• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2023

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.993 498 33
Tego nie wiem czy nadal coś produkują w Zittau czy jednak w Chinach.
Siedziba firmy Tillig jest z Sebnitz, nie w Zittau, ale nie wiem, czy nie mają zakładu produkcyjnego także w Zittau. Nie wiem też, czy zlecają produkcję modeli w innych fabrykach, w tym w Chinach.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.546 51 2
Krój Juljan w nocy pewnie wygina śmiało ciało ;)

Wracając do TKt3 firmy Roco...
https://www.roco.cc/static/frontend/Casisoft/Roco/de_DE/doc/ET/1/DE/7100002930.pdf
Wg listy części zamiennych (pozycja 21 z ostatniej strony) rysunek reflektorów sugeruje zupełnie inny wygląd niż w wizualizacji. Oczywiście to tylko rysunek poglądowy i często wygląd danej części różni się od rzeczywistości, ale...
Opis tej części na wydruku listy części zamiennych to:
129442 - "TS-Lampen Tender+Pufferbohle" (TS =Teil Satz), tłum. "Zespół części - Lampy na tendrze + belce czołowej".
Gdy wpiszemy ten numer w wyszukiwarce części zamiennych na stronie Roco, opis ulega lekkiej modyfikacji:
129442 - "TS - Lampen Tender+Pufferbohle PL" - Dodatek PL sugeruje wiadomo co ;)

Dodam, że lampy do Oi2 mają inny numer (147494) co sugeruje (choć 100% pewności nie ma), że lampy TKt3 będą raczej inne.
 
Ostatnio edytowane:

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.974 275 41
Do tego co powyżej trzeba dodać że dwie lampy maja pionowe nóżki a dwie nie mają ( domyślnie mają nózki poziome ).
Pod numerem części 13 nr.kat 143988 są lampy elektryczne niemieckie.
Czyżby więc dokonano
polonizacji przynajmniej pod wzgledem lamp i ich umiejscowienia .... ?!
Żyjemy w postindustrialnej postkulturowej erze tworzenia cyfrowych obozów koncentracyjnych ale w erze masowej fabrycznej
polonizacji niemieckich parowozów Piko i Roco ? :podstepny:
 
Ostatnio edytowane:

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.546 51 2
143988 - to pozycja numer 12 :)
Lampy pod tym numerem przeoczyłem, ale to rzeczywiście lampy niemieckie...
Pozostaje mieć nadzieję, że ta pozycja znalazła się na liście przez pomyłkę, a lampy rzeczywiście odzwierciedlone w modelu będą już "wiadrami" :)
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.546 51 2
Wiadomo od dawna ale nic z tym nie zrobisz. Dla mnie jest niepojęte, że żaden z innych graczy nie chce nic z tego olbrzymiego tortu jakim są WLABY DDR.
Może warto wpierw mały research zrobić... WLAB produkowały do jakiegoś czasu wyłącznie Tillig i Roco. Formy Tilliga są prastare, formy Roco są już starawe (a pewnie częściowo opierają się na prastarych formach Schicht, które ta firma prawdopodobnie posiadała w momencie bycia właścicielem marki "Sachsen Modelle" w latach 90-tych).
Od niedawna którąś z wersji WLAB oferuje również Piko. Nie interesuję się aż tak wagonami sypialnymi by wyłapywać który jest który, nie wiem też, czy oryginały sypialnych oferowanych przez Piko trafiły do Polski, jasnym jest jednak, że "tort WLAB DDR" został już mocno nadgryziony.
W sumie to raczej torcik. Na zachodzie Europy WLAB by DDR to taka komunistyczna ciekawostka, a dla nas "ex-komunistów":ROFL: - jeden, dwa może trzy takie wagony w całej kolekcji wystarczą.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.993 498 33
formy Roco są już starawe (a pewnie częściowo opierają się na prastarych formach Schicht, które ta firma prawdopodobnie posiadała w momencie bycia właścicielem marki "Sachsen Modelle" w latach 90-tych)
Po pierwsze, "prastare formy Schicht" (te z czasów NRD) były w skali ok. 1:100, a zarówno formy Roco, jak i Sachsenmodelle/Tillig z lat 90. to skala 1:87. O innych "drobnych" różnicach nie warto nawet wspominać. A po drugie, pierwsze słyszę, żeby Roco było właścicielem marki "Sachsen Modelle". Wiem, że obie firmy współpracowały i modele Sachsenmodell pojawiały się w katalogach Roco, ale czy Roco było właścicielem, nie słyszałem - ale nie ma to żadnego znaczenia dla sprawy form.
Na zachodzie Europy WLAB by DDR to taka komunistyczna ciekawostka
Taka sama ciekawostka, jak modele wszystkich innych wagonów, jakie jeździły po torach zachodniej Europy. A dla nas to wagony, które u nas powszechnie były widziane, i którymi się jeździło - tak samo, jak zwykłe wagony osobowe.
 

mateusz1234

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.669 0 0
Przepraszam, że wrzucam pytanie tutaj, ale chyba nie ma wydzielonego wątku o boczniakach z zestawu 74020.

Ad rem, montując oświetlenie odłamałem jeden z delikatnych wsporników końca pociągu w jednym z wagonów. Niestety Roco nie podaje na swojej stronie informacji o interesującej mnie części zamiennej. Korzystając jednak z informacji w tym wątku, że boczniaki te powstały z formy Fleischmanna i wyszukując po typie "3C pr11" i producencie, odnalazłem produkt 507001 Fleischmanna, czyli boczniak pod zarządem DB z III epoki. Dla niego odnalazłem już potrzebną część zamienną, a mianowicie 19505700.

Moje pierwsze pytanie, czy ten boczniak DB to ta sama forma co w wydanym przez Roco zestawie PKP? Na stronie Fleischmanna jest zdjęcie (model jeszcze z budką hamulcową). Niestety za małe, abym dostrzegł wyraźnie taki szczegół jak wspornik sygnału końca pociągu.

Zestaw 19505700 jest opisany jako "TS - Griffe + Signalstütze" (TS? - klamki + wspornik sygnału). Wpisując tę frazę w wyszukiwarkę części zamiennych Fleischmanna otrzymuję drugi artykuł o takiej samej nazwie - 19506300.

Moje drugie pytanie, w jaki sposób wykonać odwrotne przyporządkowanie tego drugiego artykułu serwisowego do odpowiadającego mu produktu? Przed zamówieniem chciałbym się upewnić, który z tych dwóch artykułów będzie lepiej pasował. Jako, że są dwa oddzielne numery, to zapewne są również różnice pomiędzy nimi.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.546 51 2
Nie wiedziałem, że modele Schichta były skrócone. Zbyt dawno temu się nimi bawiłem :) Co do Sachsen Modelle - byłem zawsze przekonany, że Roco kupiło część form Schicht i dla odróżnienia od własnej marki umiejscowiło produkty z tych form na rynku pod marką Schasen Modelle. Teraz rzeczywiście sprawdziłem, że to była inna firma (szczegóły tutaj: https://de.wikipedia.org/wiki/Schicht_(Modelleisenbahnhersteller)
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.680 37 4
Należy rozróżnić o jakich wagonach jest mowa. Wagony kolei DR serii WLAB 4ge produkowane były od 1962 roku w pudle typu X dla TOUREX-u i dopiero w roku 1967 kolejne wagony otrzymały pudło typy Y wg RIC jako WLABm, które także otrzymały piec węglowy w przedsionku. Poprzednie miały piec olejowy pod wagonem. Kolejne wagony WLABme z produkcji 1970 i 1978 roku miały także nagrzewnice pracujące poprzez zasilanie parą, prądem elektrycznym czy opalaniem olejem - do wyboru. Tak więc żaden typ oprócz tego z 1967 nie jest podobny do wagonów PKP, gdzie komin od pieca jest pomiędzy pierwszym a drugim przedziałem sypialnym licząc od strony pieca a nie przy przedsionku. Pomijam różnice na podwoziu w osprzęcie i wózki.
Tak więc to co produkuje PIKO należy do innego typu niż używany wagon przez PKP.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.680 37 4
No niestety Wiki podaje także błędne informacje. Nacjonalizacja wszystkich prywatnych firm w NRD nastąpiła na przełomie lat 60 na 70 max do 1972 roku, a nie w 50-tych. A asortyment Sachsenmodelle pojawił się w programie Roco dopiero od 1992 roku.
Natomiast kto wykonał formy dla Tilliga czy Roco do wagonów WLAB nie wiem, ale podobieństwo podwozi sugeruje na tę samą firmę. A opracowanie tego podwozia jest zupełnie inne niż pozostałe wagony Roco. Tylko w pudle wagonu okna stanowią standard rocowski.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 21
Tabor 313
Tabor 539
Tabor 339
Tabor 382

Podobne wątki