• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2023

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.398 125 1
Wygląda zabawkowo. Przynajmniej na tych zdjęciach.
Jest to model z segmentu "Hobby". Więc nie ma co liczyć na coś więcej. Zresztą cena również o tym mówi (161,99 euro). Ale i tak producent postarał się, aby model dobrze oznaczyć (inni producenci sprzedają swoje wyroby jako pełnowartościowe a... nieraz wyglądem czy oznaczeniami wypadają gorzej niż wyroby "Hobby" od PIKO:().
 
Ostatnio edytowane:

Marcub85

Aktywny użytkownik
Reakcje
300 8 1
Bardzo czekam na model tego Nurka, analizuję zdjęcia modelu, oryginału i myślę że warto otworzyć dla niego nowy osobny wątek w dziale tabor.
A pierwszy wpis niech zacznie się od tego że to piękny model, a drugi że tarcze zderzaków ma prostokątne, a powinny być trapezowe... Tak jakoś w oczy mi się rzuciło... Ale model piękny, czekam na swój egzemplarz z niecierpliwością.
jeszcze pozwolę sobie dopisać że to wynika (chyba) z poprzedniego modelu ROCO 72984 - Nurek o numerze 754 015-6, model miał tarcze prostokątne, ale to akurat było właściwe dla tego egzemplarza, oryginał miał (i nadal ma) prostokątne.
 
Ostatnio edytowane:

Artur_BJ

Aktywny użytkownik
Reakcje
479 8 0
Ja też czekam na ten model w wersji DCC. Mam już do niego wagony Tilliga Najbrt 2 - 1xB oraz 1xBd. U mnie akurat będzie robił za czeski model jeżdżący w okolicach Jesenika, ale może pokuszę się kiedyś o TLK Bory Tucholskie... :)
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.214 156 7
Jest to model z segmentu "Hobby". Więc nie ma co liczyć na coś więcej. Zresztą cena również o tym mówi (161,99 euro). Ale i tak producent postarał się, aby model dobrze oznaczyć (inni producenci sprzedają swoje wyroby jako pełnowartościowe a... nieraz wyglądem czy oznaczeniami wypadają gorzej niż wyroby "Hobby" od PIKO:().
A to wszystko jasne. Jakoś mi umknęło, wszak nie moja epoka.
Do Czech już "Nurek" dojechał;)
Nie mogę się Nurka doczekać. Ja jednak jestem zainteresowany wersją dźwiękową i sobie poczekam.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.011 531 30
Ale nadal to nie polska maszyna.
A tak konkretniej, to co kolega @daromaro ma na myśli? Oczywiście, to parowóz niemieckiej budowy, ale na PKP trochę ich jeździło. W 1957 roku ten parowóz mógł tak wyglądać, jak model Piko. Poza tym nowością w tym modelu jest chyba tylko numer, bo modele Tp1 z dwoma numerami już Piko wydało. Ja mam Tp1-18 z Trzebini, jaki był drugi numer, nie wiem.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.802 444 99
Wygląda zabawkowo. Przynajmniej na tych zdjęciach.
Jeśli chodzi o ten model, to na pewno dobra baza dla chętnych modelarzy by podziałać i nadać trójwymiarowości elementów odlanych wraz z imitacją kotła (np. wszelkie zaworki i rurki, czy ten uchwyt wzdłuż kotła). Na pewno kąsek dla miłośników epoki III na PKP. Na rynku mamy już wszystko co trzeba (uchwyty kulowe, druciki, farbki, itd) by przy odrobinie chęci podziałać przy tym modelu.

Dostrzegłem jeszcze, że PIKO zostawiło poniemiecką tabliczkę na drzwiach dymnicy w tej wersji modelu pod zarządem PKP. Na zdjęciach w sieci można też zauważyć różny układ elementów na kotle w zależności od maszyny. Czy akurat taki była w Tp1-37, ciężko powiedzieć. W Tp1-64 był taki:

zzz.jpg

Foto: J. Szeliga

źródło: Cyfrowa - Stacja Muzeum - Zasoby - Parowóz Tp1-64
 
Ostatnio edytowane:

krzysiek341

Ostrzeżony
Reakcje
440 294 188
Taki np. Tr21, Ty23, Ty37... itd.. To są polskie maszyny.
ty2 to niemiecka br52
ty23 to projekt parowozu został opracowany w 1923 r. przez inż. Wacława Łopuszyńskiego, a dokumentację techniczną opracowano przy współpracy niemieckich zakładów Schwartzkopff BMAG

Tr21 to pierwszy produkowany w Polsce parowóz, opracowany przez zespół polskich inżynierów przy współpracy z Biurem Konstrukcyjnym Fabryki Lokomotyw StEG w Wiedniu (Staats Eisenbahn Gesellschaft)

Ol49 to byl polski parowoz produkowany w Chrzanowie
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.464 496 107
W temacie modeli wagonów Falns firmy Schlesienmodelle. Ze zdjęć wynika, że wagony mają różne opisy, PKP Cargo Grupa PKP oraz PKP Cargo Logistics. Od kiedy obowiązuje PKP Cargo Logistics, bo pewnie modele będą z przełomu tych dwóch nazw ?
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.214 156 7
W temacie modeli wagonów Falns firmy Schlesienmodelle. Ze zdjęć wynika, że wagony mają różne opisy, PKP Cargo Grupa PKP oraz PKP Cargo Logistics. Od kiedy obowiązuje PKP Cargo Logistics, bo pewnie modele będą z przełomu tych dwóch nazw ?
Warto dodać, że Falnsy od Roco też mają albo PKP Cargo, albo PKP Cargo Grupa PKP albo PKP Cargo Logistics. Podobnie zresztą inne wagony tego przewoźnika. Co do daty od kiedy obowiązuje PKP Cargo logistics to dokładnie nie wiem, lecz pomiędzy 2010 a 2012. Natomiast nie przejmowałbym się tym, gdyż z pewnością nie od razu wszystkie były przemalowane zgodnie ze zmieniającym się logo.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 111
Tabor 10
Tabor 56
Tabor 18
Tabor 339

Podobne wątki