pamietam, ze stare drewniane modele statkow i okretow szly fantastycznie za gruba kase. Z pociagami bywalo roznie. Starych modeli Rivarossi z lat 60-70 nikt nie chcial. A duze modele samochodow firmy Pocher sprzedawaly sie za bardzo duze pieniadze.
Mialem tez modele do skladania firmy DJH (takie cos jak Tr203). Ledwo to sprzedalem ze strata. Wierze, ze w Europie by to poszlo a tu nie bylo nabywcow.
Ponizej nastepne nowosci. Drewniane budynki do skladania firmy TMB i sprzet do robot torowych. W sumie ta firma to jeden gosc.
Ladny ten P5. Ja bardziej jestem w elektrycznych z czasow Penn Central i Conrail jak pan chce to moge wstawic troche zdjec, niektore modele robione od podstaw.
Jeśli się nie mylę (bodaj na którymś forum ktoś o tym pisał), to nie jest największy, tyle tylko że najbardziej znany z tych największych.
Niech jednak wypowie się jakiś specjalista od taboru USA, która maszyna była największa.
Jeśli się nie mylę (bodaj na którymś forum ktoś o tym pisał), to nie jest największy, tyle tylko że najbardziej znany z tych największych.
Niech jednak wypowie się jakiś specjalista od taboru USA, która maszyna była największa.
Big boy co do ogolnej wielkosci jest najwiekszy. Ktos napisal S1, ten jest uwazany jako najwiekszy sztywnoramowy ale to mozna kwestionowac poniewaz rosjanie mieli parowoz z 7-ma osiami napednymi. Oczywiscie big boy nie byl najmocniejszym parowozem.
Big boy co do ogolnej wielkosci jest najwiekszy. Ktos napisal S1, ten jest uwazany jako najwiekszy sztywnoramowy ale to mozna kwestionowac poniewaz rosjanie mieli parowoz z 7-ma osiami napednymi. Oczywiscie big boy nie byl najmocniejszym parowozem.
A jak okreslic najwiekszy parowoz? dlugoscia, szerokoscia czy masa?
Big Boy byl najciezszym parowozem swiata wliczajac w to lokomotywe i tender i chyba dlatego sie mowi ze to najwieksza lokomotywa parowa. Nie liczac S1 byla to najdluzsza lokomotywa na swiecie. W kazdej innej kategorii nie zajmuje 1 miejsca ale w pierwszej piatce sie miesci (poza sila pociagowa co jest wyznacznikiem sily parowozu).
A jak okreslic najwiekszy parowoz? dlugoscia, szerokoscia czy masa?
Big Boy byl najciezszym parowozem swiata wliczajac w to lokomotywe i tender i chyba dlatego sie mowi ze to najwieksza lokomotywa parowa. Nie liczac S1 byla to najdluzsza lokomotywa na swiecie. W kazdej innej kategorii nie zajmuje 1 miejsca ale w pierwszej piatce sie miesci (poza sila pociagowa co jest wyznacznikiem sily parowozu).
Big boy nie byl najciezszym parowozem, chodzilo mi o wielkosc fizyczna. Najciezszymi parowozami sa "Allegheny" 2-6+6-6 wyprodukowane dla Chesepeake & Ohio oraz Virginian w tym samym czasie co big boy. Allegheny na szlaku rozwijaly tez 7500KM co bylo o wiele wiecej niz Big boye. Rekord jezeli chodzi o moc nalezy do Q2 Pennsylwania Railroad-7987KM na tescie statycznym w Altoonie stanie Pennsylvania. Big boy wyroznia sie tylko swoja fizyczna wielkoscia. Mam nadzieje ze sie zdjecia podobaja. Ten stoi w Scranton w stanie Pennsylvania, zdjecia robilem dzisiaj a motywacje do tego dostalem jak bylem w sklepie z kolejkami i jeden starszy pan opowiadal jak to musieli wyjac gwozdzie z co drugiego podkladu pod zewnetrzna szyna zeby mozna bylo parowoz wepchac na stacje przez trojkat na zachodniej glowicy Big boye nigdy oszywiscie do Pennsylvanii nie jezdzily, ich "naturalnym" miejscem byly Nebraska i Wyoming.
Big boy nie byl najciezszym parowozem, chodzilo mi o wielkosc fizyczna. Najciezszymi parowozami sa "Allegheny" 2-6+6-6 wyprodukowane dla Chesepeake & Ohio oraz Virginian w tym samym czasie co big boy.
Nie do konca tak jest . Big Boy z tendrem byl ciezszy ale te z ostatniej serii.
Tylko pierwsze 10 parowozow Allegheny z C&O (1 zamowienie seria 1600-1609) bylo odrobine ciezszych od Big Boya ale mowimy o parowozach bez tendra. Loki dla VGN mialy duzo mniejsze piasecznice. Natomiast tendry od VGN byly ciezsze od tych z C&O (tyle samo wegla ale duzo wiecej wody - 26500 galonow a te z C&O tylko 25000).
Te pierwsze 10 sztuk bylo za ciezkie i Lima musiala w nastepnych zamowieniach zmniejszyc wage. Pierwsza seria Alleghany 778000 funtow, Big Boy 772500 (bez tendra). Numery 1610-1619 771300 funtow, 1620-1644 766000 funtow, 1645-1659 751830 funtow a jednostki Virginian 753000 funty. Tak wiec na 68 lokomotyw C&O i VGN tylko 10 bylo ciezszych od Big Boya.
Mam pytanie co do zdjęć
Czy cylindryczne urządzenie miedzy stopniami wejściowymi do budki a wózkiem tocznym to pompa niskiego ciśnienia do podawania wody na podgrzewacz ?
Gdzie jest pompa wysokociśnieniowa do wody ?
Czy Big boy miał inżektory do zasilania kotła ? Jeśli tak to jakiego typu?
Mam pytanie co do zdjęć
Czy cylindryczne urządzenie miedzy stopniami wejściowymi do budki a wózkiem tocznym to pompa niskiego ciśnienia do podawania wody na podgrzewacz ?
Gdzie jest pompa wysokociśnieniowa do wody ?
Czy Big boy miał inżektory do zasilania kotła ? Jeśli tak to jakiego typu?
To co jest na zdjeciu nazywa sie Elesco cold water turbine pump, czyli na polski pompa turbinowa na zimna wode, chyba dobze przetlumaczylem. Zdrugiej strony powinien byc Nathan, zdjec nie robilem poniewaz slonce zachodzilo. Nastepnym razem moge zrobic sesje jesli ktos jest zainteresowany.
Dobrze. Tak jak myślałem to jest pompa która tłoczy wodę z tendra na podgrzewacz wody. Zasilana jest parą odlotowa z pompy wysokiego ciśnienia która tłoczy wodę z podgrzewacza do kotła. Pompa wysokiego ciśnienia jest pod pomostem po lewej stronie z (dobrze widoczna na trzecim zdjęciu). Tylko gdzie wsadzili podgrzewacz nie mogę zlokalizować
Dobrze. Tak jak myślałem to jest pompa która tłoczy wodę z tendra na podgrzewacz wody. Zasilana jest parą odlotowa z pompy wysokiego ciśnienia która tłoczy wodę z podgrzewacza do kotła. Pompa wysokiego ciśnienia jest pod pomostem po lewej stronie z (dobrze widoczna na trzecim zdjęciu). Tylko gdzie wsadzili podgrzewacz nie mogę zlokalizować
Bog Boy nie mial podgrzewacza. Zamiast niego zamontowano inzektor Elesco na pare odlotowa. Widac go wyraznie na 3-4 zdjeciu z przodu po pomostem. A pod budka jest ta pompa turbinowa tloczaca zimna wode.
Nie ma podgrzewacza bo nie bylo miejsca wewnatrz aby go zamontowac. Po prawej stronie jest tez umieszczony Nathan.
Te inzektory byly slabsza strona tego parowozu.