• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2023

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.974 275 41
To prawda że Roco opracowało całkowicie na nowo BR86 ( na PKP TKt3 ) . Posiadam go w DB.
Oba modele Fleischmann,a i Roco są na pierwszy rzut oka łudząco podobne ponieważ starsze opracowanie Fleischmann,a ma wykonaną przestrzennie armaturę podobnie jak model Roco.
To co przemawia za Roco to nowy napęd i idąca za tym większa kultura pracy , nowa elektronika , zdecydowanie większy ciężar modelu.

( sędziwy 40 letni ! pionowy trójpolowy silnik Fleischmann pracował głośno )
Oczywiście dobrze się stało że do naniesienia oznaczeń PKP na epokę IIIa-b użyto nowe opracowanie Roco.
Jednak nie jest to model spolonizowany na epoki IIIb-c / IVa a jedynie przeoznakowany zgodnie z powojenną rzeczywistością.
W dodatku droższy o ca.20% od wersji DB , OBB ...


W linku zdjęcia TKt3 bez podgrzewacza i z polskim umiejcowieniem tylnych lamp...

https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.php?nav=lok&typ=9&seria=338&lok=13411&numer=16&title=TKt3-16
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.525 119 86
Zależy o jakim czasie piszesz. Lata 50te... niekoniecznie zmiany o jakich piszesz. Wtedy maszyny te jeszcze nie były tak poprzerabiane.
Piszę np. o latach 70 XX wieku. Piszę o typowo polskim wyglądzie ma pierwszy rzut oka ;). "Rzucam okiem" na model bez specjalnej wiedzy tajemnej w temacie orurowania, ilości nitów, śrub, pokręteł - patrzę na zdjęcie z lat 70 zeszłego wieku i myślę: "TKt3"! Jak nic!. Taki jak pamiętam.
 
Reakcje
150 23 6
Kiedyś w rozmowie telefonicznej zapytałem o WLAB-y. Pan Robert powiedział, że nie wchodzi w temat, bo właśnie tort jest mały i nadgryziony przez Tilliga i Roco.
Jeśli chodzi o wagony sypialne typu WLAB, to wcale nie jest to taki mały rynek. Pamiętajmy że są jeszcze zmodernizowane wagony WLAB, tak zwane elektryki z jedną parą drzwi odskokowo przesuwnych, i przejściówki z dwoma parami takich drzwi, a w związku z tym że występują one aktualnie, to cieszyły by się ogromną popularnością. Obecnie ciężko jest skompletować realny pociąg sezonowy PKP IC używając tylko i wyłącznie wagonów WLAB które wydało Roco i Tillig, ponieważ rzadko kiedy jadą dwa lub trzy wagony z klamkami bez modernizacji w składzie.
 
Reakcje
150 23 6
Tylko zmiana drzwi to poważna (kosztowna) odmiana formy wtryskowej - całkowicie nowa buda...
Oczywiście że tak, zdaję sobie sprawę że to wymaga zupełnie nowej formy, ale nie zmienia to faktu, że wagony takie spokojnie by się rozeszły bardzo szybko. Swoją drogą zastanawia mnie, czy obecna technologia nie pozwala na stworzenie modułowych form wtryskowych?
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.250 33 6
To może ew. dotyczyć Roco i Tilliga. Robo w ogóle nie ma formy na żadną wersję sypialnego, więc musiałby zrobić formy na cały wagon, podwozie i pudło.
tak, ale ważny jest kontekst wypowiedzi - nie jest tak że zrobią formę na sypialny i ogarną ww warianty. Ogarnięcie wariantów to tworzenie unikalnych form na konkretne modernizacje budy.

czy obecna technologia nie pozwala na stworzenie modułowych form wtryskowych?
Nie tyle modułowe, co wymienne suwaki - ale w przypadku długich płaskich powierzchni taki wariant to mordęga i efekt nie byłby raczej zadowalający.
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.087 48 1
Jeśli chodzi o wagony sypialne typu WLAB, to wcale nie jest to taki mały rynek. Pamiętajmy że są jeszcze zmodernizowane wagony WLAB, tak zwane elektryki z jedną parą drzwi odskokowo przesuwnych, i przejściówki z dwoma parami takich drzwi, a w związku z tym że występują one aktualnie, to cieszyły by się ogromną popularnością. Obecnie ciężko jest skompletować realny pociąg sezonowy PKP IC używając tylko i wyłącznie wagonów WLAB które wydało Roco i Tillig, ponieważ rzadko kiedy jadą dwa lub trzy wagony z klamkami bez modernizacji w składzie.
Rozmawiałem o tym temacie z Panem Robertem na Targach. Zastanawia się
 

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.460 27 2
Kolejne przesunięcia tegorocznych "nowości" na 2024 rok:

1. Roco 77405 - wagon kieszeniowy T3000e CLIP - planowany termin wydania: II kwartał 2024 r.
2. PIKO 50687, 50688, 50689 - parowóz Pm2 PKP - planowany termin wydania: styczeń 2024 r.
Piko wróciło z terminem tegorocznym. :) O czym na FB informuje również "Przystanek". :)

1701288910049.png



1701288883082.png



Plus projekt tendra. :)


Tender.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Iguanabrat

Aktywny użytkownik
Reakcje
287 24 5
Mam pytanie do znawców dźwięku- który lepiej wybrać?
Pm2-21 PKP ep. IV, DCC z dźwiękiem PSD XP 5.1 i generatorem dymu, lub
Pm2-21 PKP ep. IV, DCC z dźwiękiem ESU LokSound V5
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.993 498 33
A gdzie jest taki wybór? Na stronie Piko jest tylko wersja z dekoderem Piko. Ja osobiście wolę ESU, ale Piko chyba nie daje wyboru: albo ich dekoder, albo analog.
 

Asan

Aktywny użytkownik
Reakcje
613 18 5
Model TKt 3-21 Roco 7100002 , kupiłem w analogu z myślą o wstawieniu dekodera dzwiękowego samodzielnie. Miłym zaskoczeniem po otwarciu modelu było miejsce na kondensator 16v2200uf u mnie pod dekoder Zimo MS450 bez żadnych dodatkowych układów ładujących dwa luty i działa. Na płytce wyjscia pod sprzęgi automatyczne tu duży plus dla Roco .Głośniki 2x (kostka cukru) pod dekoderem wkładam głośniki dociskam płytkę bez lutowania też na plus. Jednak Roco musiało coś zrobić czytaj: Spier.... ić. Leflektory i oświetle kabiny na białej zimnej barwie led. Model nadrabia jednak tą wpadkę dobrym układem napędowym i płytką z elektroniką.
 

Załączniki

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.095 87 0
Mam pytanie do znawców dźwięku- który lepiej wybrać?
Pm2-21 PKP ep. IV, DCC z dźwiękiem PSD XP 5.1 i generatorem dymu, lub
Pm2-21 PKP ep. IV, DCC z dźwiękiem ESU LokSound V5
Informacja z fb sklepu DCC24: wersja z dekoderem nie-PIKO nie ma fabrycznego generatora dymu. Można go osobno dokupić.
Poza tym detalem, wyposażenie modeli jest identyczne. Link do wszystkich opcji modelu - https://tiny.pl/c275d
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 21
Tabor 313
Tabor 539
Tabor 339
Tabor 382

Podobne wątki