Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Wczoraj dostałem maila ze sklepu Przystanek, że mogę już odebrać zamówiony w zeszłym roku wagon restauracyjny Roco. Będzie idealnie pasował do mojego pociągu Ost-West, zestawionego z wagonów ACME oraz EP05 z MTB.
W nowościach Piko widać pośpiech, który odbija się na jakości. Elementy klejone często interferują z innymi, montowanymi bez kleju. W mojej ET21 poręcze wejściowe, co druga nie do wyjęcia.
Ale o jakich wagonach i o jakich czasach mówimy? Jeśli chodzi o restauracyjne, to do Polski przyjeżdżały wagony Mitropy w składach SŻD relacji NRD (i później Niemcy zjednoczone) - ZSRR/Rosja. Wagony te dojeżdżały do Brześcia. Zdjęcia takich składów pokazywał kiedyś kolega @Ludwik Igielski, ale nie bardzo mi się chce tego szukać. W pociągach do i z Warszawy nie pamiętam wagonów restauracyjnych Mitropy.
A ja zrobiłem wgląd w spodziewanego Lecha (od 3 lat, oczywiście ) od ACME i wyszło mi, że to nie będzie wcale taka nowość jak się wydaje.
Po pierwsze, wagony 90164 i 90217, opisane jako 156 (czyli 156a?) to nie są chyba wagony bezprzedziałowe drugiej klasy, jak na ilustracji. Albo więc dostaniemy jakąś nowość (ilustracja jest błędna), albo też chodzi o dwa wagony 159a, które z innymi numerami były już w Chrobrym. Dla mnie dach, kratka z boku, wózki oraz światła końca składu i elektroniczne tablice relacyjne wyglądają niemal identycznie.
Po drugie, sam Lech wydaje się być złożony z dwóch wagonów 159a (choć w katalogu nie ma podanego typu), a uwagę przyciąga trzeci wagon w całym tym zestawieniu, czyli ten pierwszej klasy (zapewne 158a, analizując cechy wagonu). Prawdopodobnie jest to jedyna nowość, nie uwzględniając numerów i dat rewizji.
Mały offtop - robiąc research po poprzednich zestawach od ACME zauważyłem, że wydanie Sobieskiego wywróciło trochę rynek modelarski. Kupując bowiem ten zestaw mamy Z1A, 154a z rowerami oraz dwa Z1B z czego jeden z przedziałem dla osób niepełnosprawnych. Można zatem powiedzieć, że mamy skrzyżowanie Polonii z Wawelem, nie licząc wagonu restauracyjnego w malowaniu Kiepury z Polonii.
Jeśli zatem ktoś ma Chrobrego, Sobieskiego, a teraz kupi jeszcze Lecha, to prawdopodobnie będzie miał wszystkie wydane - nazwijmy to - standardowe wagony w malowaniu IC: Z1A, Z1B w dwóch wersjach, 154a, 152a, 158a (?) i 159a. Oczywiście nie uwzględniając numerów wagonów i dat rewizji. Polonia i Wawel spadają tym samym na daleki plan ew. zakupów z drugiej ręki.
Ale to jest zdjęcie wagonu Mitropa za czasów DB. W czasach DR wagon restauracyjny podczepiano i odczepiano w Berlinie. Tak było w przypadku D246/247 "Leningrad Express". W przypadku D240/241 "Ost-West Express" restauracyjnej Mitropy nie było w składzie: https://www.vonderruhren.de/aachenbahn/seiten/ostwest.php
To w końcu kryty Gbs, czy węglarka Klagenfurt? Bo to jakby nie całkiem to samo. I co to znaczy "copy of Exact-train EX20385"? No i cena: 479 zł za 2-osiowy wagon towarowy?
To w końcu kryty Gbs, czy węglarka Klagenfurt? Bo to jakby nie całkiem to samo. I co to znaczy "copy of Exact-train EX20385"? No i cena: 479 zł za 2-osiowy wagon towarowy?
Coś nie tak w Kolegi poście. Jest błąd na stronie DCC24. Pomieszane wagony i nr katalogowe.
Wagon Klagenfurt: Nie wiem skąd taki numer, prawdopobnie jest błąd na stronie sklepu. To powinien być któryś z tych poniżej:
Wagony Gbs natomiast mają mieć takie numery:
Tylko Gbs-y w zestawach po dwie sztuki. W niemieckich sklepach też można zamawiać, cena zestawu około 100 Euro.
Coś nie tak w Kolegi poście. Jest błąd na stronie DCC24. Pomieszane wagony i nr katalogowe.
Wagon Klagenfurt: Nie wiem skąd taki numer, prawdopobnie jest błąd na stronie sklepu. To powinien być któryś z tych poniżej: Zobacz załącznik 952414
Wagony Gbs natomiast mają mieć takie numery: Zobacz załącznik 952416
Tylko Gbs-y w zestawach po dwie sztuki. W niemieckich sklepach też można zamawiać, cena zestawu około 100 Euro.
Tak, zapewne PKP Cargo, czyli powinna być wpisana epoka VI. Były już w przeszłości produkty z VI epoki zakwalifikowane błędnie do epoki V. Liczę na to samo tutaj .