• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2023

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.974 275 41
A dlaczego demontowano te podgrzewacze wody?
Bardzo dobre pytanie !
Nasi rodzimi intelektualiści ( czytaj ćwierć inteligenci po marksistowskich uczelniach ) wytresowani są w tego rodzaju pustych stwierdzeniach : zlikwidowano , wycofano , demontowano , zaprzestano , nie kontynuowano , odwołano... ect.

Odpowiedzi :
A. Perelowska myśl techniczna wykazała swoją wyższość i niezasadność niemieckiej myśli technicznej w zastosowaniu podgrzewaczy.
B. Nie było żadnych możliwości żeby wyeksploatowane podgrzewacze wyminieć na nowe.
C. Można było zastąpić je nowymi ale były to gigantyczne koszty produkcji.
D. Można było zastąpić je nowymi ale "racjonalizatorsko" w******o je bo bez nich można było dalej jeździć z pogorszoną sprawnością cieplną kosztem większego zużycia wysokokalorycznego węgla.
E. Już wtedy starano się nie "przegrzewać" parowozów ze względu na zbliżające się ocieplenie klimatu .
F. Był to element realnej socjalistycznej walki z niemiecko-kapitalistycznym produktem.
G. Było to wynikiem wielkiej akcji pozyskiwania metali w trakcie tzw. zimnej wojny dla radzieckiego przemysłu zbrojeniowego.
H. Wszystkie przegrzewacze po zdemontowaniu zostały użyte do podgrzewania Bałtyku w trakcie mroźnych zim lat 50,60,70 żeby zamarznięty nie umożliwił kolejnego Potopu Szwedzkiego czego nie wytrzymał by polski przemysł spirytusowy i Poczta Polska..
I. Była to tzw "ekonomiczna racja chwili" ... co kolwiek by nie oznaczała.


Moim zdanie myślę że nie było żadnego powodu, poza któryms z w.w. powodów ... :rolleyes:

 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.096 87 0
Ostatnio edytowane:

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.250 33 6
Bardzo dobre pytanie !
Nasi rodzimi intelektualiści ( czytaj ćwierć inteligenci po marksistowskich uczelniach ) wytresowani są w tego rodzaju pustych stwierdzeniach : zlikwidowano , wycofano , demontowano , zaprzestano , nie kontynuowano... ect.
(...)
Moim zdanie myślę że nie było żadnego powodu, poza któryms z w.w. powodów ... :rolleyes:

łatwo rzucać tego rodzaju stwierdzenia w 2023r z perspektywy wygodnego życia i oceniania po fakcie.
Po wojnie kraj w ruinie (bez nawiązań do polityki ówczesnej i współczesnej) miał inne problemy. Paliwo było tanie, produkcja podgrzewaczy droga - wniosek był poniekąd słuszny!
To, że z tych czy innych powodów (w późniejszym czasie tylko militarnych) utrzymywano parowozy przy życiu to inna sprawa, nie znana w okresie odbudowy kraju.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.974 275 41
łatwo rzucać tego rodzaju stwierdzenia w 2023r z perspektywy wygodnego życia i oceniania po fakcie.
Trzeba było krótko powiedzieć : " powód C czyli :
C. Można było zastąpić je nowymi ale były to gigantyczne koszty produkcji.

A jaki to rodzaj paralogiki zabrania ocenia faktów po ich zaistnieniu ? :D

I co ma subiektywna paranoja marksistowskiego bytu okreslajacego świadomość - "wygodnego życia 2023" - do usuwania przegrzewaczy 60 lat temu ?! :D
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.993 498 33
Z całym szacunkiem, ale kolega @Kamilb chyba dał się trochę podpuścić. Wpisu kolegi @DRACULA nie można moim zdaniem traktować inaczej, niż jako żart. A prawdziwe powody wyjaśnił kolega @Jacek765 chwilę wcześniej: na PKP przyjęty jeszcze przed wojną był inny standard zasilania kotła świeżą wodą - za pomocą inżektorów, a nie pomp. Z tego powodu w większości większych parowozów przejętych po II wojnie z kolei niemieckich zastępowano pompy standardowym zestawem inżektorów. Dotyczyło to także parowozów, które fabrycznie nigdy nie miały podgrzewacza wody, jak BR 42/Ty3 czy BR 52/Ty2. Nie przeprowadzano takich zabiegów jedynie w mniej licznych seriach starszej budowy, a poza tym np. w parowozach Ok1 (o których trudno powiedzieć, że była mniej liczną serią).
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.250 33 6
A jaki to rodzaj paralogiki zabrania ocenia faktów po ich zaistnieniu ?
Zgdzieś zabroniłem? Nie, ale ocenianie z perspektywy czasu ma to do siebie, że znamy rozwiązanie/rezultat które nie były znane w czasie rzeczywistym.
subiektywna paranoja marksistowskiego bytu okreslajacego świadomość - "wygodnego życia 2023"
Z takimi argumentami dyskutować nie zamierzam

Z całym szacunkiem, ale kolega @Kamilb chyba dał się trochę podpuścić. Wpisu kolegi @DRACULA nie można moim zdaniem traktować inaczej, niż jako żart.
Może i tak, ale żart mi nie wszedł; a po odpowiedzi na mój post - to już w ogóle mind fuck ;)
 

ABP

Aktywny użytkownik
Reakcje
125 0 0
Mam ściągnięte z internetu zdjęcie Ot1-10 z Wrocławia jeszcze z widocznym podgrzewaczem, datowane na 1970 rok, ale nie mam pewności, czy ta data jest prawidłowa.
Na stronie https://www.bazakolejowa.pl/_fervojoj/BIBLIO/TABOR/OT1/OT1_1.HTM jest artykuł Pawła Terczyńskiego ze ŚK 2/2001, a w nim zdjęcie Ot1-10 z lipca 1964 roku już bez podgrzewacza. Czy można by przy okazji poprosić o zdjęcie Ot1-10 lub wskazówkę, gdzie można je znaleźć? Jest gdzieś w necie zdjęcie 18-ki z podgrzewaczem i, mylącym na pierwszy rzut oka, angielskim opisem wskazującym na rok 1970 (dotyczącym jednak kasacji)?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.993 498 33
Zdjęcie, o jakim pisałem, to ta sama fotografia, która w artykule Pawła Terczyńskiego jest opisana jako "parowóz Ot1–18 z MD Jelenia Góra" - pierwsza fotka w artykule. Mam większe zaufanie do Pawła, niż do nieznanego źródła z internetu, więc wychodzi na to, że opis, który podałem, jest błędny, nie tylko w kwestii roku wykonania, ale także numeru parowozu. A skąd to zdjęcie ściągnąłem, nie jestem w stanie teraz ustalić.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.974 275 41
(...)ale ocenianie z perspektywy czasu ma to do siebie, że znamy rozwiązanie/rezultat które nie były znane w czasie rzeczywistym.
Co nie było ówcześnie znane ?! Że demontaż podgrzewacza obniży bilans cieplny ?! :D

Z takimi argumentami dyskutować nie zamierzam
Dobre i to , bo już zwątpiłem całkiem w Kolegę ...
Kolega bujnie się po necie i poszuka materiałów dotyczących eksperymentów w I poł lat 80 ub.w. na Ty2 i Ok1. To sobie Kolega odrazu radykalnie powiększy perspektywę czasu i przestrzeni ;) czytaj
bazę faktów ....


EOT .
 
Ostatnio edytowane:

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.250 33 6
Miałem się już nie udzielać, ale widać tak się nie da:
Co nie było ówcześnie znane ?! Że demontaż podgrzewacza obniży bilans cieplny ?! :D
czy pisałem że nie było znane? Nie. Czy uzasadniłem celowosć takiego działania? Tak. Jeśli (uwaga, eksperyment myślowy!) paliwo kosztowałoby 1zł za litr lub 10zł za litr - w którym wypadku przejmowałbyś się stylem jazdy? Lub nawet bardziej realny przykład - czy silnik w cyklu Otta czy Atkinsona ma większą sprawność i który jest popularniejszy?

eksperymentów prof. Rękawka z Politechniki Warszawskiej w I poł lat 80 ub.w
Świetne podsumowanie oceniania po fakcie. Zanegujmy decyzje z lar '50 argumetami z lat '80...

Dobre i to , bo już zwątpiłem całkiem w Kolegę ...
Chyba wszyscy wiemy, że to była odpowiedź na zarzuty paranoi marksistowskiej...
 

ABP

Aktywny użytkownik
Reakcje
125 0 0
Zdjęcie, o jakim pisałem, to ta sama fotografia, która w artykule Pawła Terczyńskiego jest opisana jako "parowóz Ot1–18 z MD Jelenia Góra" - pierwsza fotka w artykule. Mam większe zaufanie do Pawła, niż do nieznanego źródła z internetu, więc wychodzi na to, że opis, który podałem, jest błędny, nie tylko w kwestii roku wykonania, ale także numeru parowozu. A skąd to zdjęcie ściągnąłem, nie jestem w stanie teraz ustalić.
Bardzo dziękuję za informację. Jeśli to zdjęcie pojawia się w tym artykule, to nie mam potrzeby szukania go w sieci i, oczywiście, ta informacja w zupełności mi wystarczy.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.783 119 1
Model węglarki dzierżawionej przez ECCO Rail Sp. z o.o., ul. Chorzowska 6, 40-101 Katowice.

PIKO 58491 - CH-AXBSK 31 85 5320 823-8 Eaos
46875_58491.jpg


Niestety na modelu została odwzorowana niepoprawna data naprawy rewizyjnej, tj. [6|REV|887|22.09.18]. Natomiast na oryginalnej węglarce, data naprawy rewizyjnej jest [6|REV|887|19.09.18].
Oprócz powyższego, na modelu jest więcej dźwigni przestawczych niż na prawdziwej węglarce oraz brak oznaczeń eksploatacyjnych na wózkach jezdnych.

Piko 58491.jpg


Model ma się ukazać pod koniec listopada br.
 

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
262 35 1
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 21
Tabor 313
Tabor 539
Tabor 339
Tabor 382

Podobne wątki