• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowoczesny tabor PKP

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.832 128 1
Z praktycznie zerową widocznością, a to przecież lokomotywa manewrowa.
Nie wiem czy ma kamery, ale żadne kamery nie zastąpią normalnej obserwacji. Opinia wzięta z własnego doświadczenia. Co innego lokomotywa do pracy liniowej, a co innego manewrowa jak ta.
Czy już Kolega prowadził wskazaną lokomotywę, że wydaje tak jednoznaczne osądy o widoczności z kabiny:niepewny:
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.584 514 29
Już sobie wyobrażam jak cała petrochemia w płocku wybuchnie, a nad miastem powstanie grzyb jak w hiroszimie made by pesa :)
Myślałem że w dzisiejszych czasach przy niesamowitym przepływie informacji i łatwości w ich dostępie, to już się odróżnia napęd wodorowy od bomby wodorowej, jak widać myliłem się.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.614 558 30
W tym wątku pisano półtora roku temu o lokomotywie na wodór dla Orlenu. To ta sama, czy kolejna?
Ta sama. Była prezentowana na TRAKO w 2021 roku, a nasze relacje z targów można zobaczyć tu.

PS. Proszę powstrzymać się od bezsensownych dyskusji o ew. wybuchu, zwłaszcza że jak słusznie zauważył kolega @Kpt. Nemo jest "drobna" różnica między napędem wodorowym a bombą wodorową. Kolejne wpisy na ten temat będą usuwane. A jak już się pisze (cokolwiek), to proszę stosować prawidłową pisownię z używaniem odpowiednio dużych i małych liter.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
3.096 81 12
...co do widoczności z kabiny...
W wielu sytuacjach na ten zarzut odpowiedz inżynierów z Pesy brzmi ,..." ale wszystko jest zgodne z normą..."...
Dla porównania ELF 1 szyba czołowa ma 120 cm szerokości, a Impuls 1 ma 140 cm...
Niby niewielka różnica ( oo 10 cm na stronę), ale pole widzenia też się różni...
Gorzej jest na 2 generacji tych pojazdów, lecz na ELFie 2 mnie niebyło, więc brak mi skali porównawczej...

Pozdr,...
 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
2.112 98 4
Ta sama. Była prezentowana na TRAKO w 2021 roku, a nasze relacje z targów można zobaczyć tu.

PS. Proszę powstrzymać się od bezsensownych dyskusji o ew. wybuchu, zwłaszcza że jak słusznie zauważył kolega @Kpt. Nemo jest "drobna" różnica między napędem wodorowym a bombą wodorową. Kolejne wpisy na ten temat będą usuwane. A jak już się pisze (cokolwiek), to proszę stosować prawidłową pisownię z używaniem odpowiednio dużych i małych liter.
UTK które boi się pociągów push pull, nagle staje się prekursorem nowoczesności, europejskie jak i krajowe przepisy nie określają wymagań dla napędu wodorowego w pojeździe kolejowym, dzięki temu mieli łatwiej.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.302 3 0
A tak konkretniej, to co kolega Adam ma na myśli?
To, że od wielu lat nic nowego się w PKP Intercity nie pojawiło. ED74 to odświeżany kotlecik. Nowe składy mają się pojawić dopiero w 2030 roku. Od 2015 roku (Pesa Dart) nic nowego się w PKP Intercity nie pojawiło nie licząc dodatkowej dostawy Flirtów Stadlera z 2019 roku. Do tego posypał się chyba przetarg stulecia:

https://www.rp.pl/transport/art3790...city-rozsypuje-sie-kolejowy-przetarg-stulecia
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.998 130 86
Wracając do "grzyba" w Orlenie... Koledzy chyba niedoczytali, ze Orlen jest producentem wodoru (H2). Na potrzeby transportu (miejskiego, kolejowego etc, etc, etc.) wodór produkuje Anwil Włocławek i Rafineria w Trzebini. Anwil od zawsze wykorzystywal go do produkcji amoniaku, więc ma duże doświadczenie w jego przechowywaniu. Tu dygresja... nie wiem czy jakby cos... 'pykło' to amoniak jest bardziej niebezpieczny (wypala pluca).

Grupa Azoty też jest producentem wodoru... Moze za chwilę dołaczy do Grupy Big O. ;) i zwiększy jej udział w produkcji H2.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.832 128 1
Informacje z Internetu - rynek-kolejowy.pl

Newag dostarczy PKP Intercity hybrydowe zespoły trakcyjne
PKP Intercity podjęło decyzję o rozstrzygnięciu przetargu na zakup 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych (HZT). Za dostawę pojazdów odpowiadać będzie nowosądecki Newag, który jako jedyny podmiot złożył ofertę w postępowaniu. To pierwsze takie pojazdy w taborze przewoźnika.
(...)
Nowe pojazdy będą miały stosunkowo niewielką pojemność. W jednej jednostce będą miejsca siedzące dla 178 osób (154 w drugiej klasie i 20 w pierwszej). Pojazdy będą wyposażone w 4 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunów. Znajdzie się w nich 8 stojaków na rowery. W zespołach trakcyjnych będą maszyny do sprzedaży przekąsek i napojów. Dla porównania - w 8-członowym Darcie są 354 miejsca siedzące. Podobnie jak Darty czy Flirty pod siecią trakcyjną nowe Impulsy (jeśli taką nazwę otrzymają) pojadą 160 km/h. Poza siecią trakcyjną rozpędzą się natomiast do 120 km/h.
Na grafice udostępnionej przez Newag widzimy, że zmieni się koncept pojazdu i spalinowy powerpack pojazdu znajdzie się w specjalnym, wydzielonym członie (podobne rozwiązanie stosuje Stadler), a nie pod podłogą któregoś z członów, tak jak jest to w regionalnych, trójczłonowych hybrydach dostarczonych m.in. na Zachodnie Pomorze, do Wielkopolski, czy na Dolny Śląsk. Widzimy, że pojazd będzie mieć niską podłogę we wszystkich drzwiach, które będą dwuskrzydłowe. Takie rozwiązanie w PKP Intercity będzie po raz pierwszy. Łącznie hzt będzie mieć 6 członów, ale tylko w pięciu znajdą się miejsca siedzące.
441951575_899273022210726_3731613561611925021_n.jpg
441966580_899272822210746_3540530874557656275_n.jpg
 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
2.112 98 4
Informacje z Internetu - rynek-kolejowy.pl

Newag dostarczy PKP Intercity hybrydowe zespoły trakcyjne
PKP Intercity podjęło decyzję o rozstrzygnięciu przetargu na zakup 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych (HZT). Za dostawę pojazdów odpowiadać będzie nowosądecki Newag, który jako jedyny podmiot złożył ofertę w postępowaniu. To pierwsze takie pojazdy w taborze przewoźnika.
(...)
Nowe pojazdy będą miały stosunkowo niewielką pojemność. W jednej jednostce będą miejsca siedzące dla 178 osób (154 w drugiej klasie i 20 w pierwszej). Pojazdy będą wyposażone w 4 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunów. Znajdzie się w nich 8 stojaków na rowery. W zespołach trakcyjnych będą maszyny do sprzedaży przekąsek i napojów. Dla porównania - w 8-członowym Darcie są 354 miejsca siedzące. Podobnie jak Darty czy Flirty pod siecią trakcyjną nowe Impulsy (jeśli taką nazwę otrzymają) pojadą 160 km/h. Poza siecią trakcyjną rozpędzą się natomiast do 120 km/h.
Na grafice udostępnionej przez Newag widzimy, że zmieni się koncept pojazdu i spalinowy powerpack pojazdu znajdzie się w specjalnym, wydzielonym członie (podobne rozwiązanie stosuje Stadler), a nie pod podłogą któregoś z członów, tak jak jest to w regionalnych, trójczłonowych hybrydach dostarczonych m.in. na Zachodnie Pomorze, do Wielkopolski, czy na Dolny Śląsk. Widzimy, że pojazd będzie mieć niską podłogę we wszystkich drzwiach, które będą dwuskrzydłowe. Takie rozwiązanie w PKP Intercity będzie po raz pierwszy. Łącznie hzt będzie mieć 6 członów, ale tylko w pięciu znajdą się miejsca siedzące.
Zobacz załącznik 1054272 Zobacz załącznik 1054273
Ciekawe czy będzie kontynuowana dotychczasowa polityka serwisowa i dlaczego nie było konkurencji?
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
3.096 81 12
Ciekawe czy będzie kontynuowana dotychczasowa polityka serwisowa i dlaczego nie było konkurencji?
Stadler pewnie chciałby więcej, więc nawet nieoplaciło mu się nawet oferty zlozyć
( koszt dupogodzin na przygotowanie oferty), Pesa takich wynalazków nie ma chyba nawet w portfolio, Cegielski ledwie dwie sztuki jeszcze nie jeżdżące, bo zamawiajacy ( cholera wie dlaczego) nieodebrał..., więc padlo na Newag z braku laku...

Pozdr,...
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
Ciekawe czy będzie kontynuowana dotychczasowa polityka serwisowa i dlaczego nie było konkurencji?
Po tym co odwalili to z daleka się będą trzymali od takich atrakcji.
Zdaje się że po cichu producenci się dogadali. Mam takie dziwne wrażenie. Zauważ że Pesa i Newag mają stabilnie zapełniony portfel zamówień. Z tym ze Pesa bardziej zagraniczne.


Stadler pewnie chciałby więcej, więc nawet nieoplaciło mu się nawet oferty zlozyć
( koszt dupogodzin na przygotowanie oferty), Pesa takich wynalazków nie ma chyba nawet w portfolio, Cegielski ledwie dwie sztuki jeszcze nie jeżdżące, bo zamawiajacy ( cholera wie dlaczego) nieodebrał..., więc padlo na Newag z braku laku...

Pozdr,...
Stadler faworyzowany jest w KM. IC wymagało by moduł Diesla miał możliwość zmiany na inny "ekologiczny" gdy wyklaruje się w końcu jaki kierunek będzie sensowny.

Pesa spokojnie może dołożyć agregat do Regio 160. Przecież produkt Newagu tak powstał. Wystarczy przekładnia elektryczna. Pesa natomiast dostarczy dwunapędowe lokomotywy. Patrz co wcześniej napisałem.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
E
Koleje w Polsce 19
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 1

Podobne wątki