• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2021

Marcub85

Aktywny użytkownik
Reakcje
300 8 1
Przyglądałem się z boku tej dyskusji o pokrętle i dołożę swoje trzy grosze teraz bo zacząłem przeglądać moją kolekcję gdzie jeszcze znajdę takie pokrętła. Znalazłem w wagonie Roco bagażowy F 034 695 (ep. IIIc) i właśnie na jednej dużej skrzynce jest ten symbol prądu (piorunek nieco przeskalowany jak teraz patrzę na to zdjęcie oryginału), ale drugie pokrętło nadal jest dla mnie zagadką i wyjaśnienia nie znalazłem. Swoją drogą jakby nieco lepiej wykonanie w starym Roco niż nowym Piko, i nawet lepiej niż te odlewy.
20210322_182840.jpg
20210322_182909.jpg
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.269 88 0
No właśnie w bagażowym są same pokrętła bez skrzynki, z obu stron. Gdyby to była "uniwersalna" forma do niemieckiego wagonu, pewno byłaby też skrzynka?

Kształt tych pokręteł i wielkość ich obudowy wskazuje jednak, że załączają jakiś obwód elektryczny.
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Przyglądałem się z boku tej dyskusji o pokrętle i dołożę swoje trzy grosze teraz bo zacząłem przeglądać moją kolekcję gdzie jeszcze znajdę takie pokrętła. Znalazłem w wagonie Roco bagażowy F 034 695 (ep. IIIc) i właśnie na jednej dużej skrzynce jest ten symbol prądu (piorunek nieco przeskalowany jak teraz patrzę na to zdjęcie oryginału), ale drugie pokrętło nadal jest dla mnie zagadką i wyjaśnienia nie znalazłem. Swoją drogą jakby nieco lepiej wykonanie w starym Roco niż nowym Piko, i nawet lepiej niż te odlewy. Zobacz załącznik 802379 Zobacz załącznik 802381
A te boczne burty/drzwi były tak otwierane w modelu ogólnie dostępnym? Czy Kolega samemu dokonał tej modernizacji? Jaki jest nr kat tego wagoniku?
 

route

Aktywny użytkownik
Reakcje
433 3 1
Przyglądałem się z boku tej dyskusji o pokrętle i dołożę swoje trzy grosze teraz bo zacząłem przeglądać moją kolekcję gdzie jeszcze znajdę takie pokrętła. Znalazłem w wagonie Roco bagażowy F 034 695 (ep. IIIc) i właśnie na jednej dużej skrzynce jest ten symbol prądu (piorunek nieco przeskalowany jak teraz patrzę na to zdjęcie oryginału), ale drugie pokrętło nadal jest dla mnie zagadką i wyjaśnienia nie znalazłem.
Odpowiedź jest prosta, spójrz na zdjęcia tego samego wagonu z dwóch stron:

http://www.railfaneurope.net/pix/de/car/historic/DRG/E30/pix.html
72796.jpg

źródło oryginału www.flickr.com
Wygląda na to, że z jedenj strony wagonu jest skrzynka wraz z wyłącznikiem a z drugiej strony jest tylko sam wyłącznik najprawdopodobniej sprzęgnięty bezpośrednio z tym co jest w skrzynce po drugiej stronie żeby działały jednocześnie.
 

Marcub85

Aktywny użytkownik
Reakcje
300 8 1
Sprzęgnięty bezpośrednio czyli np. wałkiem i obrócenie samego pokrętła po jednej stronie obracało przełącznikiem po drugiej stronie i złączem w tej skrzynce? Idąc takim tokiem myślenia w modelu Dhx Piko po jednej stronie powinno być pokrętło a po drugiej skrzynka, a są same pokrętła (rzeczywiście w modelu Roco i Piko pokrętła są rozmieszczone naprzeciw siebie i mogłyby się obracać jednocześnie sprzęgniete wałkiem). Ale w modelu Piko jest pokrętło i pokrętło... nie ma skrzynki i nie ma złącza. Raczej nie prawidłowo, lub nie powinno być ich wcale.
 
Ostatnio edytowane:

lokfan

Znany użytkownik
Reakcje
1.411 9 0
Prawdę mówiąc, też nie wiem, co to jest, ale moim zdaniem dźwignia przestawcza hamulca jest po lewej stronie. Widać tam nawet zarys dźwigienki w położeniu lewym - zielona strzałka. Ale mogę się mylić, warto byłoby, żeby ktoś lepiej znający się na rzeczy to wyjaśnił.

Zobacz załącznik 800871
Panie Andrzeju, ja już zaczynam się gubić. Pan jak główny cerber odpowiada i inicjuje wręcz dyskusję, na temat wagonowej "biżuterii" zamiast od razu przenieść ją do osobnego wątku. Po pierwsze , ten wątek ma tytuł "Nowości PKP 2021" i temat ten ma się absolutnie nijak do meritum, robiąc po prostu spory bałagan , po drugie, te ta dość ciekawa, przyznaję dyskusja zaginie w tym wątku. Więc może przenieść go jako nowy wątek,a ten pozostawic w spokoju?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.970 531 30
Wydaje mi się, że sprawa jest już wyjaśniona i więcej dyskusji nie będzie. Jeżeli by była, to proponuję, żeby moderator tego działu zdecydował, czy zostawić to tu, czy przenieść do innego wątku, może nawet być w prawdziwej kolei. Poza tym dyskusja dotyczyła w końcu modelu, który jest tegoroczną nowością PKP.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.774 443 99
Ostatnio edytowane:

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.062 276 41
Genialne zdjęcie !
Pełna kolorystyka platformy - czarnych podciągów ale także kłonic , zderzaków , szare 3 ramienne pokrętło i doskonale widoczne rozmieszczenie tablic ...
W tle niebiesko - żółte Bohuny ... 1992 ?
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.774 443 99
Niestety na facebooku ktoś wrzucił fotkę z informacją, że też nie wie kto, gdzie i kiedy. Można się tylko domyślać. Może ktoś wie o Hutniku po renowacji i jego transporcie. Dużo ich nie było. To może być jakaś wskazówka.
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.429 137 19

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.718 65 3
Parowozy Hutnik zakończyły eksploatację w roku 1990 tym a przekazano do celów muzealnych w roku 1991. To przynajmniej dotyczy lokomotyw o numerach 2 i 5.
Natomiast wagon na zdjęciu to niestety nie jest 24Z ktory miał rozstaw osi 8 m. Wagon na zdjęciu ma większy rozstaw osi 9 m czyli to może być 210Z. Identyczny rozstaw osi ma też 212Z lecz te wagony produkowano chyba nieco później.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.774 443 99
Parowozy Hutnik zakończyły eksploatację w roku 1990 tym a przekazano do celów muzealnych w roku 1991. To przynajmniej dotyczy lokomotyw o numerach 2 i 5.
Natomiast wagon na zdjęciu to niestety nie jest 24Z ktory miał rozstaw osi 8 m. Wagon na zdjęciu ma większy rozstaw osi 9 m czyli to może być 210Z. Identyczny rozstaw osi ma też 212Z lecz te wagony produkowano chyba nieco później.
W takim razie przepraszam z mój błąd. Myślałem że to 24Z nie mając pojęcia, że istnieje typ o którym kolega wspomniał. Dzięki za sprostowanie. A tak naprawdę to te wagony na oko są bardzo podobne.
Jeśli więc to 212Z, należy fotkę datować najwczesniej na rok 1993, bo wtedy rozpoczęto produkcję tego typu wagonów z tego co doczytałem na beskidzkiej stronie kolejowej...
 
Ostatnio edytowane:

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.718 65 3
W takim razie przepraszam z mój błąd. Myślałem że to 24Z nie mając pojęcia, że istnieje typ o którym kolega wspomniał. Dzięki za sprostowanie. A tak naprawdę to te wagony na oko są bardzo podobne.
Jeśli więc to 212Z, należy fotkę datować najwczesniej na rok 1993, bo wtedy rozpoczęto produkcję tego typu wagonów z tego co doczytałem na beskidzkiej stronie kolejowej...
Wagony 24Z w zasadzie były kontynuacją poprzednich konstrukcji o rozstawie osi 8 m i takie też wagony budowano w innych krajach i był to też standard UIC. Nie wiem jakie przesłanki stały za zwiększeniem rozstawu osi do 9 m. Pierwsze wagony o rozstawie 9 m produkowane dla PKP to były 210Z produkowane w latach 1991 92 i z powodu braku krajowego producenta resorow piórowych parabolicznych o progresywnej charakterystyce wagony te otrzymały zwykłe resory piorowe i koła obreczowane. Pierwsze wagony 210Z miały kłonice czołowe i podwieszenie dla nich na podciągu. Druga seria miała krótkie kłonice czołowe do zabezpieczania ściany czołowej.
Dopiero w roku 1993 uruchomiono produkcję wagonów 212Z z kołami monoblokowymi i resorami parabolicznymi o zwiekszonym dopuszczalnym obciążeniu 22,5t na oś. Dodatkowo te wagony dostosowano do przewozu kontenerów. Wagony te są bardzo podobne w wyglądzie do wagonów 210Z z drugiej serii i mozna je rozróżnić po rodzaju resorów i trzpieniach do mocowania kontenerów.
Wagon na zdjęciu z parowozem Hutnik wygląda na nowy w malowaniu fabrycznym. Nie mam jednak 100% pewności czy jest to 210Z z drugiej serii czy też już 212Z. Obydwa typy wagonów były produkowane w Zastalu.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 86
Tabor 10
Tabor 66
Tabor 18
Tabor 521

Podobne wątki