• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2023

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.546 51 2
Zupełnie zapomniałem o tym, że jeszcze przed Piko, WLABy (made in GDR) w dużych ilościach wypuściła przecież firma Hornby pod marką Rivarossi.
Jednak ponownie - nie wiem która do dokładnie wersja i czy ta była w Polsce.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.546 51 2
No niestety Wiki podaje także błędne informacje. Nacjonalizacja wszystkich prywatnych firm w NRD nastąpiła na przełomie lat 60 na 70 max do 1972 roku, a nie w 50-tych. A asortyment Sachsenmodelle pojawił się w programie Roco dopiero o 1992 roku.
Co jest nieprawdą odnośnie firmy Schicht i związku Sachsenmodelle z Roco na wikipedii?

Rivarossi wypuścił od razu całą serię wagonów 1, 2, 1/2 kl, sypialnych i restauracyjnych jednocześnie.
Skład Tourexa wydaje się naturalną kontynuacją produkcji wagonów sypialnych (bo tych było w składzie bez liku), a na potrzeby tego pociągu (w ramach 4-ro wagonowych zestawów) ukazały się nawet wagony salonki (Gesellschaftswagen).
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.680 37 4
Tylko Schlierenwagen i Hechty kolei DR były sprzedawane pod szyledem Sachsenmodelle, ale jaki znak miały na podwoziu tego nie wiem. A wagony SaMo nigdy nie otrzymaly na podwoziu loga Roco.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.993 498 33
Proszę, ale mam tylko takie zestawienie. W wagonach sypialnych PKP były montowane wózki KWZ-II, takie wózki Tillig zakłada tylko do modeli wagonów sypialnych SŻD/RŻD i ich pochodnych. Do wszystkich innych wagonów sypialnych Tillig stosuje wózki Görlitz V. Po lewej stronie wózek KWZ-II w wykonaniu Piko - jest znacznie lepszy od Tilliga, ale w wagonach Tilliga nie da się bezpośrednio zamienić wózków Tilliga na Piko. Dodatkowym problemem jest to, że wózki KWZ-II mają drążek stabilizatora (widoczny na wózku Piko), ale w modelach Tilliga drążki są osobno, w woreczku z innymi częściami wagonu do samodzielnego montażu. Przy zamówieniu samych wózków jako części zamiennych dostarczane są one bez tych drążków.

wózki Piko i Tillig (1).jpg
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.533 63 2
Wózki KWZ-II były także montowane w wagonach Bautzen 84 PKP z pierwszej edycji firmy Sachsenmodelle. Niestety nie były dołączone wspomniane drążki z wyjątkiem całkiem pierwszego wypustu jeszcze przed MOROP-em.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.993 498 33
Tak, Jacek ma rację. Prawdopodobnie chodziło o upodobnienie tych wagonów do wersji używanej na PKP, bo wózki KWZ-II trochę bardziej przypominają polskie wózki 4 ANc, na których dostarczane były wagony osobowe (nie sypialne) Y z NRD. Głowna różnica polega na tym, że wózki KWZ-II mają drążki stabilizatora zawsze po lewej stronie (po przekątnej wózka), a nasze 4ANc mają drążki na jednym końcu tak, że są od strony końca wagonu. Dlaczego nie dołączano tych drążków w części wagonów PKP Sachsenmodelle, nie wiem.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.412 442 99
Nasz kolega wstawił film z najnowszą edycją WLAB-ów Tilliga. O dziwo zaszły w modelu pewne zmiany. Między innymi w dachu. Na filmie tego nie ma, ale może poprawili jego geometrię?

W przypadku tego wypustu użycie słowa "poprawili" jest co najmniej niestosowne. Jak dla mnie to wagon ten reprezentuje taki sam poziom 'atrakcyjności', jak w przypadku poprzednich edycji. Ale to moja opinia.
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.087 48 1
Tak, czy inaczej dopóki PIKO nie uświadomi sobie, że w ich zestawie wagonów pociągu D244 brakuje wagonu, który zjeździł pół Europy, a Robo nie obudzi się jak już PIKO ogłosi premierę, niestety amatorzy niebieskich wagonów WARS muszą zadowolić się chłamem od Tillig i Roco;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.993 498 33
Robo nie obudzi się jak już PIKO ogłosi premierę
A co ma Robo do tego? Jak na razie, Robo oferuje wyłącznie wagony Y budowy polskiej w różnych wersjach. Wagony sypialne produkcji NRD to zupełnie inna konstrukcja i Robo musiałby opracować całkowicie nowy model, na który popyt mógłby nie być zbyt duży. Ale miejmy nadzieję, że kiedyś tak się stanie...

PS. Czy naprawdę musimy używać takich słów, jak "chłam"?
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 21
Tabor 313
Tabor 539
Tabor 339
Tabor 382

Podobne wątki