• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2021

sun71

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
733 9 1
Płytka w wagonie silnikowym musi mieć wyjścia do silnika, w doczepie niepotrzebne, więc ta do doczepy może być prostsza.
Przy produkcji płytek płaci się generalnie za powierzchnię (tę w modelu wymusza sposób mocowania), dlatego w zasadzie od początku stosowania PCB w elektronice projektuje się je dla najbardziej skomplikowanej wersji i po porstu nie lutuje części elementów (np. obecnie pamięci), pomimo wszystko tak jest znacznie taniej niż projektowanie i zarządzanie wieloma nieznacznie różniącymi się wersjami - a w obu przypadkach absolutną większość płytki stanowi gniazdo Plux16 i pady do lutowania oświetlenia.
 

Rafał_A

Aktywny użytkownik
Reakcje
184 35 1
Co dokładnie jest praktyką monopolistyczną? Odnosisz się do wcześniej wspomnianych (post #289) praktyk Roco, czy do wspomnianych bezpośrednio nad Twoim postem praktyk Piko?
Przepraszam, bo faktycznie można było się nie połapać.

Chodziło mi oczywiście o zachowanie Roco i to dokładnie w takim rozumieniu jak to ująłeś w swoim poście na poprzedniej stronie.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.268 88 0
Czyli Roco zrobiło deal ze swoim dostawcą dekoderów, a w celu poprawy ich zbytu ogranicza funkcjonalność tej wersji modelu, która pozwala zamontować dekoder konkurencji.

Jednocześnie Piko pokazuje swoją otwartość i przejrzystość działań, sprzedając pełnowartościowy model i dekoder do niego jako osobne produkty.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.214 156 7
Ja mam wrażenie, że wręcz ostatnia :D
Wcześniej były p. SU46 z wbudowanym dźwiękiem i inne.
Teraz sprzedają ET21-357 z wbudowanym dźwiękiem.
Ale zapowiadają ET21-442 już bez dekodera. Dekoder jest oferowany osobno, jako niezależny od modelu produkt rynkowy.
No dobra. Moze jeszcze SU46 (i nie wiem jak Gagar Piko). Ale przedtem ani siodemka, ani byk, ani suka nie byly wyposazane fabrycznie w dekodery, majace osobne nr katalogowe. PRoco wypuszczalo, ale Piko nie kojarze.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.926 531 30
Przy produkcji płytek płaci się generalnie za powierzchnię (tę w modelu wymusza sposób mocowania), dlatego w zasadzie od początku stosowania PCB w elektronice projektuje się je dla najbardziej skomplikowanej wersji i po porstu nie lutuje części elementów
To jest właśnie argument za tym, żeby w doczepie stosować taką samą płytkę, jak w wagonie silnikowym, tylko bez niepotrzebnych elementów. Tak więc twierdzenie:
Przypuszczam, że płytka "niedźwiękowa" i tak była konieczna do doczepy i zapewne jest taka sama w wersji analog/doczepa.
chyba trochę stoi w sprzeczności z zasadą stosowania wszędzie takiej samej płytki, tylko mniej lub bardziej obsadzonej elementami. Nie widzę powodu, dla którego do doczepy byłaby potrzebna inna, wystarczy nie wykorzystywać wszystkich połączeń (np. tych do silnika).
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.268 88 0
No dobra. Moze jeszcze SU46 (i nie wiem jak Gagar Piko). Ale przedtem ani siodemka, ani byk, ani suka nie byly wyposazane fabrycznie w dekodery, majace osobne nr katalogowe. PRoco wypuszczalo, ale Piko nie kojarze.
Tutaj odfiltrowałem listę oferowanych przez Piko modeli z fabrycznym dźwiękiem. Nie powiem Ci, jak było z wcześniejszymi modelami, bo świadomie unikałem dekoderów Piko.

Wiem jednak, że w niektórych modelach Piko sprzedawanych bez dekodera z gniazdem NEM 652, jest specjalnie dopasowane miejsce na PIKO Smart Decoder 4.1 i PIKO Sound Module. Przykładowo w tej BR 106. Wszystko (dekoder, moduł dźwięku na SUSI i głośnik) ma swoją dedykowaną wnękę wewnątrz modelu. To mi się średnio podobało, bo dekoder innej firmy niekoniecznie od razu pasuje. Ale od czasu Plux22, gdzie wymiary miejsca na dekoder są ustalone normą, problem zniknął.

Owszem, Roco robiło to od dawna - mam np. ich model BR 01 z fabrycznie zamontowanym ESU LokSound z roku 2003 :)
 
Ostatnio edytowane:

sun71

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
733 9 1
To jest właśnie argument za tym, żeby w doczepie stosować taką samą płytkę, jak w wagonie silnikowym, tylko bez niepotrzebnych elementów. Tak więc twierdzenie:

chyba trochę stoi w sprzeczności z zasadą stosowania wszędzie takiej samej płytki, tylko mniej lub bardziej obsadzonej elementami. Nie widzę powodu, dla którego do doczepy byłaby potrzebna inna, wystarczy nie wykorzystywać wszystkich połączeń (np. tych do silnika).
Dokładnie o to mi chodziło :)

Czyli mamy płytkę z dekoderem i kondensatorami i drugą do wersji "analogowej" i doczepy z gniazdem Plux16.
Czy któryś z kolegów mógłby potwierdzić, że wersja z dekoderem ma ten dekoder zbudowany na głównej płycie modelu, a nie w gnieżdzie Plux16? Czy ta wersja ma w ogóle gniazdo? A może ta wersja ma własny procesor, komunikujący się z dekoderem przez SUSI?
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.214 156 7
Nie rozumiem pytania. Piko nie pierwszy raz wydaje lokomotywę w wersji DCC z dźwiękiem i w wersji analogowej (czyli bez dekodera).
Ktore? Prosze podac modele PKP oprocz ET21 i SU46? Jakos nie kojarze stonek, siodemek czy bykow wyposazanych fabrycznie w dekodery dzwiekowe. Roco tak robi od lat, ale Piko dopiero co niedawno zaczelo.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.450 487 107
Ktore? Prosze podac modele PKP oprocz ET21 i SU46? Jakos nie kojarze stonek, siodemek czy bykow wyposazanych fabrycznie w dekodery dzwiekowe. Roco tak robi od lat, ale Piko dopiero co niedawno zaczelo.
Napisałeś, że wykonana przez Ciebie analiza wskazuje, że Et21 jest pierwszym przez Piko wydanym modelem w dwóch wersjach, DCC i Analog. Napisałem, że jesteś w błędzie, bo wcześniej była jeszcze SU46 i ST44. Nie napisałem, że wszystkie lokomotywy PKP wydane przez PIKO były wydawane w taki sposób. W tym co napisałeś była nieprawda, więc nie wywracaj teraz kota ogonem.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.214 156 7
Napisałeś, że wykonana przez Ciebie analiza wskazuje, że Et21 jest pierwszym przez Piko wydanym modelem w dwóch wersjach, DCC i Analog. Napisałem, że jesteś w błędzie, bo wcześniej była jeszcze SU46 i ST44. Nie napisałem, że wszystkie lokomotywy PKP wydane przez PIKO były wydawane w taki sposób. W tym co napisałeś była nieprawda, więc nie wywracaj teraz kota ogonem.
Ale spokojnie. Nic nie wywracam. W tym poscie dopiero po raz pierwszy napisales o konkretnych modelach, ze byly jeszcze SU46 i ST44. Wiec teraz jest jasnosc.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.926 531 30
W tym poscie dopiero po raz pierwszy napisales o konkretnych modelach, ze byly jeszcze SU46 i ST44. Wiec teraz jest jasnosc.
Jak już czepiamy się szczegółów, to kolega Rozjazd nie pisał o modelach PKP, tylko ogólnie o produktach Piko:
Analizujac rynek wypustow Piko, doszedlem do wniosku, ze ET21 jest pierwsza lokomotywa od Piko, ktora jest produkowana w dwoch wersjach katalogowych dla DC, jeden nr kat. z dekoderem jazdy i dzwieku i drugi nr kat. bez dekodera w ogole.
Więc pretensje do kolegi @DieselPower są trochę nieuzasadnione.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.214 156 7
Kończąc już ten podwątek (więcej w nim osobistych wycieczek niż merytoryki), to tak:
Jak już czepiamy się szczegółów, to kolega Rozjazd nie pisał o modelach PKP, tylko ogólnie o produktach Piko:
No przepraszam bardzo, a niby jaki jest tytuł wątku? Nowości PKP 2021.
Więc pretensje do kolegi @DieselPower są trochę nieuzasadnione.
Jak to ja mam pretensje?? Proszę zacytować moją "pretensję". Kolega DieselPower odezwał się w sposób, jaki nie musiał. Ja natomiast chciałem znać tylko poznać faktyczny stan rzeczy. Już naprawdę coraz trudniej jest się w ogóle odezwać tutaj.
 
Ostatnio edytowane:

Franc

Aktywny użytkownik
Reakcje
590 95 1
Czyli wychodzi na to, że każde uszkodzenie dekodera będzie się równało albo z naprawą albo z całą wymiana płyty głównej a nie jak dotąd tylko z wymianą dekodera. Zmiany zmianami, ale czy na pewno na lepsze ? W przypadku awarii koszty dużo większe niż przy wymianie samego dekodera.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.450 487 107
Oczywiście, że to zmiany na lepsze. Tylko człowiek podświadomie szuka w zmianach korzyści dla siebie. Ale przecież to, że dla mnie coś jest niekorzystne nie oznacza, że niekorzystne jest dla kogoś innego. Tam gdzie jeden traci drugi zyskuje. A że zazwyczaj tracą tysiące aby zyskał jeden to jest znak naszych czasów.
Na szczęście jak zawsze w czasach wojny (a wojna trawa, tylko inaczej wygląda) działa partyzantka :X3:
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.751 397 7
Chwileczkę, pardą - czy to jest wątek o nowościach PKP czy o dekoderach???o_O
Czytam i już się pogubiłem...:rolleyes:
Może warto stworzyć nowy - "Dekoder - spełnione i niespełnione marzenia oraz zdziwienia":rolleyes::eek:...
 

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.595 42 1
PIKO Polska pokazało na FB zdjęcia wagonu bagażowego typ Dhx - Piko 53177.
Piko 53177_02.jpg
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 86
Tabor 10
Tabor 50
Tabor 18
Tabor 521

Podobne wątki