Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Przy wprowadzaniu nowej numeracji UIC zmieniono także oznaczenia serii. Przez pierwsze kilka lat (nie wiem dokładnie, jak długo), dla wygody pracowników kolei stosowano równolegle nowe i (w nawiasie) stare oznaczenie serii. Tak mają praktycznie wszystkie modele wagonów towarowych z epoki IVa.
Zgoda Andrzeju tylko ten okres to było 4 lata a na modelu jest rewizja z 1976 roku ( ep. IVb) czyli 8 lat od wprowadzenia nowych numerów (UIC)
Ot i to mnie zastanowiło.
Zgoda Andrzeju tylko ten okres to było 4 lata a na modelu jest rewizja z 1976 roku ( ep. IVb) czyli 8 lat od wprowadzenia nowych numerów (UIC)
Ot i to mnie zastanowiło.
Widziałem już kiedyś zdjęcia wagonów, które miały oznaczenie niezgodne z tym, jakie powinno być w okresie wykonania zdjęcia, więc coś takiego miało miejsce. Pytanie jednak jak to ma się do dat rewizji, bo mogły pozostać jeszcze z poprzedniego "okresu" (podepoki). Niewykluczone w takim razie, że sytuacje jak w przypadku wagonu Roco miały miejsce...
Myślę, że kol. @Rysiek miał na myśli inny zakres numeryczny dla tego typu wagonów.
O ile się nie mylę dla wagonów serii Fd było to 602 000 do 602 499
Numer na wagonie został taki sam ale podwójny zapis serii już niestety nie , bo okres przejściowy jak napisałem obejmował 4 lata (od 1968 r.)
I jeżeli nawet wagon nie trafił do naprawy głównej , to zapis był zmieniany przy okazji naprawy średniej.
Ale odchodzimy od tematu i zbaczamy na boczny tor......
Jeżeli już przyglądamy się datom rewizji (ja wcześniej nie zwróciłem na to uwagi), to warto dodać, że jeżeli rewizja była w 1976 roku, to wagon powinien mieć zmienione oznaczenie DOKP z "Wrocław" na "Dolnośląska" (skrót bywał różny), bo zmiana nazw nastąpiła w 1975 roku. W 1976 na pewno jeszcze sporo wagonów miało stare oznaczenia, ale jeżeli wagon miał naprawę w 1976, to przy tej okazji oznaczenie powinno być zmienione.
Wspomniany kolega raczej na pewno musiał mieć to na myśli. Wagony serii F są zresztą właśnie pod 6 jeśli chodzi o oznaczenia parametrów za pomocą cyfr w numerze EVN. Dobra, na razie więcej nie zaśmiecam.
Tylko że w latach 70. XX wieku nikomu nie śniło się o EVN. Z pamięci nie podam szczegółów, ale chyba są jakieś zmiany w obecnym systemie numerowania (EVN) w stosunku do dawnego systemu UIC, choć EVN zasadniczo jest oparty o dawny system.
Mała uwaga: strona piko-shop.depodaje, że modele lokomotyw ET41-166, EU44-003 (wersja analogowa i cyfrowa) oraz wagonu pocztowego mają się ukazać pod koniec marca br.
Owszem, na profilu PIKO POLSKA na facebook załączono tą ulotkę 11 godzin temu, ale gdzie jest napisane, że to "na luty" to nie widziałem... ani w opisie tam, ani w tej ulotce... także trochę dezinformujesz kolego.
Owszem, na profilu PIKO POLSKA na facebook załączono tą ulotkę 11 godzin temu, ale gdzie jest napisane, że to "na luty" to nie widziałem... ani w opisie tam, ani w tej ulotce... także trochę dezinformujesz kolego.
To jest czasopismo p.t. "Nowości PIKO" wydanie luty 2023
Piszą tam o EN57, który już drugi miesiąc zdobi nasze gabloty, oraz o ET41, który jak Pan Piko Polska napisał na fb, będzie w marcu: