• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2022

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.309 16 0
Data rewizji numeru 010 to 22.06.2010, kolejną rewizję miał w sierpniu 2014 roku. Rewizja z tego okresu 009 to 17.05.2010, kolejna sierpień 2014. W modelu brakuje jeszcze szarego malowania dachu kabiny. Okleiny są zakładane tak by przykryć granatowe malowanie obrzeży kabiny, na dach nikt nie wchodzi, wszystko robią z drabin. W sumie przerobienie obecnych Husarzy Roco jest dość karkołomne. Oznakowania nowym sposobem nie rusza znana mi chemia, trzeba to zeszlifować.
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
654 34 1
Po Tilligu w H0 to raczej wiele z "nowości" PKP bym się nie spodziewał. Już wiadomo, że i Roco też nie zaskoczyło.
Sugerowałem im wypuszczenie setu sypialnych (taki 74797 z dwoma numerami - ceny kosmiczne na rynku wtórnym, więc kasa do zgarnięcia niemalże pewna) z V i VI epoki oraz zielonych dwójek z zestawu 501537 z oznaczeniem PL-PKPIC. Czy wezmą tę sugestię pod uwagę to się okaże (Roco pomyślało o sypialnych).
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Sugerowałem im wypuszczenie setu sypialnych (taki 74797 z dwoma numerami - ceny kosmiczne na rynku wtórnym, więc kasa do zgarnięcia niemalże pewna) z V i VI epoki oraz zielonych dwójek z zestawu 501537 z oznaczeniem PL-PKPIC. Czy wezmą tę sugestię pod uwagę to się okaże (Roco pomyślało o sypialnych).
Jak już o tym mowa..... napiszę, że fajnie by było, gdyby Tillig przynajmniej wydał set, jaki kiedyś wydali w TT (z num. katalogowym 501535 epoka IV).... co ciekawe, modele tamte wydane były z prawidłowym układem wywietrzników dachowych /jeśli w przypadku dwóch wywietrzników można mówić o "układze"/.... ale te charakterystyczne prostokątne (prawie kwadratowe) kratki na boku budy miały chyba malowane. Były to wagony Y/B70 Bautzen.

set_TT.jpg


>LINK<

Tillig wydał Y/B70 w H0, ale te w skali 1:87 bardziej odbiegały wyglądem od oryginałów niż odpowiedniki w TT. Pamiętam, że kiedyś gdy miałem ten set (H0) szlifowałem wywietrzniki na dachu i doklejałem trawione kratki by upodobnić je do tego setu z TT...

Roco wydać by mogło takie wagony jako Gorlitz. Na 100% by się sprzedały. Mają przecież spoko formy. Kiedyś wydali set -- ale niestety jako Bautzen (Warszawskie przydziały z początku lat 90-tych).... Formy Roco mają kilka wywietrzników nad korytarzem (chyba 5), co bardziej pasuje do wagonów Gorlitz. Nie kumam dlaczego tego nie wydają --- za to tłuką znowu jakiegoś niszowego Ty4... jak by to był jakiś nie wiadomo jak oczekiwany PKP rodzynek.

Reasumując te wizje (ale oparte o modele-bazy które oni mają) - gdyby spełnić te "plany" to mogły by być "Bautzen'y" od Tilliga i "Gorlitz'e" od Roco... a tak chyba nie będzie.
 
Ostatnio edytowane:

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
654 34 1
P
Tillig wydał Y/B70 w H0, ale te w skali 1:87 bardziej odbiegały wyglądem od oryginałów niż odpowiedniki w TT. Pamiętam, że kiedyś gdy miałem ten set (H0) szlifowałem wywietrzniki na dachu i doklejałem trawione kratki by upodobnić je do tego setu z TT...
Ale Tillig wydawał wagony z kratką wentylacyjną na bocznej ścianie i to nie malowaną. Jak domniemywam, tych 5 wywietrzników nad korytarzem być nie powinno, tylko te dwa nad drzwiami od strony przedziałów?
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
654 34 1
Ostatnio edytowane:

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
356 4 2
Raczej Roco takie wydało.

Tillig wydał w H0 set 74813-1 i chyba -2 z epoki IVc. Miały malowaną kratkę. TUTAJ to widać:

TILLIG 74813-1 Wagon Typ Y/B70 PKP

Ten od Roco był z epoki Va --> KLIK
Set Tilliga 74813 miał malowane kratki, a Sachsenmodelle/Tillig 74564 miał kratkę przestrzenną. Akurat mam ten wagon i jest on w pudełku Sachsenmodelle. Może Tillig przejął formy od Sachsenmodelle i je ulepszył;) Wszystkie Görlitz 78 z ep IVc.
Roco wydało wagony Bautzena 84 64817/64816 z ep. Va.
 
Ostatnio edytowane:

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
5.676 102 1
Z tego co jest mi wiadomo, Tillig od dłuższego wydaje tylko modele wagonów osobowych typu Y/B70 (2 klasa) w wersji z malowaną kratką (co moim zdaniem w tym przypadku nie wygląda tak źle), pięcioma wywietrznikami na dachu od strony korytarza i z dwoma stopniami wejściowymi.
Natomiast dyskusja w temacie zgodności modeli wagonów sypialnych od Roco i Tilliga odbyła się m.in. w wątku:
http://forum.modelarstwo.info/threa...y-typu-bautzen-70-görlitz-78-bautzen-84.9668/
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
356 4 2
Katalog EXACT-TRAIN na rok 2022: KLIK

Nie wiem, czy wagony Kdd, Gsg to taka kompletna nowość. Ktoś mnie wesprze? Gbs na takowego wygląda.
Z tego co wiem 23k od ET jeszcze nie było. W tym katalogu z PKP są jeszcze 2 węglarki Linz ep III, 2 Villach ep III, 5 Klagenfurt ep III-IV, 3 sety GBS ep IV-V(ciekawe na ile będą PKP) i cysterna do przewozu ropy ep IV.
 
Ostatnio edytowane:

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
408 5 3
Linz i Villach to zapowiedzi od kilku lat. Chyba dopiero teraz uszczegółowili, że jeden z Linz'ów ma być z pomostem hamulcowym a jeden z Villach'ów ma mieć budkę hamulcową.
Klagenfurt'y uwzględnione w katalogu w większości wyszły w ostatnich miesiącach.

Wagony rodzin 23K i 208K też już co najmniej w ubiegłym roku były zapowiadane.

Patrząc na ostatnie "popisy" tej firmy, nasuwa się pytanie odnośnie autorstwa dokumentacji, szczególnie do 208K. Czy będzie rzetelna, czy znowu w "kopytkarskim" stylu. Zapowiedzi w tym zakresie budzą wątpliwości (Gbs w ep. IVa i w zasadzie w IVb też). Ale formy na wagony z IVa chyba będą (vide CSD).
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.482 35 1
i na pewno wagony kryte typu 23K na PKP miały drzwi z desek bez blachy. A oni tam podają, że mają mieć wschodnio-europejskie drzwi. Ale te na rysunku są typowe tylko dla kolei MAV. Oby tak nie zrobili bo wtedy model PKP będzie bez sensu. Ponadto wagony typu 23K miały serię w 3 epoce Kddet, a nie Kdd.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
Z moich informacji wynika że Gbs był opracowywany samodzielnie bez asekuracji PMR K.Koj.

Tak czy siak dobrze opracowanych w szczegółach i na wysokim poziomie technologicznym konstrukcji towarowych Exact T. w DB w III i IV epoce będę miał ca.10 pozycji do zassania ...
Dobrze że się zawczasu świadomie zniemczyłem ! :D
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 184
Tabor 254
Tabor 339
Tabor 1309
Tabor 382

Podobne wątki