• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2023

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.119 148 7
Pan Wilfer o nowościach PIKO 2023. Jest o SM31:
Szef PIKO zachwycając się modelem zauważa słusznie, że ta lokomotywa nie ma wiader, tak typowych dla polskich lokomotyw. Jego rozmówca wspomina, że reflektory są duże, natomiast Pan Wilfer dodaje, tak, zgadza się są duże, ale nie ma wiader ;).
 
Ostatnio edytowane:

Tarka

Aktywny użytkownik
PKMK
Reakcje
204 1 0
Poczekajmy a się doczekamy. Jeszcze parę lat temu marzyliśmy o jakimkolwiek modelu lokomotywy typowo polskiej. Jak z nieba spadło SM42, które jak się później okazało było początkiem. Teraz dostajemy EN57 jako drogi pojazd ale będący całym pociągiem. Po stronie parowej mamy wprawdzie parowozy niemieckie ale spolonizowane. Kolejnym krokiem na pewno będzie polski parowóz. Ale to jaki i kiedy to się okaże.

Osobiście patrzę na to tak. Jeśli najpierw dostaniemy parowóz polski to niemieckie konstrukcje nie sprzedadzą się tak dobrze. Więc chcąc nabić sprzedaż najpierw dają nam modele niemieckie a potem dadzą polskie. Jakie i ile to czas pokaże. Ale podejrzewam, że przed konstrukcją polską PIKO postara się wyczerpać konstrukcje przejęte po I i po II wojnie światowej. Potem możemy się doczekać Pt31 - która może być sprzedana na rynku niemieckim.
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.589 51 2
Wiatrak na dachu SM31 będzie odlany jako osobna część - będzie się ruszać jak się dmuchnie ;)
Taką "nowość" będzie mieć również V100 kolei niemieckich. W rozmowie na temat tego produktu szef Piko stwierdził, że są inne firmy które oferują ruchome wiatraki, no ale to przecież dużo kosztuje. Po chwili zadał jednak pytanie szefowi produkcji - a może Piko też będzie takie rozwiązanie proponować, na co szef produkcji odpowiedział, że - "bez komentarza" :)
Ciekawe, może Piko ma w planach wprowadzenie do sprzedaż zestawów upgradowych, umożliwiających osobom zainteresowanym takimi opcjami na ich kupno i samodzielny montaż.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.449 442 99
Jeśli chodzi o zapowiadany na maj 2023 model parowozu Tp1 (G 7.1) to ma być parowóz z Dyr. Kraków i parowozowni Kraków Płaszów. Epoka III.

W tym jednak przypadku muszę stwierdzić, że (przynajmniej patrząc na 'obrazki' na stronach PIKO) model w wielkości TT (Tp1-32) wygląda lepiej, niż zapowiadany na 2023 rok Tp1-37 w H0:

sss.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.587 64 3
I tak jest w rzeczywistości. Model w skali H0 to sektor Hobby o bardzo uproszczonej konstrukcji. Natomiast model w skali TT został zaprojektowany według innych założeń i tutaj postarano się o możliwie dużą liczbę detali jaką mają modele z linii produkcyjnej Expert.
Tak więc model w skali H0 to wyrób kierowany głównie do początkujących, natomiast model w skali TT to w pełni wartościowy wyrób wielkoseryjny dla zaawansowanych.
 

Kolejowy jakub

Aktywny użytkownik
Reakcje
112 23 7
Dzień dobry,

Na przyszły - 2023 rok, firma RIVAROSSI na zamówienie S.K. Model planuje dwa nowe modele wagonów piętrowych Bhp w ciemno-zielonym malowaniu:

1. Stacja OSTRÓW WLKP.

Numery wagonów:

  • 50 51 26-19 605-2
  • 50 51 26-19 606-0
  • 50 51 26-19 607-8
  • 50 51 26-19 608-6
rok budowy: 1973
seria Bhp-x
REV Pr. 89.12.18
epoka IVc-Va (okres eksploatacji; 1989-1991)
pasujący model lokomotywy: SP42-108 (PIKO 59271)

2. Stacja BYDGOSZCZ

Numery wagonów:

  • 50 51 26-19 481-8
  • 50 51 26-19 482-6
  • 50 51 26-19 483-4
  • 50 51 26-19 484-2
rok budowy: 1973
seria Bhp-x
REV Pr. 91.10.30
epoka Va (okres eksploatacji; 1991-93)
pasujący model lokomotywy: SP45-204 (PIKO 96300)


Zobacz załącznik 915298
No niestety, przeglądając nowości rivarossi tych wagonów nie ma.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.119 148 7
Wiatrak na dachu SM31 będzie odlany jako osobna część - będzie się ruszać jak się dmuchnie ;)
Taką "nowość" będzie mieć również V100 kolei niemieckich. W rozmowie na temat tego produktu szef Piko stwierdził, że są inne firmy które oferują ruchome wiatraki, no ale to przecież dużo kosztuje. Po chwili zadał jednak pytanie szefowi produkcji - a może Piko też będzie takie rozwiązanie proponować, na co szef produkcji odpowiedział, że - "bez komentarza" :)
Ciekawe, może Piko ma w planach wprowadzenie do sprzedaż zestawów upgradowych, umożliwiających osobom zainteresowanym takimi opcjami na ich kupno i samodzielny montaż.
Niektórzy producenci stosują takie coś. Tylko po co taka fanaberia? Czy naprawdę potrzebujemy mikrosilniczków napędzających małe wiatraczki? Czy ten element jest aż tak widoczny/potrzebny i czy podnosi walory modelu? Światła E1 owszem i inne bajery oświetlenia, nawet generator dymu w spalinówkach, ale czy wiatraczek, nie jestem przekonany ;). Dla mnie jest to tak samo ważne jak otwierane drzwi w siódemkach od SM. Na co komu coś takiego jak i tak drzwi są na sprężynie i w pozycji otwartej nie moża ich zostawić?
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.581 120 86
@Rozjazd jak dla mnie taki wiatraczek na dmuchniecie (bez silnika) może być. Model robi się "ciekawszy", bliższy redukcji no bo mniemam, że i siatka zabezpieczająca będzie filigranowa ;)
Tak czy siak, ja 'eSeMtrzydzieścijeden' wezmę ;)

A jeszcze w temacie fanaberii. Po co komu dym z komina w skali 1/87? ;)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 0
Tabor 10
Tabor 63
Tabor 393
Tabor 339

Podobne wątki