• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2024

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
2.035 44 4
Roco 6200058 - Zestaw trzech wagonów osobowych PKP ABhrx (1/2 kl.) i Bhixt (2 kl.). Stacja Toruń, rok odwzorowania 1972.
Zobacz załącznik 1053943
Zestaw ma się ukazać w III kwartale br. Pasuje do lokomotywy parowej Ty2, nr art. 70107, 70108, 78108.
Czy ktoś z Państwa może pamięta te wagony z czasów eksploatacji, czy rzeczywiście miały one nie przebudowane wnętrze z ławkami w 2 klasie z listewek drewnianych jak tramwajowe N-ki, czy były może w epoce IV przebudowane i dostały siedzenia jak np w EN57 czy 43A bądź jak w 120A z seledynowej dermy czy jakieś inne wyściełane? Bo deski w 4-o osiowych wagonach w latach 70-tych to był raczej już prymityw i brak jakiegokolwiek komfortu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.213 601 30
Zdarzyło mi się parę razy jechać przedwojennym wagonem budowy niemieckiej (Eilzugwagen i inne) i nie pamiętam, żeby miały one zmodernizowane wnętrza w sposób, jaki opisuje kolega @robertkroma, ja pamiętam drewniane ławki z listewek. Ale w latach 70. XX wieku takie wagony jeździły już głównie w lokalnych pociągach osobowych. Natomiast pamiętam, że w roku 1968 jechałem nocnym osobowym pociągiem z Warszawy do Zakopanego w polskim przedziałowym wagonie powojennym (tzw. "zwężaku"), w którym też były drewniane ławki, więc myślę, że cztery lata później Eilzugwagen z drewnianymi siedzeniami też mógł się jeszcze w dalekobieżnym pociągu trafić.

Ale to nie wyklucza, że część starych wagonów mogła mieć zmodernizowane wnętrza, choć ja takich wagonów nie pamiętam.
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.927 419 7
Też jechałem kilka takim wagonem - klasycznym "Eilzugwagen" 1/2 kl. z częścią przedziałową 1 klasy z miękkimi kanapami i 2 kl. bezprzedziałową z drewnianymi ławkami. Dokładnie na przełomie roku 1979/1980 w pociągu osobowym 2511 relacji Lublin - Gdynia, który wówczas jechał przez Parczew, Łuków, Łapy, Szczytno, Olsztyn. Słynny "Włóczęga Północy"...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.213 601 30
Słynny "Włóczęga Północy"...
Pamiętam tej pociąg, jak w stanie wojennym, zwykle spóźniony około godziny wpadał z pełną prędkością do Malborka od strony Elbląga, prowadzony przez olsztyńską Pt47. Jak po krótkim postoju ruszał dalej w stronę Tczewa to parowóz słychać było w całym mieście, a pióropusz dymu w mroźny poranek unosił się do samego nieba.
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.927 419 7
Pamiętam tej pociąg, jak w stanie wojennym, zwykle spóźniony około godziny wpadał z pełną prędkością do Malborka od strony Elbląga, prowadzony przez olsztyńską Pt47. Jak po krótkim postoju ruszał dalej w stronę Tczewa to parowóz słychać było w całym mieście, a pióropusz dymu w mroźny poranek unosił się do samego nieba.
Gdy był planowo to jeździłem nim z Wrzeszcza do Sopotu a prowadzony był SP/SU45. Fakt, że czas jazy był taki sam jak SKM, ale właśnie całą frajdą była jazda lubelskim składem, który prowadził takie "zabytki"...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.213 601 30
Napisałem wyraźnie - 1979/1980.
SP45 były przebudowywane na ogrzewanie elektryczne dopiero od końca lat 80. a zmiana serii z SP na SU nastąpiła już po roku 1990, więc w latach 79-80 nie mogło to być SU45. Stąd sądziłem, że chodzi o okres późniejszy. A ja pisałem konkretnie o latach 1981-83. Zmiana lokomotywy na elektryczną była w Tczewie, a po elektryfikacji odcinka z Tczewa do Malborka w 1983 - w Malborku.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 170
Tabor 24
Tabor 149
Tabor 18
Tabor 429

Podobne wątki