• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2021

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
3.042 38 1
Zestaw 2 wagonów platform Ks-x PKP z kontenerami PLO (Trix 24555, epoka IV).

1. Wagon Ks-x 21 51 330 3 025-8, | 3 | REV | Oa | 29.10.82 |;
2. Wagon Ks-x 21 51 330 3 037-3, | 3 | REV | Oa | 16.12.82 |.

Zobacz załącznik 800701 Zobacz załącznik 800702 Zobacz załącznik 800703

Źródło: https://przystaneksklep.pl/zestaw-2...l-5E89GBjiXmoLtLxAHBHHjO10_7PncnNZoshM2kc94tc
dla porównania model Roco, czyli teoretycznie ten sam typ wagonu (wg oznaczeń na modelu Trixa):
roco-76689-wagon-platforma-z-kłonicami-pkp-typ-ks-ep-iv-v.jpg

zdjęcie pożyczone z https://shop.dcc24.eu/pl/
 

Waskotorowiec

Znany użytkownik
Reakcje
1.054 6 0
Witam,
Mam takie pytanko: Własnie dostałem model wagonu Pw4i-32. Niestety z jednej strony modelu zaznaczona cześć jest ułamana i wisi na przysłowiowym włosku. Do czego ta cześć w oryginale sluży? Ogrzewanie? Zastanawiam sie nad tym czy: reklamować model, podkleić cześć, a może zupełnie pozbawić wagon tych elementow – ponieważ jakoś nie kojarzę takowych na wagonach osobowych/bagażowych na PKP.

Pozdrawiam
Pw4i-32 166-1 Dhx (3).JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.129 583 30
Prawdę mówiąc, też nie wiem, co to jest, ale moim zdaniem dźwignia przestawcza hamulca jest po lewej stronie. Widać tam nawet zarys dźwigienki w położeniu lewym - zielona strzałka. Ale mogę się mylić, warto byłoby, żeby ktoś lepiej znający się na rzeczy to wyjaśnił.

Pw4i-32 166-1 Dhx (3).JPG
 

Waskotorowiec

Znany użytkownik
Reakcje
1.054 6 0
Ponieważ wagon jest pochodzenia niemieckiego zacząłem poszukiwania od niemieckich stron internetowych. Niestety nic nie znalazłem. Osobiście uważam, że jest to przestawiacz napięcia elektrycznego ogrzewania, 800V lub 1000V. Ponieważ model/oryginal takowego nie posiada elemet jest w zasadzie zbędny.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.129 583 30
Ponieważ model/oryginal takowego nie posiada
A może jednak ma ogrzewanie elektryczne, a opis na modelu jest błędny? Albo jest tak, że egzemplarze używane przez PKP (albo akurat ten, który był wzorem dla modelu), nie miały ogrzewania elektrycznego, ale generalnie te wagony takie miały i dlatego w modelu są odpowiednie elementy (również sprzęg, choć teoretycznie może być tylko przewód przejściowy, bez grzejników w wagonie) - bo przecież forma jest wykorzystana także do innych wersji, niż PKP.
 

Waskotorowiec

Znany użytkownik
Reakcje
1.054 6 0
Dziekuję Koledze za cenne uwagi... własnie tym się kierowałem, że Piko produkując od lat model - głównie na rynek niemiecki - wyposażyl go standardowo w przełącznik napięcia. Niemieckie wagony były wyposażone w ogrzewanie parowe (nisko- i wysokoprężne) oraz elektryczne (1000V 16 2/3 Hz). Myslę że opis jest poprawny – sugeruje to poza opisem „Ogrzew.par.” 7+8 cyfra numeru „20” - a producent po prostu zbędnego elementu nie usunął, co się przecież często zdarza.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.446 453 99
dla porównania model Roco, czyli teoretycznie ten sam typ wagonu (wg oznaczeń na modelu Trixa):
Zobacz załącznik 800725
zdjęcie pożyczone z https://shop.dcc24.eu/pl/
Jedyne co lepsze w modelu Trix to pokrętło hamulca :) widoczne we wpisie kolegi @am-70 :
Zestaw 2 wagonów platform Ks-x PKP z kontenerami PLO (Trix 24555, epoka IV).

1. Wagon Ks-x 21 51 330 3 025-8, | 3 | REV | Oa | 29.10.82 |;
2. Wagon Ks-x 21 51 330 3 037-3, | 3 | REV | Oa | 16.12.82 |.

Zobacz załącznik 800701 Zobacz załącznik 800702 Zobacz załącznik 800703

Źródło: https://przystaneksklep.pl/zestaw-2...l-5E89GBjiXmoLtLxAHBHHjO10_7PncnNZoshM2kc94tc
...a co do tych modeli wagonów udających Typ 24Z to jak to powiedział kolega:
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
4.083 67 3
Tylko że model Roco lepiej udaje wagon 24Z. Ściany boczne i kłonice obrotowe są prawie takie jak być powinny. Najmniej zgodna jest ściana czołowa.
Natomiast wagony Trixa z naszymi 24Z mają wspólne tylko to że to też są platformy z niskimi ścianami i na tym wszelkie podobieństwo się kończy.
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
521 14 1
Prawdę mówiąc, też nie wiem, co to jest, ale moim zdaniem dźwignia przestawcza hamulca jest po lewej stronie. Widać tam nawet zarys dźwigienki w położeniu lewym - zielona strzałka. Ale mogę się mylić, warto byłoby, żeby ktoś lepiej znający się na rzeczy to wyjaśnił.
Przestawiacz ustawień masy hamującej Próżny/Ładowny z czerwoną rączką sądzę, że byłby w wagonie towarowym.
Raczej przestawiacz G/P z zółtą rączką. Oznaczenie hamula to Kunze-Knorr z nastawiaczem typu SAB.
To co jest ułamane, o ile pamiętam nie odnosi się do ogrzewania, a dla pewności sprawdziłem model wagonu Bi29 i tam identyczna tabliczka jest. Do czego służy - nie wiem.
 
Ostatnio edytowane:

Waskotorowiec

Znany użytkownik
Reakcje
1.054 6 0
Ja jednak dalej obstaję za tym, że jest to główny włącznik ogrzewania elektrycznego ponieważ tylko wagony posiadające ogrzewanie elektryczne (niemieckie – Donnery, Eilzugi, Schnellzugi) są wyposażone w podobny elementy.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
4.083 67 3
Wagony Bi29 eksploatowane po wojnie na kolejach niemieckich mogły być wyposażone w ogrzewanie elektryczne. Były przecież także wagony tej serii specjalnie dostosowane do eksploatacji z jednostkami elektrycznymi i spalinowymi jako wagony doczepne. To że wagon zbudowany w latach 20-tych miał tylko ogrzewanie parowe wcale nie oznacza że w późniejszych latach nie był modernizowany, szczególnie po wojnie kiedy trakcja elektryczna rozwijała się najbardziej dynamicznie.
Modele fabryczne takich firm jak Roco, Piko i inne są najczęściej projektowane na podstawie zarówno dokumentacji jak też istniejących egzemplarzy wagonów reprezentujących powiedzmy "stan obecny". Nawet wersje z dawniejszych epok chyba nie są zmieniane w kwestii szczegółów. W zasadzie chyba żadna firma nie podaje w instrukcji modelu jakie detale w danej wersji należy usunąć.
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
521 14 1
Zazwyczaj wtedy w woreczku są sprzęgi ogrzewania elektrycznego, a wagon Roco Bi29 ich nie miał. Sam się kiedyś naście lat temu nabrałem i zamontowałem do konwertowanych eilzugów Roco sprzęgi elektryczne - zupełnie niepotrzebnie.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
4.083 67 3
Zgadza się. Tylko jest kwestia kto projektował model i na ile się znał na konstrukcji wagonów i wiedział co jest do czego. Ja notorycznie walczę z układami hamulcowymi w wagonach DB typu X gdzie na przestrzeni lat i rozwoju konstrukcji stosowano wózki Minden Deutz różnych odmian z różnym wyposażeniem hamulca. Od tego też zależał montaż cylindrów hamulcowych pod podwoziem w pobliżu wózków. Jednak instrukcje Roco zupełnie ten fakt pomijały i według nich nawet wagony na 200 km/h z hamulcami tarczowymi miały mieć montowane cylindry hamulcowe.
Niestety nie można podchodzić bezkrytycznie do tego co jest dostarczane przez producenta razem z modelem.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.129 583 30
Zazwyczaj wtedy w woreczku są sprzęgi ogrzewania elektrycznego, a wagon Roco Bi29 ich nie miał.
A model wagonu bagażowego PKP Piko ma w woreczku sprzęgi ogrzewania elektrycznego, i to aż cztery, dwóch różnych typów. Ale ma też parę innych części, zupełnie niepotrzebnych w tym modelu, np. wycieraczki szyb. :)
 

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
6.742 5 0
Próbowałem szukać w Internecie informacji na temat okrągłego przełącznika ogrzewania elektrycznego na belce ostatnio wypuszczonego wagonu bagażowego PIKO. Jak napisaliście wyżej, to jest pozostałość z uniwersalnego podwozia wagonu, które zapewne ma pasować do wypustów modeli odzwierciedlających tabor po modernizacjach na DB/DR. Nie doszukałem się jakiś konkretów. Na trop naprowadziło mnie to zdjęcie i widoczna na nim skrzynka do sterowania ogrzewaniem. Pokrętło wydaje się bardzo znajome. Opis sugeruje, że służy do włączania lub wyłączania elektrycznego ogrzewania wagonu. W skrzynce znajduje się główny bezpiecznik. Podobna skrzynka znajduje się z jednej strony na modelach przedwojennych wagonów firmy Fleischmann. Z drugiej strony jest mniejsza, jedynie z pokrętłem.

20180825_121502.jpg


Zdjęcie pochodzi ze strony: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/D/DR_BDghwse.php?lang=pl
 

Waskotorowiec

Znany użytkownik
Reakcje
1.054 6 0
Dzięki, własnie takiego potwierdzenia szukałem. Nie będę więc reklamować modelu ani podklejać elementu – tylko odetnę go z drugiej strony wagonu.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 170
Tabor 15
Tabor 148
Tabor 18
Tabor 521

Podobne wątki