• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Nowości PKP 2025

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.292 48 1
Producenci mogliby się też zorganizować i nie powielać produktów. Jest jeszcze naprawdę dużo projektów, którymi można obdarować kilku producentów. Każdy by zarobił i klienci nie mieliby dylematu ktòry model wybrać (od którego producenta), tylko który najpierw. Szczytem marzeń byłoby zbliżenie jakości między nimi, bo się mijają...
Krzysiu, ale gdyby się między sobą nie "tłukli", to nie byłoby konkurencji i jakość by nie rosła.
W wyniku "tej bitwy" każdy z producentów chce zrobić model lepszy niż ten od konkurencji.
Gołym okiem widać, że jakość modeli skokowo rośnie.
Ja wolę mieć dylemat "który wybrać", niż go nie mieć i być skazany na jeden model, może nienajlepszy.
To jest zdrowe, a pacjent zapłaci za lepsze dla niego lekarstwo. :)
Weź zobacz, wszyscy wielcy co chwilę wypuszczają np. BR01, BR03, czy serię spalinowozów V100.
To też spisek, nie starczyłby tylko 1... ? ;)
Jedyny kłopot jest taki, że "nasi" są jeszcze "mali" i konkurują z "dużymi".
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.500 68 5
Nie chodzi o spisek.
Jeśli zaś chodzi o jakość to ciągle ostatnio ktoś narzekał na ACME, Piko nadal nie wzięło się za wnętrza wagonów pasażerskich....to jest ta jakość?

Napisałem też, że to tylko (moje?) chciejstwo. Wyraziłem swoją opinię, bo mogę, choć to nic nie zmieni. Ale jest mi lżej ;)
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.292 48 1
Jeśli zaś chodzi o jakość to ciągle ostatnio ktoś narzekał na ACME, Piko nadal nie wzięło się za wnętrza wagonów pasażerskich....to jest ta jakość?
Nie wiem jak ACME, bo mnie nie interesuje, ale dramatu chyba nie ma.
No spiskiem by była zmowa, kto ma jaki model produkować żeby zarobić, a klient i tak by kupił.
Wnętrza wagonów Piko tak trzepie całe lata - fakt, tu poprawa jest konieczna i myślę, że w końcu nastąpi.
Piszemy tu jednak przecież o konkretnych lokomotywach.
Widać, że każdy z przykładów tych lokomotyw dowodzi wzrostu jakości po stronie "naszych" i "nie naszych".
Wnętrza lokomotyw są coraz bardziej szczegółowe, oświetlone kabiny, pulpity, oświetlenia rewizyjne.
Stare formy są, jakie są, ale nowe formy są szczegółowe i na prawdę coraz lepsze.
Ja też chciałbym mieć więcej modeli PKP, ale nie kosztem braku konkurencji, brakiem możliwości wyboru i nie kosztem niewzrastającej jakości.
 

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
296 3 0
Nie chodzi o spisek.
Jeśli zaś chodzi o jakość to ciągle ostatnio ktoś narzekał na ACME, Piko nadal nie wzięło się za wnętrza wagonów pasażerskich....to jest ta jakość?

Napisałem też, że to tylko (moje?) chciejstwo. Wyraziłem swoją opinię, bo mogę, choć to nic nie zmieni. Ale jest mi lżej ;)
Jeśli chodzi o narzekanie na ACME, to może chodzi o mnie, jak dla mnie, to wagony z tej firmy są mega dziadowskie. Ta firma ma problem nawet z prawidłowym poskładaniem osprzętu do odpowiedniej wersji wagonu jaki robią. Sam mam kilka i wszystkie piszczą jak cholera. Próbowałem smarować ale na ile wystarczy nie wiem, poza tym w kilku pomylone jest umiejscowienie kanałów nawiewnych względem kratki na boku pudła. Chciałem poprzekładać, bo widać że ostoja jest uniwersalna do 1 i 2 klasy, ale niestety tak powklejali że prędzej połamię niż odejdzie. Na razie zostawiłem. Cena tych wagonów jest tylko dlatego że jest to jak na razie jedyny producent, który robi nowsze konstrukcje niż odwiecznie klepane Y, natomiast jakość montażu i jazdy gorsza niż u konkurencji.
 

KronosVV

Aktywny użytkownik
Reakcje
158 8 0
Jeśli chodzi o narzekanie na ACME, to może chodzi o mnie, jak dla mnie, to wagony z tej firmy są mega dziadowskie. Ta firma ma problem nawet z prawidłowym poskładaniem osprzętu do odpowiedniej wersji wagonu jaki robią. Sam mam kilka i wszystkie piszczą jak cholera. Próbowałem smarować ale na ile wystarczy nie wiem, poza tym w kilku pomylone jest umiejscowienie kanałów nawiewnych względem kratki na boku pudła. Chciałem poprzekładać, bo widać że ostoja jest uniwersalna do 1 i 2 klasy, ale niestety tak powklejali że prędzej połamię niż odejdzie. Na razie zostawiłem. Cena tych wagonów jest tylko dlatego że jest to jak na razie jedyny producent, który robi nowsze konstrukcje niż odwiecznie klepane Y, natomiast jakość montażu i jazdy gorsza niż u konkurencji.
Ja to irytujące piszczenie ostatnio próbuje zneutralizować smarem litowym do łożysk. ACME stosuje mosiężne (lub miedziane) panewki które chyba nie bardzo współpracują z metalowym stożkiem osi kół. Nie będę tego pomysłu na razie rekomendował, bo wg mnie obecny czas użytkowania (kilka miesięcy) jest zbyt krótki żeby powiedzieć że jest lepiej. Ale jak dotąd nic nie zapiszczało.
PS. Admin, proszę przenieść moją odpowiedź do wątku o ACME wraz z pytaniem @pyro jeśli wyraża zgodę.
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.972 63 1
Jeśli zaś chodzi o jakość to ciągle ostatnio ktoś narzekał na ACME, Piko nadal nie wzięło się za wnętrza wagonów pasażerskich....to jest ta jakość?
A najśmieszniejsze jest to, że wystarczyłoby w fabryce pomalować wnętrze i już jego odbiór jest zupełnie inny. Nie wiem gdzie mam fotkę z modelu którego malowałem środek ale widać efekt np. w wątkach u kolegów którzy malują wnętrza EN57.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.500 68 5
Nie miałem zamiaru rozwijać pobocznych dyskusji, odniosłem się tylko do tematu w sposób mi bliski. Na parowozach znam się jak kura na książkach, więc się nie wypowiadam.
Acz "Tekatkę48" chętnie przytulę, bo mam do niej sentyment.
Można ewentualnie moje [także poprzednie] wynurzenia wywalić.
Zawsze to jednak wiem więcej w temacie.
Dziękuję za odpowiedzi.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.535 454 99
Ciekawe czy Piko uwzględniło drugą "kanciastą" wersje zbieralnika pary w Tekatce, jeśli nie to ROBO ma "bezpieczną" pozycję i pole do popisu.
Kolega zapewne ma na myśli ten element:

zb.jpg


Czy takie wykonanie to charakteryzuje jakiś zakres numeracji? Ktoś wie jaki zakres? Trafiłem na zdjęcie TKt48-53 i tam jest kanciasty... KLIK

Jeśli chodzi o czarno-białą fotografię wklejoną powyżej: fotografia lokomotywy TKt48-2 wykonana została w parowozowni Warszawa Wschodnia; gdzie parowozy tej serii – do czasu całkowitej elektryfikacji węzła warszawskiego – wypełniały ważne zadania w ruchu podmiejskim.

źródło zdjęcia: https://eraparowozow.org.pl/portret-parowozu-serii-tkt48/
 
Ostatnio edytowane:

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
5.282 33 1
Kolega zapewne ma na myśli ten element:

Zobacz załącznik 1129431

Czy takie wykonanie to charakteryzuje jakiś zakres numeracji? Ktoś wie jaki zakres? Trafiłem na zdjęcie TKt48-53 i tam jest kanciasty... KLIK

Jeśli chodzi o czarno-białą fotografię wklejoną powyżej: fotografia lokomotywy TKt48-2 wykonana została w parowozowni Warszawa Wschodnia; gdzie parowozy tej serii – do czasu całkowitej elektryfikacji węzła warszawskiego – wypełniały ważne zadania w ruchu podmiejskim.

źródło zdjęcia: https://eraparowozow.org.pl/portret-parowozu-serii-tkt48/
Tak takie prostokątne obudowy piasecznic/zbieralnika pary miały parowozy produkowane w HCP Poznań czyli numery parowozów od 01do 90. I wszystkie skrzynie wodne podwójnie podcięte. Dopiero po przeniesieniu produkcji do FABLOKU zmieniono skrzynie wodne i obudowy piasecznic/zbieralnika na owalne.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.535 454 99
A ja bym chciał żeby Tkt3 od Robo miał dynamiczny generator dymu. To już byłby dla mnie przełom.
?? ...chyba TKt48...
Herr Wilfer rzeczywiście wspomina o tym, że „…konstrukcja/dokumentacja została opracowana przez DR, ale nigdy nie zrealizowana i trafiła do Poznania…” Nie ma co przywiązywać wiele wagi do jego słów, często w trakcie prezentacji zaczynał zdania, gubił się w trakcie i ktoś musiał za niego kończyć.
Co nie zmienia faktu, że wg niemieckiej Wikipedii bazą do skonstruowania Tkt48 były plany nigdy niezrealizowanej BR 83 opracowane przez Linke-Hofmann-Werke w… Breslau.
Nie wiem jaka była prawda, ale mogę sobie wyobrazić, że jak niemiecki modelarz usłyszy coś takiego, to pomyśli: "może by kupić model parowozu opracowanego u nas".
Firmie PIKO na pewno zależy na większej sprzedaży. Kto wie czy ta gadka temu nie służy.
Tak takie prostokątne obudowy piasecznic/zbieralnika pary miały parowozy produkowane w HCP Poznań czyli numery parowozów od 01do 90. I wszystkie skrzynie wodne podwójnie podcięte. Dopiero po przeniesieniu produkcji do FABLOKU zmieniono skrzynie wodne i obudowy piasecznic/zbieralnika na owalne.
Dlatego nie rozumiem dlaczego kolega @Maslo jest na nie... Co takiego "złego" napisałem?
 
Ostatnio edytowane:

browar łódź

Aktywny użytkownik
Reakcje
308 13 9
Tkt48 ma mieć numer 93 Tkt48-93 i ma być z Nowego Sącza .
Będzie pasowała
To zdjęcie EP09-015 nigdy nie było nigdzie sprzedawane, więc nie można było go kupić. Zrobione podczas pardy z okazji 150 lecia kolei na Ziemiach Polskich na dworcu Wrocław Swiebodzki w 1992 roku.
Dokładnie tam zrobione .mam jeszcze EU07 092 .MOZE to samo ujecie ale iinnego autora
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.058 57 2
Conajmniej kilkanaście.
Bardzo ładnie może prezentować się skład z podwójnej czteroczłonowej bipy plus jeden / dwa wagony towarowe kursujące w składzie pasażerskim jako przesyłki ekspresowe.
 
Reakcje
126 27 2
W temacie TKt48..czy ktoś wie jaka byla maksymalna masa pociągu ciągniętego przez ten parowóz? Czy mówimy np o dwóch, trzech czy np czterech ryflakach bądź 120A?
Pociąg Kraków -Zagórz/Krynica liczył 14 wagonów, od Tarnowa do Stróż ciągnęla to TKt 48 (czsami Ty2) .Widok z okna przedostatniego wagonu tego pociągu przy wyjeżdzie z Tarnowa -nie do zapomnienia.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 170
Tabor 24
Tabor 150
Tabor 18
Tabor 28

Podobne wątki