• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2023

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.434 512 30
czemu nadal numer jest nie poprawny ........??
A co jest niepoprawnego w numerze? Pytam poważnie, bez podtekstów.
I dlaczego w podwójnym oznaczeniu serii :niepewny: ?
Przy wprowadzaniu nowej numeracji UIC zmieniono także oznaczenia serii. Przez pierwsze kilka lat (nie wiem dokładnie, jak długo), dla wygody pracowników kolei stosowano równolegle nowe i (w nawiasie) stare oznaczenie serii. Tak mają praktycznie wszystkie modele wagonów towarowych z epoki IVa.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.252 30 1
Zgoda Andrzeju tylko ten okres to było 4 lata a na modelu jest rewizja z 1976 roku ( ep. IVb) czyli 8 lat od wprowadzenia nowych numerów (UIC) ;)
Ot i to mnie zastanowiło.
 

Paździoch

Użytkownik
Reakcje
115 1 0
A co jest niepoprawnego w numerze? Pytam poważnie, bez podtekstów.
Jeśli się nie mylę, to piątą cyfrą powinno być 6. Wtedy prawdopodobnie kolejne też będą inne, w tym cyfra samokontroli i o to zapewne chodzi.


Zgoda Andrzeju tylko ten okres to było 4 lata a na modelu jest rewizja z 1976 roku ( ep. IVb) czyli 8 lat od wprowadzenia nowych numerów (UIC) ;)
Ot i to mnie zastanowiło.
Widziałem już kiedyś zdjęcia wagonów, które miały oznaczenie niezgodne z tym, jakie powinno być w okresie wykonania zdjęcia, więc coś takiego miało miejsce. Pytanie jednak jak to ma się do dat rewizji, bo mogły pozostać jeszcze z poprzedniego "okresu" (podepoki). Niewykluczone w takim razie, że sytuacje jak w przypadku wagonu Roco miały miejsce...
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.252 30 1
Myślę, że kol. @Rysiek miał na myśli inny zakres numeryczny dla tego typu wagonów.
O ile się nie mylę dla wagonów serii Fd było to 602 000 do 602 499:niepewny:
Numer na wagonie został taki sam ale podwójny zapis serii już niestety nie , bo okres przejściowy jak napisałem obejmował 4 lata (od 1968 r.)
I jeżeli nawet wagon nie trafił do naprawy głównej , to zapis był zmieniany przy okazji naprawy średniej.
Ale odchodzimy od tematu i zbaczamy na boczny tor......
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.434 512 30
Jeżeli już przyglądamy się datom rewizji (ja wcześniej nie zwróciłem na to uwagi), to warto dodać, że jeżeli rewizja była w 1976 roku, to wagon powinien mieć zmienione oznaczenie DOKP z "Wrocław" na "Dolnośląska" (skrót bywał różny), bo zmiana nazw nastąpiła w 1975 roku. W 1976 na pewno jeszcze sporo wagonów miało stare oznaczenia, ale jeżeli wagon miał naprawę w 1976, to przy tej okazji oznaczenie powinno być zmienione.
 

Paździoch

Użytkownik
Reakcje
115 1 0
Myślę, że kol. @Rysiek miał na myśli inny zakres numeryczny dla tego typu wagonów.
O ile się nie mylę dla wagonów serii Fd było to 602 000
Wspomniany kolega raczej na pewno musiał mieć to na myśli. Wagony serii F są zresztą właśnie pod 6 jeśli chodzi o oznaczenia parametrów za pomocą cyfr w numerze EVN. Dobra, na razie więcej nie zaśmiecam.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.434 512 30
Wagony serii F są zresztą właśnie pod 6 jeśli chodzi o oznaczenia parametrów za pomocą cyfr w numerze EVN.
Tylko że w latach 70. XX wieku nikomu nie śniło się o EVN. Z pamięci nie podam szczegółów, ale chyba są jakieś zmiany w obecnym systemie numerowania (EVN) w stosunku do dawnego systemu UIC, choć EVN zasadniczo jest oparty o dawny system.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 10
Tabor 0
Tabor 10
Tabor 17
Tabor 339

Podobne wątki