• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Roco - modele wagonów standardu Y - typu Bautzen 70, Görlitz 78, Bautzen 84

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.301 23 0
#1
Trochę fotek nowych Y-greków. Sądząc po ożywionej dyskusji w wątku o nowościach, chyba zasługują na oddzielny wątek.
Tablice we wszystkich modelach te same, a schodki wymienne: fabryczne do jeżdżenia po R2, a kompletne od R3.
 

Załączniki

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#2
Szkoda że nie zrobili żadnego z nowym logiem PKP, także ja na swój model jeszcze poczekam :(
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#4
.
ffox napisał(a):
Szkoda że nie zrobili żadnego z nowym logiem PKP, także ja na swój model jeszcze poczekam
No cóż, różne są preferencje (i dobrze!), jak kupię ciemnozielone i jeden sypialny, bo chociaż rewizje są z epoki V, to reszta pasuje do IV, która zbieram. Ale, jak pisałem w sąsiednim wątku, tabliczki Paryż - Warszawa są do wyrzucenia. Pociąg 243 to był "Ost-West" z Moskwy do Paryża Nord (nie Est) i jechał przez Hanower, Kolonię (Köln), Akwizgran (Aachen), Liege, a nie przez Koblencję, Saarbrücken i Strasburg. Zresztą trasa, pokazana na tabliczce, chyba nigdy nie występowała (nie mówiąc już o tej Warszawie Centralnej). Wspomniany przeze mnie w drugim wątku pociąg z Warszawy do Paryża (Est) w latach siedemdziesiątych jechał przez Drezno, Lipsk, Bebrę do Frankfurtu nad Menem i dalej polskie wagony były doczepiane do pociągu do Paryża przez Saarbrücken i Strasburg
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#5
ALA dzięki za zdjęcia.
Różnic trochę jest faktycznie, ale należy wziąć pod uwagę, że Tillig trzepie tą formę już ponad 15 lat. Dla mnie najbardziej rzucającą się w oczy różnicą jest dach (w końcu nie jest tak zaokrąglony na czołach) i światła końca składu. Tillig nie raczył poprawić u siebie kompletnie nic, po prostu pozmieniają kolorki i szczęśliwi są. Nie dziwie się że ich Y kupować już nikt nie chce.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#6
Nie widziałem jeszcze modeli Roco na żywo, na zdjęciach w wagonach Tilliga bardziej mi się podobają wózki i kolor pudła - w Roco wydaje się trochę za jasny. Ściany czołowe i schodki są z kolei lepsze u Roco.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#7
W Roco buda jest dzielona na dole pasem (imitacja podwozia).
W Tilligu jest łysa jak bila.
W Roco brak imitacji klamek na oknach. Ale podczas jazdy praktycznie niezauważalne.
Fajnie że w końcu poręcze są osobnym elementem.

Ciekawi mnie tylko kibelek w środku?
ALA, on ma jakieś wycięcie?

EDIT:
Aha i chyba najważniejsze: 3 stopnie, a nie 2 :D
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
#10
Też już mam i powiem, że są dużo bardziej eleganckie niż Tilligi. WLAB Roco jest trochę dłuższy niż Tilliga. Natomiast Tillig ma kompletna instalację pod płytkę oświetleniową, której prózno szukać w Rokosiu. Ładnie w Roco są odwzorowane uszczelki i drobne detale. Więcej zdjęć nie robiłem bo oświetlenie podłe i ostrość fatalna. A te dwa to tylko żeby się pochwalić, że mam :p . I żałuję, że nic nie mogę więcej wysupłać, bo chciałbym mieć całą serię. Aha! Ktoś kiedyś zwracał uwagę na nieprawidłowe odwzorowanie wywietrzników na dachu Tilligów. Wydaje mi się, że tutaj sa takie same. Nie wiem też, czy w "2" nie powinno być klasycznej prądnicy, ale nie znam się.
 

Załączniki

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
#12
O kurczaki pieczone! A obiecałem mu, że nikt sie nie dowie. Chłopina kredyt ma i szuka roboty wszędzie. No to go wziąłem. Ale jest lojalny i mówi, że najbardziej kocha pracę z Gagarinami u Ciebie.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#14
ALA chodziło mi o to:
W WLABach dachy trochę się różnią i mam wrażenie ze dach Tilliga jest... trochę lepszy.

I właśnie nawiązując do WLABów, tak sobie oglądam zdjęcia...
Czy szary dach nie powinien zachodzić również na czoło wagonu?
I ciekawe co z tymi białymi drzwiami.

Na tym zdjęciu, stopnie są dwa.
 

Załączniki

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#16
gbbsoft napisał(a):
A brak białych drzwi to jest błąd?
Wg. mnie tak, bo wizualizacje przedstawiały co innego:
Ten z pomarańczowymi napisami WARS jest ok.
Zastanawiam się tylko czy w epoce V drzwi w WLABach nie były właśnie malowane na biało.
I raczej nie przypominam sobie żebym widziałem na żywo cyfrowy wyświetlacz w nich.
 

Załączniki

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
874 9 4
#17
No właśnie mam pytania do znawców:
1.Czy schemat malowania wagonu nr 64821 jest "przejściowy" pomiędzy WARS-em z pomarańczowym paskiem i napisem, a WARS-em z białym paskiem i napisem oraz białymi drzwiami?
2. Na zdjęciu od kolegi ffox-a widać dwa stopnie czy jest to jakiś "ewenement"?
3. Czy początkowe partie wagonów sypialnych nie miały końcowych świateł na górze (w modelu ROCO mają tylko dolne)?
PS. Nie wiem może mi się wydaje ale WARSy od ROCO maja bardzie zaokrąglone ramy okien.
Z góry dziękuje za odpowiedz :D
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.280 41 5
#18
Nie wiem, czy to cuś wnosi do dyskusji i pamięć już nie ta.
Jak jeździłem z ojcem na wspomniane wycieczki Warsami sypialnymi, to były dodatkowe stopnie, które były składane i rozkładane zależnie od potrzeb. Tylko nie wiem, czy to był wtedy 3 czy 4 stopień. Miał zadanie ułatwienia wsiadania z poziomu ziemi (podczas postoju na bocznicy).
Pamiętam, jak ojciec opowiadał, jak ktoś zapomniał złożyć ten dodatkowy stopień i przy wjeździe w perony dworca Wrocław Gł urwali ten stopień :) Jak mawiają: shit happens ;) Sorki za mały OT.
 

tcy

Znany użytkownik
Reakcje
61 0 0
#19
@ ffox
Cyfrowy wyświtlacz? :D Rzeczywiście cyfrowy, posiada dwa możliwe stany - wolne miejsca są / wolnych miejsc brak :D
Takie wskaźniki były w wagonach dostarczonych PKP w 1986 roku. W modelu są umieszczone w niewłaściwych miejscach. No i powinno ich być tylko po jednym z każdej strony.

@MichałK
Światła na czołach w niewłaściwych miejscach to oczywiście błąd. Chyba tylko polskie tak miały więc...
Kształt okien w Roco lepszy. U Tilliga są zbyt duże i zbyt kanciaste (chyba przeniesione z innych modeli Y żeby było taniej).
Także przejście dachu w ścianę czołową nie posiada tych denerwujących zaokrągleń jak u Tilliga (też chyba forma zaadoptowana ze starszych modeli).
Duża klapa na dachu w Roco uproszczona do granic możliwości - U Tilliga jest lepiej.
Położenie i ilość wywietrzników na dachu Roco to też fantazja.


----------
Tomek
 

Podobne wątki