Nie wysilili się z tą ulotką - kopiuj - wklej i gotowe. Są tu pozycje niedostępne.
Katalog prezentuje pełną ofertę producenta - model może być obecnie niedostępny u producenta, ale może być dostępny w sklepach sprzedających modele firmy PIKO - dla klienta więc, nic się nie zmienia - nadal ma możliwość jego zakupu. Ponadto jeśli model jest nadal w ofercie producenta, może zostać doprodukowny i wtedy będzie ponownie dostępny u producenta oraz każdy sklep będzie miał możliwość wprowadzić go ponownie do swojej oferty, a klient kupić interesujący go model w swoim sklepie.
Broszura ma też cel informacyjny - jeśli klient będzie zainteresowany danym modelem, o którego istnieniu być może nie wiedział, a jest to model niedostępny, może go zamówić u swojego sprzedawcy, a ten u producenta - każde zamówienie złożone przez sklep przybliża decyzję producenta o wznowieniu produkcji niedostępnego modelu. Ponadto umieszczenie pełnej oferty w katalogu wspiera sprzedaż w sklepach i pomaga im w sprzedaży modeli wydanych w poprzednich latach, a nadal u nich dostępnych.
Pomijam już powód czysto marketingowy, czyli pochwalenie się wśród pasjonatów, klientów i producentów, jak szeroką i różnorodną ofertę na polski rynek producent ma. Czytałem trochę komentarzy na profilu producenta pod wpisem z owym katalogiem i widziałem, że było trochę obcokrajowców zaskoczonych wielkością oferty na polski rynek. Rzeczywiście, porównując ją z ofertą producenta na rynek szwajcarski, francuski, włoski, holenderski, belgijski, duński, węgierski czy Czechosłowacji, naprawdę mamy powody do zadowolenia, żeby nie powiedzieć dumy, a inne rynki i ich klienci patrzą z zazdrością na wielkość oferty firmy PIKO na polski rynek.