• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Nowości PKP 2025

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.684 52 2
Platformy PKP Artitec są dość ciekawe. Firma jest chyba u nas mało znana, pozwolę sobie załączyć kilka zdjęć modeli w malowaniu DRB.
Wiem, że to nie do końca na temat - więc jeżeli post będzie przeszkadzać - można go śmiało usunąć.
Pierwsze 5 zdjęć dotyczy modeli 6-osiowych, ale są też wersje 4-osiowe.
Jeżeli dobrze pamiętam i się nie mylę, to platformy te miały dość sporą ilość części dodatkowych z bardzo niejasną instrukcją ich montażu.
Jako ciekawostka - Artitec oferował kiedyś 2-osiowe węglarki typu Linz, których produkcję zlecono w rzeczywistości firmie Roco. Ciekawy jestem czy w przypadku platform rzeczywisty producent to również inna firma. Podobne wagony oferował kiedyś Liliput, ale wydaje mi się, że to jednak inna forma.
IMG_6156.jpg IMG_6157.jpg IMG_6158.jpg IMG_6160.jpg IMG_6163.jpg IMG_6358.jpg IMG_6359.jpg
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
449 5 2
Platformy PKP Artitec są dość ciekawe. Firma jest chyba u nas mało znana, pozwolę sobie załączyć kilka zdjęć modeli w malowaniu DRB.
Wiem, że to nie do końca na temat - więc jeżeli post będzie przeszkadzać - można go śmiało usunąć.
Pierwsze 5 zdjęć dotyczy modeli 6-osiowych, ale są też wersje 4-osiowe.
Jeżeli dobrze pamiętam i się nie mylę, to platformy te miały dość sporą ilość części dodatkowych z bardzo niejasną instrukcją ich montażu.
Jako ciekawostka - Artitec oferował kiedyś 2-osiowe węglarki typu Linz, których produkcję zlecono w rzeczywistości firmie Roco. Ciekawy jestem czy w przypadku platform rzeczywisty producent to również inna firma. Podobne wagony oferował kiedyś Liliput, ale wydaje mi się, że to jednak inna forma.
Zobacz załącznik 1100360 Zobacz załącznik 1100361 Zobacz załącznik 1100362 Zobacz załącznik 1100363 Zobacz załącznik 1100364 Zobacz załącznik 1100365 Zobacz załącznik 1100366
Platformy 6-cio osiowe oferował też MaTrix. Liliputa były plastyczane lekkie. MaTrixa metalowe odlewane, ciężkie - lepiej wykonane od Liliputa.
 

Grimlock

Nowy użytkownik
Reakcje
30 0 0
Platformy PKP Artitec są dość ciekawe. Firma jest chyba u nas mało znana, pozwolę sobie załączyć kilka zdjęć modeli w malowaniu DRB.
Wiem, że to nie do końca na temat - więc jeżeli post będzie przeszkadzać - można go śmiało usunąć.
Pierwsze 5 zdjęć dotyczy modeli 6-osiowych, ale są też wersje 4-osiowe.
Jeżeli dobrze pamiętam i się nie mylę, to platformy te miały dość sporą ilość części dodatkowych z bardzo niejasną instrukcją ich montażu.
Jako ciekawostka - Artitec oferował kiedyś 2-osiowe węglarki typu Linz, których produkcję zlecono w rzeczywistości firmie Roco. Ciekawy jestem czy w przypadku platform rzeczywisty producent to również inna firma. Podobne wagony oferował kiedyś Liliput, ale wydaje mi się, że to jednak inna forma.
Takich "miksów" jak Roco Minitanks, Artitec, Arsenal-M (AirPower87) pojawiło się trochę na rynku (na Ebay'u można znaleźć sporo ofert). :)

1738081533543.png



Fajnie byłoby gdyby jeden z producentów wykonał model tej platformy:

1738082434007.png



Osobiście kompletuję w skali 1:87 sprzęt wojskowy, samoloty, śmigłowce.
A tego czego nie da się kupić w postaci modelu do sklejania, poszukuję lub zlecam jako wydruk z żywicy):

1738081780815.jpg


Kilka modeli z serii Arsenal-M (AirPower87):

1738082788362.png
 
Ostatnio edytowane:

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.668 28 2
I do tego JESZCZE w katalogu "cywilnym" Artitec_Noviteiten_Civiel_2025_folder.pdf są stalowe boczniaki C12c ❤️❤️❤️
No no, jednak się szarpnęli. :D Ciekaw jestem tego zestawu i jego ceny.
Oryginał produkowany w Holandii 1930 - 1933 w dwóch partiach. Po II wojnie światowej kilku osobników znalazło się na PKP. Konstrukcja dotrwała na naszych kolejach co najmniej do drugiej połowy lat 70.

1738082584654.png
 

Fictorque

Znany użytkownik
Reakcje
613 0 0
"Wyszły z użycia" podobnie jak dwuosiowe węglarki. Panuje wszechobecny intermodal czyli monotonia...
Polemizowałbym. 4-osiowe 80' nieprzegubowe platformy istnieją dopiero od ~12 lat i są głównym wyborem przy lekkich kontenerach. Tak samo w ostatnim czasie wyprodukowano sporo 40' platform kontenerowych, które z powrotem znajdują zastosowanie przy coraz częstszych kontenerach-cysternach, jak i przy przewozie stali w rolkach lub slabach na specjalnych stelażach.

Jedynie faktycznie 60' platformy ustępują miejsca platformom przegubowym. (niektóre 60-tki są przebudowywane na 40')
 
Ostatnio edytowane:

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.679 392 7
Polemizowałbym. 4-osiowe 80' nieprzegubowe platformy istnieją dopiero od ~12 lat i są głównym wyborem przy lekkich kontenerach. Tak samo w ostatnim czasie wyprodukowano sporo 40' platform kontenerowych, które z powrotem znajdują zastosowanie przy coraz częstszych kontenerach-cysternach, jak i przy przewozie stali w rolkach lub slabach na specjalnych stelażach.

Jedynie faktycznie 60' platformy ustępują miejsca platformom przegubowym. (niektóre 60-tki są przebudowywane na 40')
Dlatego użyłem cudzysłowu na początki zdania. i odniosłem to do modeli nie do realu. Natomiast przewozy intermodalne stają się standardem a Polska, jak wynika z danych, jest na szarym końcu statystki, zwłaszcza pod względem ilości punktów przeładunkowych...
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
449 5 2
Artitec 2025 militarny: KLIK

Czy ja dobrze widzę na stronie 7, że są nowe polskie platformy czołgowe?
Zobacz załącznik 1100272
Wszystkie te platformy czołgowe ex SSyms46 będą z ep IVa
- 20.323.15 Sap(PPPzk 303) 20 51 482 8 717-5
1738159323790.png

- 20.323.13 Sap(PPPzk 303) 20 51 482 8 041-0
1738159265487.png

- 20.323.14 Sap(PPPzk 303) 20 51 482 8 068-3
1738159412179.png

Zdjęcia ze strony producenta
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.879 526 30
Problem polega na tym że elektronika w Vectronie LS models wykorzystuje wyjścia F0f i F0r do ustalenia kierunku jazdy(aktywacja tych wyjść nie włącza żadnych świateł), a pozostałe wyjścia odpowiadają za włączenie właściwego światła.
Czy z tego wynika, że należałoby tak zmapować funkcje, żeby klawisz F0 włączał, zależnie od kierunku jazdy, oprócz wyjść świateł przednich/tylnych, także właściwe wyjścia funkcyjne? Ponawiam więc pytanie, czy w instrukcji modelu jest jakakolwiek informacja na ten temat, żeby można było odpowiednio zaprogramować dekoder? Zwykle producenci podają informację, do którego wyjścia funkcyjnego są podłączone które światła (lub inne funkcje, jak generator dymu czy sprzęgi, jeśli takie elementy są lub mogą być założone w modelu).
 

Grimlock

Nowy użytkownik
Reakcje
30 0 0
Wszystkie te platformy czołgowe ex SSyms46 będą z ep IVa
- 20.323.15 Sap(PPPzk 303) 20 51 482 8 717-5

- 20.323.13 Sap(PPPzk 303) 20 51 482 8 041-0

- 20.323.14 Sap(PPPzk 303) 20 51 482 8 068-3

Zdjęcia ze strony producenta
Sześcioosiowa pasowałaby do transportu armatohaubic, które są trochę dłuższe od czołgów, po załadowaniu na wagony.
Epoka IVa jest starsza niż polska AHS Krab, ale z drugiej strony wybór takich platform jest skromny, jeśli cena będzie rozsądna...

Roco Minitanks 866 DB Schwerlastwagen Samms & Ladegut Panzerhaubitze PZH 2000 Ep.4 m. KK i.OVP - Nordbahn An- & Verkauf

1738163893844.png
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
104 3 0
Sześcioosiowa pasowałaby do transportu armatohaubic, które są trochę dłuższe od czołgów, po załadowaniu na wagony.
Epoka IVa jest starsza niż polska AHS Krab, ale z drugiej strony wybór takich platform jest skromny, jeśli cena będzie rozsądna...

Roco Minitanks 866 DB Schwerlastwagen Samms & Ladegut Panzerhaubitze PZH 2000 Ep.4 m. KK i.OVP - Nordbahn An- & Verkauf

Zobacz załącznik 1100632
Nie!!!! Niemieckie wojenne platformy podczołgowe dotrwały góra do lat 80tych. Więc nie kombinuj.
 

darekgol

Aktywny użytkownik
Donator forum
Reakcje
402 4 1
Czy z tego wynika, że należałoby tak zmapować funkcje, żeby klawisz F0 włączał, zależnie od kierunku jazdy, oprócz wyjść świateł przednich/tylnych, także właściwe wyjścia funkcyjne? Ponawiam więc pytanie, czy w instrukcji modelu jest jakakolwiek informacja na ten temat, żeby można było odpowiednio zaprogramować dekoder? Zwykle producenci podają informację, do którego wyjścia funkcyjnego są podłączone które światła (lub inne funkcje, jak generator dymu czy sprzęgi, jeśli takie elementy są lub mogą być założone w modelu).
W instrukcji (przynajmniej w DB Schenkerze) nie ma żadnej informacji.
Z programatorem ESU do ogarnięcia.
Ja dekoder jazdy v.5 zaprogramowałem tak (F-ki zgodne z instrukcją):

vectron LSModels.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 85
Tabor 10
Tabor 37
Tabor 18
Tabor 28

Podobne wątki