• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowoczesny tabor PKP

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.998 79 12
@Speedway Jak piszą: "Do 2028 roku PKP Intercity chce mieć 110 nowych lokomotyw na 200 km/h". To tych numerków trochę będzie...
...pytanie, czy Newag się wyrobi do tego terminu... Przy tym opóźnieniu jakie mają, to trochę wątpliwe...

Pytanie jak PICowi wyjdzie proces szkolenia maszynistów - czy oni też się wyrobią...

Pozdr,...
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.413 551 30
pierwsza litera powinna byc E. Druga P albo U. A potem liczba z zakresu 40-49
Rozumiem, że w tym wypadku raczej nie ET, ale dlaczego liczba z zakresu 40-49? Chyba, że są to lokomotywy w wersji dwu- lub wielonapięciowej. Jeżeli są tylko na 3 kV prądu stałego, to liczba powinna być z zakresu 01-14, chyba ostatnia użyta liczba to 10 (EM10). A liczba 3-cyfrowa, oznaczająca prędkość i kolejną serię (np. ED160, ED161, ED250 czy właśnie EU200) już nie jest zgodna ze wspomnianą normą. Tak że to "kontynuowanie oznaczeń PKP" za bardzo nie wychodzi...
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.219 157 7
Nowoczesny tabor spółki IC najwyraźniej jest oznaczany wg jakiejś innej normy, pojawiło się jakieś ED250 albo j.w.
Tak że to "kontynuowanie oznaczeń PKP" za bardzo nie wychodzi...
Niestety chaos i niepotrzebne komplikowanie systemu. Co będzie w przypadku, kiedy pojawi się na torach inna lokomotywa uniwersalna, innego producenta innej budowy itp., również dostosowana do Vmax=200km/h? Jaki wtedy ona numer dostanie?
PS. Czy jest już inny wątek na forum w tym temacie?
 

radek_m

Aktywny użytkownik
Reakcje
158 3 0
Czasem wg starych norm to skończyły się numery. Np WKD mamy EN100 dla zespołu z Newagu, a wcześniej był EN97 dla zespolów z Pesy. W 94 roku powstał EN95,. Widać od tego czsu trochę tych zespołów z kategorii inne powstało.

Podobnie z lokomotywami. Stary schema numeracji już pewnie się wyczerpał. Zwłasza dla EZT i SZT.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.282 88 0
Wyczytałem, że to lokomotywa wielosystemowa. Osobiście uważam, że 40-49 to za duży "worek" na wszystko, co nie pasuje do innych numerów. Ale norma (dość już przestarzała) tak precyzuje.

Tak czy siak, nie 200.


Co będzie w przypadku, kiedy pojawi się na torach inna lokomotywa uniwersalna, innego producenta innej budowy itp., również dostosowana do Vmax=200km/h? Jaki wtedy ona numer dostanie?
No właśnie. Jeżeli będą konsekwentni, to też EU200, tylko inny numer "seryjny" - ogólnie robi się bałagan i równie dobrze mogliby zaprzestać stosowania systemu oznaczeń podobnego do w/w normy i pozostać przy oznaczeniach producenta (co przecież od dawna robią prywaciarze).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.413 551 30
Co będzie w przypadku, kiedy pojawi się na torach inna lokomotywa uniwersalna, innego producenta innej budowy itp., również dostosowana do Vmax=200km/h? Jaki wtedy ona numer dostanie?
No właśnie. Jeżeli będą konsekwentni, to też EU200, tylko inny numer "seryjny"
No nie, może być tak, jak z ezt Flirt Stadlera i Dart Pesy, mają oznaczenia ED160 i ED161, więc nowa lokomotywa mogłaby dostać oznaczenie EU201.
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.822 404 7
Ciekawe jakie oznaczenie będzie miała lokomotywa elektryczna na 200 km/h, którą przykładowo wypuści PESA?
Dobrze, że na razie na sieci PKP nie zanosi się na wyższe prędkości pociągów, które tak hucznie zapowiadał zespół Marcina CPK Horały, bo na jego "szprychach" jeździłby pewno ED320 albo ED500...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
E
Koleje w Polsce 19
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 1

Podobne wątki