• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2022

ed250

Aktywny użytkownik
Reakcje
444 89 5
Ale to PKP, także i tak się sprzeda.
No i właśnie w tym jest problem, po co się przykładać, wystarczy pomalować w magiczne PKP.
W modelmanii ze stanu zeszły dwa te ich tandetne husarze z dźwiękiem i jeden bez, bo to też PKP i to rarytas, unikat i biały kruk, który za rok będzie wart jeszcze raz tyle;)
A my się zastanawiamy nad tym, że moniczka cały czas nowy szajs wypuszcza. U niego na zdjęciach chociaż nic nie widać, tu widać odrazu jak jest model spartaczony i też znaleźli się tacy co kupili. Karmimy m.in. takich "artystów", sami napędzamy bylejakość, a później narzekamy jak nie dostajemy od masowych producentów modeli na najwyższym poziomie. Seria Hobby do zabawy to rozumiem, ale przy cenach tych "dzieł" z modelmanii czy moniczkowych, to wymagania powinny być adekwatne do tego z ilu złociszy trzeba wyskoczyć.
 

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.776 179 15
Kilka zdjęć z profilu facebookowego warszawskiego sklepu Przystanek, najnowszego zestawu trzech węglarek Eaos PKP Cargo od Rivarossi (HR6536):)
Numery: 31 51 5496 267-6; 31 51 5495 422-8; 31 51 5355 283-3.
Rewizje: [6|REV|1040|27.07.17]; [6|REV|1040|17.03.18]; [6|REV|1040|18.09.17].

Zobacz załącznik 869502 Zobacz załącznik 869503 Zobacz załącznik 869504 Zobacz załącznik 869505 Zobacz załącznik 869506

Źródło: facebook.com/Przystaneksklep

Kolejny badziew.
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
465 5 3
Patrząc na ostatnie "popisy" tej firmy, nasuwa się pytanie odnośnie autorstwa dokumentacji, szczególnie do 208K. Czy będzie rzetelna, czy znowu w "kopytkarskim" stylu. Zapowiedzi w tym zakresie budzą wątpliwości (Gbs w ep. IVa i w zasadzie w IVb też). Ale formy na wagony z IVa chyba będą (vide CSD).
Gwoli uzupełnienia zacytuję sam siebie. Dla uściślenia tematu, posiłkuję się dostępnymi materiałami. W dużej mierze "Atlasem wagonów towarowych" autorstwa P. Terczyńskiego, którego to atlasu ten producent raczej nie posiada. Czyli nie widział, nie wie, etc. ... ;).

Wspomniane wcześniej epoki pochodzą z normy NEM 818 NL, gdzie ep. IVa to okres 1968-1978, a ep. IVb to lata 1978 do 1989.
Nie zmienia to jednak faktu, że w ichniejszej (a tym bardziej naszej) epoce IVa wagonów serii Gbs nie było. Dla PKP wagony o takiej charakterystyce budowano od 1982 roku (208Kf i 208Kg, odpowiednio 2401 i 1001 szt.).

Również nie zdają sobie raczej sprawy z tego, że na bazie czechosłowackiego Gbgs (czyli 208K polskiej produkcji!, do 1971 r. wyeksportowano 1000 szt.) mogą spokojnie wyprodukować posiadane przez PKP wagony typu 208Kb (201 szt., 1972 r.) oraz 208Kd (1605 szt., lata 1975-78). Dokumentacja została tylko nieznacznie zmodyfikowana.

Pole do popisu więc jest, ale widocznie brakuje elementarnej wiedzy. Zgodnie z polską normą można "zadowolić" wielu:
- ep. IVa: .Gbgs (Kddet) [208Kb]
- ep. IVb: .Gbgs [208Kb i 208Kd]
- ep. IVc: Gbkks [208Kb i 208Kd], Gbs [208Kf], Gbs-t [208Kg]
- ep. Va: jak wyżej, zasadniczo również w epokach późniejszych.

Drugi kwartał już niedługo, więc sensownej reakcji raczej nie ma się co spodziewać.
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
802 89 3
Z tego co wiem 23k od ET jeszcze nie było. W tym katalogu z PKP są jeszcze 2 węglarki Linz ep III, 2 Villach ep III, 5 Klagenfurt ep III-IV, 3 sety GBS ep IV-V(ciekawe na ile będą PKP) i cysterna do przewozu ropy ep IV.
Gbs-y będą w zestawach po dwie sztuki. Wagony z piątej epoki mają być... niebieskie :oops:
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.656 37 1
to niech jeszcze poprawią drzwi w krytych 23K czyli:
ep. IIIc seria Kddet
ep. IVa seria .Ggs (Kddet)
ep. IVb seria .Ggs
ep. IVc seria Gkks-tx
ep. Va seria Gkks-t
no i szkoda ze nie przewidzieli wariantu z pomostem/budką, oraz wariantu XKl czyli do przewozu wojska oraz U-tx czyi jako brankard...
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.448 442 99
Wygląda, że zapowiadane w ub.r. wagony Gbs się ukarzą:)

Zobacz załącznik 869452
No i z IVc nie widać.... :cry: Szkoda. Gbs-x z jeden by się zdał...
Pole do popisu więc jest, ale widocznie brakuje elementarnej wiedzy. Zgodnie z polską normą można "zadowolić" wielu:
(...)
- ep. IVc: Gbkks [208Kb i 208Kd], Gbs [208Kf], Gbs-t [208Kg]
(...)
No właśnie.... a w IVc to oznaczenie serii nie powinno być odpowiednio Gbkks-x, Gbs-x, Gbs-tx ???
 
Ostatnio edytowane:

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
412 5 2
Kilka zdjęć z profilu facebookowego warszawskiego sklepu Przystanek, najnowszego zestawu trzech węglarek Eaos PKP Cargo od Rivarossi (HR6536):)
Numery: 31 51 5496 267-6; 31 51 5495 422-8; 31 51 5355 283-3.
Rewizje: [6|REV|1040|27.07.17]; [6|REV|1040|17.03.18]; [6|REV|1040|18.09.17].

Zobacz załącznik 869503 Zobacz załącznik 869504

Źródło: facebook.com/Przystaneksklep
Co te bufory tak krzywo są zamontowane? Chyba że zdjęcie przekłamują... Może to segment hobby?
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.448 442 99
Co do ep. IVc, to przeczytaj uważnie co napisałem. Nie trzeba będzie ronić łez.
Nikt nie "roni łez", to tylko avatar. Po co te złośliwości?

Czytałem, co napisane było. Moją wątpliwość próbowałem rozwiać w zadanym pytaniu, bo (ogólnie) wiem, że w epoce polskiej IVc wagony towarowe miały w nazwie serii "-x", a w informacji z postu do którego się odniosłem jednoznacznie to nie wynika.
Przeczytałem, że:

Zgodnie z polską normą można "zadowolić" wielu:
- ep. IVa: .Gbgs (Kddet) [208Kb]
- ep. IVb: .Gbgs [208Kb i 208Kd]
- ep. IVc: Gbkks [208Kb i 208Kd], Gbs [208Kf], Gbs-t [208Kg]


...i widzę tu np. IVc i serię Gbkks. Stąd pytanie było - czy Gbkks, czy czasem nie Gbkks-x skoro IVc?
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 0
Tabor 10
Tabor 29
Tabor 386
Tabor 382

Podobne wątki