• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2024

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.664 36 4
Czy ktoś może powiedzieć czy Eilzugi PKP jakie wyszły z epoki 4 w oryginale miały wnętrze w klasie 2 z ławkami drewnianymi? Bo wg mnie chyba takie ławki do lat 70-tych raczej w wagonach 4-o osiowych chyba nie dotrwały. To czy Roco wykonało wagony poprawnie?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.909 489 30
Nie wiem, czy akurat w eilzugach były drewniane ławki, ale z całą pewnością były na PKP jeszcze w latach 70. XX wieku wagony 4-osiowe z takimi siedzeniami. Z końca lat 60. pamiętam polskie wagony przedziałowe budowy powojennej z drewnianymi ławkami. Tak że sądzę, iż modele Roco nie są w tym względzie błędne.

Ale skoro już o tych wagonach mowa, to zastanawia mnie jedno: dawno temu, gdy Roco wypuszczało wagony PKP 4-osiowe, w tym eilzugi, wyłącznie w epoce III tłumaczono, że nie robią epoki IV, bo w tych czasach przedwojenne poniemieckie wagony były już na PKP tak daleko zmodyfikowane w wyniku licznych napraw, że modele wykonane w oparciu o wersję oryginalną miałyby zbyt dużo niezgodności w wyglądzie i detalach w stosunku do oryginałów PKP. Czyżby obecne modele był w jakiś sposób zmodyfikowane w porównaniu z tymi sprzed 10-20 lat?
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.664 36 4
Owszem, wykorzystano dachy DB gdzie nie ma na dachu pomostu oraz poręczy przy klapach zbiornika wody, dostały pełną harmonię a nie mostek okratowany do połowy wysokości. Wnętrza nawet nie pomalowano jak w IIIc, gdzie ławki drewniane były w kolorze drewna, tylko 1 kl ma oddzielne fotele dlatego że był to wcześniejszy asortyment "exclusiv". IIIc produkowana była w Rumunii a te w Wietnamie.
 

raf_oct

Znany użytkownik
Reakcje
270 3 0
Nie wiem, czy akurat w eilzugach były drewniane ławki, ale z całą pewnością były na PKP jeszcze w latach 70. XX wieku wagony 4-osiowe z takimi siedzeniami. Z końca lat 60. pamiętam polskie wagony przedziałowe budowy powojennej z drewnianymi ławkami. Tak że sądzę, iż modele Roco nie są w tym względzie błędne.

Ale skoro już o tych wagonach mowa, to zastanawia mnie jedno: dawno temu, gdy Roco wypuszczało wagony PKP 4-osiowe, w tym eilzugi, wyłącznie w epoce III tłumaczono, że nie robią epoki IV, bo w tych czasach przedwojenne poniemieckie wagony były już na PKP tak daleko zmodyfikowane w wyniku licznych napraw, że modele wykonane w oparciu o wersję oryginalną miałyby zbyt dużo niezgodności w wyglądzie i detalach w stosunku do oryginałów PKP. Czyżby obecne modele był w jakiś sposób zmodyfikowane w porównaniu z tymi sprzed 10-20 lat?
Jeżeli chodzi o modyfikacje zewnętrzne, to generalnie większych nie stwierdziłem. Przeniesiono tylko wieszaki tablic końca składu. Jak ktoś nie wierzy, to odsyłam do wątku o tych wagonach: https://forum.modelarstwo.info/thre...-35-36-37-kolei-drg-w-polsce-po-1945-r.25164/ może ktoś jeszcze coś zauważy. Szkoda tylko że te wagony są w całości oliwkowe, bo modele sporo na tym tracą. Planuję przemalować w swoich dachy na szaro.

W konstrukcjach nitowanych przy okazji kolejnych napraw coraz więcej nitów jest zastępowanych połączeniami spawanymi. Tutaj nie ma tego problemu, bo te wagony nie były nitowane.
 
Ostatnio edytowane:

Asan

Aktywny użytkownik
Reakcje
613 18 5
Mam pytanie czy ktoś zamawiał wagony Roco-6200058 w Modelmani. W każdym sklepie od 3-tygodni dostępne a tu brak, dzwoniłem 2 tygodnie temu już jadą na dniach będą -ale nadal nie dojechały .To już 3 tygodnie jadą - czas chyba zmienić sklep. :confused:
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.047 138 7
PIKO 24513 - PKP 44 51 943 2 048-4 [P] Uz (ex. Ulm), PKP "CARGO" S.A. CZ WROCŁAW, PRZEDSIĘBIORSTWO ROBÓT KOLEJOWYCH I INŻYNIERYJNYCH S.A., WAŻONY 31.01.02
Zobacz załącznik 1049706


Model ma się ukazać pod koniec maja 2024 r.
Celem uzupełnienia Kolegi wpisu, wagon ma rewizję następującą: 07.02.02, zatem 2002 rok, czyli kilka miesięcy po utworzeniu spółki PKP Cargo. Model ten zatem może być wykorzystywany we wczesnej epoce VI.
 
Reakcje
63 1 0
Szkoda, że same elektryki wychodzą... Jakąś spalinka by się przydała...
PIKO wydało tylko to na ten rok ze spalinowozów.

PIKO 52304 Sm31 PKP epoka IV
PIKO 52953 ST44 PKP epoka IV
PIKO 52306 Sm31 PKP epoka V
PIKO 96314
SU45 PKP epoka V
PIKO 52874 SU46 PKP epoka V
PIKO 59275 SM42 PKP-PLK VI
PIKO 57114 Zestaw startowy SM42 z 2x wagon piętrowy Polregio VI
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 18
Tabor 313
Tabor 339
Tabor 1309
Tabor 382

Podobne wątki