• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2023

mjasinsk

Aktywny użytkownik
Reakcje
527 65 11
Przyglądnąłem się tej ofercie i zastnawia mie jedno. Sporo modeli, przywoite ceny, nie wiem jak jakośc ale cos dla prawdziwych modelarzy trzeba troche popracować, malowac itd. Czy społecznośc modelarzy w Chechach jest aż tak duza , ze opłaca się robic takie wypusty i na tym zarobic czy u nas tak nieznacząca, ze nikomu sie nie opłaca. Poważne pytanie
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.694 8 0
Te zaprezentowane rysunki węglarek, to jaki typ wagonu przedstawiają (wszystkie są takie same) ? Podobne do naszych 401Wk, ale szerokość skrajnych pól trochę zbyt mała ...
Muszę przyznać, że "malatura prywaciarzy" atrakcyjna dla osób kolekcjonujących współczesny tabor ...
 

hjugytf

Aktywny użytkownik
Reakcje
462 47 4
Korzystając z oferty albert można zrobić fajny skład np. firmy Kolrem. Niemal wszystkie prezentowane wagony jeżdżą w Kolprem. Włącznie z wcześniejszym wydaniem Interkomtrans. Sam model.... mi się podoba. Kupię na 100%
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.372 474 107
Te zaprezentowane rysunki węglarek, to jaki typ wagonu przedstawiają (wszystkie są takie same) ? Podobne do naszych 401Wk, ale szerokość skrajnych pól trochę zbyt mała ...
Muszę przyznać, że "malatura prywaciarzy" atrakcyjna dla osób kolekcjonujących współczesny tabor ...
Pytanie nr 1 : no właśnie, jakiego typu są te węglarki i czy występują u wskazanych przewoźników ?

Pytanie nr 2 : jak je konfigurować, które z którymi miały szansę jeździć?
 

Fictorque

Aktywny użytkownik
Reakcje
585 0 0
Te zaprezentowane rysunki węglarek, to jaki typ wagonu przedstawiają (wszystkie są takie same) ? Podobne do naszych 401Wk, ale szerokość skrajnych pól trochę zbyt mała ...
Muszę przyznać, że "malatura prywaciarzy" atrakcyjna dla osób kolekcjonujących współczesny tabor ...
Profil jest oparty zapewne na docelowym modelu, opartym o jakiś zagraniczny typ wagonu.

Natomiast wybrane malowania opierają się o prawdziwe wagony 401Wb. (fabrycznie Wb, później przebudowane do współczesnego wyglądu)

Ciekawy jest wagon Protoru, osadzony na wózkach Y25. Nie wiedziałem, że jakimś 401W podmieniono wózki (o 408Wb wiem), ale wynika że przechodził większą przebudowę w '04 więc może to być prawda.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.011 121 1
Te zaprezentowane rysunki węglarek, to jaki typ wagonu przedstawiają (wszystkie są takie same) ? Podobne do naszych 401Wk, ale szerokość skrajnych pól trochę zbyt mała ...
Pytanie nr 1 : no właśnie, jakiego typu są te węglarki i czy występują u wskazanych przewoźników ?
Wydaje się, że trochę odpowiedzi na Kolegów pytania znajdujej się w wątku ALBERT MODELL - modele czteroosiowych wagonów węglarek.
Moim zdaniem, w przypadku najnowszej zapowiedzi modeli węglarek od Albert Modell mamy ten sam typ wagonu, który do tej pory był wydawany.
 

Gagar358

Znany użytkownik
Reakcje
1.459 3 0
Pytanie nr 2 : jak je konfigurować, które z którymi miały szansę jeździć?
Np.:
1) PROTOR, RKM, DB (z tego co widzę to Schenker Rail Polska) jeżdżą w składach prowadzonych przez Vectrony DB Cargo Polska oraz Class 66 EWS.
2) ŚZR (Śląskie Zaplecze Remontowe), RKM, do tego wydane już np. AXbenet od PIKO

Kolego hjugytf, PROTOR to szczerze wątpię, chyba że masz na to jakiś dowód (zdjęcie). A co to jest "PRZEDSIĘBIORSTWO..."?
 
Ostatnio edytowane:

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.619 64 3
Kto powiedział że fikcja. Wagony Albert Modell z wcześniejszego opracowania to modele wagonów bułgarskiej produkcji bardzo podobnych do wagonów budowy polskiej z rodziny 401W. Z resztą już na tym forum o tym pisano kilka lat temu przy okazji wypustu udawanych 401Wb. Jednak kilkanaście lat temu sprowadzono do Polski trochę wagonów z Węgier i po przeprowadzonych naprawach weszły do eksploatacji u prywatnych przewoźników. Dużo zależy od zakresu wprowadzonych zmian przy okazji wykonanych napraw.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.372 474 107
Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Oczywiście jako forma nie są fikcyjne.
Czy są jakieś charakterystyczne elementy wagonów tej konstrukcji, które pozwolą je rozpoznać (już bez względu na dokonane modyfikacje) w składach polskich prywatnych przewoźników ?
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.619 64 3
Przyglądam się dyskusji na temat nowych modeli węglarek PKP firmy Albert i przyznam szczerze wagony wyglądają ciekawie ale wygląda na to że to nie są wagony 401Wb chociaż sa do nich bardzo podobne. Niestety nie widziałem wagonu w skali 1:1 na którym się wzorował producent tego modelu jednak jest troche róznic w stosunku do wagonów produkcji polskiej także eksportowej odmiany wagonu 401Wb dla MAV. Prawdopodobnie MAV kupowały wagony o zbliżonej konstrukcji zarówno w Polsce jak i Bułgarii i pewnie można sie doszukiwać różnic jak my doszukujemy się różnic miedzy wagonami 412W, R462W i C462W. Kilka lat temu do Polski sprowadzono dość sporą liczbę wagonów Eas z Węgier jednak nie przyglądałem się im dokładnie by stwierdzić czy tylko wagony polskiej produkcji sprowadzono czy także inne.
Wracając do modelu to w stosunku do 401Wb rzeczywiście odstęp narożnego słupka jest za mały, same słupki i ich wzmocnienia wydają sie bardziej masywne, na ścianach i drzwiach są haczyki lub uszka do mocowania plandeki czego 401Wb w tym miejscu tego nie miały i w końcu drzwi bardzo podobne panele do polskich starego typu lecz brak tam w wewnętrznych polach przetłoczeń w kształcie litery X. Sam model sądząc po zdjęciach ma wiele ładnie wykonanych detali i to jest atutem tego modelu.
Sam zastanawiam się nad zakupem modelu wagonu z IV epoki z 6-ma drzwiami jednak cena porównywalna z modelem Piko 401Ze, który jest w 100% zgodny z polską konstrukcją w przypadku tego udawanego 401Wb wydaje sie raczej mało atrakcyjna. Na pewno te modele są bardziej zbliżone do polskich odpowiedników jak Pikowski Eal LOWA udający 401W czy też całe stadko różnej maści udawanych Falns -ów. Każdy sam musi podjąć decyzję na jaki kompromis może się zgodzić i za jakie pieniądze. Mam jednak nadzieję że tak jak powstały wagony z rodziny 401Z i nie trzeba kombinować z przerabianiem bardzo podobnych modeli Alberta, to także powstaną modele węglarek polskiej konstrukcji, także dwuosiowe z rodziny 3W, 4W, 10W i 11W.
Tutaj trochę na ten temat napisałem. Warto też przeczytać cały tamten wątek.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 10
Tabor 0
Tabor 10
Tabor 17
Tabor 339

Podobne wątki