• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2023

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.449 442 99
Wózki (sprzęg międzywózkowy), ślizgacze (bliźniacze), zgarniacze, obudowy zderzaków, tarcze zderzakowe.
Wszystko racja, ale przyznasz, że wybór choćby tej ET22-468 sprawiłby, że te odstępstwa o których piszesz mniej rzucały by się w oczy na bazie od PIKO niż te, jakie występują na lokomotywie ET22-R005.
Uważam, że zupełnie inny układ żaluzji, czy inne reflektory bardziej rzuca się w oczy niż choćby to w ET22-468...:

et468.jpg


Wspomniane tarcze zderzakowe zawsze można dość łatwo wymienić. Piko ma chyba nawet takie zaokrąglone na górze w ofercie... choć na jednym ze zdjęć, które wcześniej linkowałem ma prostokątne. (chyba, że z jednej strony były takie, a z drugiej takie). Na upartego można było by i wymienić pantografy na odpowiednie.... ale żaluzje czy reflektory? Tu już dłubanina....

Ale racja.... ogólnie malowanie CTL średnio pasuje do bazy PIKO bo na lokomotywach CTL są wspomniane modyfikacje jakich nie ma w modelu PIKO, a wiadomo.... jak napisał kolega @void-tech :
Każda potwora znajdzie swego amatora.
Pozdrawiam.
 
Ostatnio edytowane:

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.481 27 2
Dla miłośników starszych epok :kawa: Roco pokazało fotografię gotowego modelu TKt3-21 :)
Numer katalogowy 7100002 / 7110002

7100002.jpg


Według pracy naszego kolegi @Romun

TKt3-21 1945 PKP- DOKP

21.12.1945 Jelenia Góra/MDp Marciszów,
xx.xx.xxxx MD Marciszów,
13.02.1952 Jelenia Góra (MDp Marciszów),
xx.xx.1952 Żagań/MDp Lubsko (08.07.1952 i 23.04.1956 Żagań/Lubsko),
1.01.1958 z DOKP Wrocław do DOKP Poznań MD Żagań,
18.12.1960 Piła,
10.07.1962 Poznań Towarowa,
18.05.1963 Chełm (do przemysłu węglowego mmin. KWK Komuna Paryska Jaworzno)
Kasacja 02.02.1964
 
Ostatnio edytowane:

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.977 275 41
Dla miłośników starszych epok :kawa: Roco pokazało fotografię gotowego modelu TKt3-21 :)
Numer katalogowy 7100002 / 7110002
Roco posiada nowe opracowanie BR86 . Tymczasem otrzymujemy starą formę Fleischmanna pod marką Roco.
Miałoby to może sens jako junior w cenie 85 EUR . Lub w zestawie startowym cyfrowym z dotacją państwa do zestawów
edukacyjnych
( umiejętności sterowania makietą dorastajacej młodzierzy ) podobnie jak to ma miejsce u naszego euro-hegemona
- bratnich Niemczech.
A już przydzielenie tak zacofanego technologicznie modelu
do Żagania ! jest wystarczajacym powodem do rozbiorów Austrii między Polskę, Włochy i Węgry ... :mad:
 
Ostatnio edytowane:

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.977 275 41
W żadnym razie nie jest to stara forma Fleischmanna. Zdjęcie dla porównania: różni się każdy detal, od lamp, przez orurowanie, wiązary, aż po układ nitów na budce maszynisty
Tak masz rację wyglądo to jednak na nową formę w innej wersji skrzyń wodnych.
Ale zdjęcie jest skopane , mdłe, niedoświetlone w pierwszym momencie rzucają się w oczy tylko łupiaste obrzeża kół i długie podcięcie kotła nad rozrządem typowe dla formy Fleischmanna.
Przyznam się że dopiero sięgnięcie po posiadany model z formy Roco BR86 DB z krótkim podcięciem i analiza innych elementów przekonało mnie że to nowe opracowanie w innej wersji.
Roco od 20 lat traktuje rynek w Polsce po macoszemu że ma się już
rocofobię ! :D
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.198 504 30
Tkt3-45 nie ma okna z przeszkleniem koło przedziału maszynisty, a Tkt3-21 już takie ma. Dobrze widzę?
Dobrze Kolega widzi, ale: nie Tkt3 lecz TKt3, a w parowozie trudno mówić o "przedziale maszynisty", niezależnie od tego, czy jest drugie okno, czy nie, tam jest jedno duże pomieszczenie, nazywane budką maszynisty. Pierwsze wersje tych parowozów miały po dwa okna w bocznych ścianach budki (oprócz drzwi), późniejsze, uproszczone wersje tzw. wojenne, tego pierwszego okna nie miały. Na PKP były i takie i takie, ale nie wiem, czy akurat numery na modelach są prawidłowo dobrane pod tym względem.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 0
Tabor 0
Tabor 10
Tabor 51
Tabor 339

Podobne wątki