• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2020

przemek_lipski

Aktywny użytkownik
Reakcje
759 10 0
Ciekawostka jest z SP42-108, niby epoka IV, ale rewizja z końca 1990 roku (90.09.28), czyli spokojnie V epokę łapie. A tak w sumie skoro przydział jest Jarocin, a w Jarocinie ponoć od 10 kwietnia 1991 roku była, to jest to już chyba dokładnie V epoka, a nie IV?
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.431 31 1
Ciekawostka jest z SP42-108, niby epoka IV, ale rewizja z końca 1990 roku (90.09.28), czyli spokojnie V epokę łapie. A tak w sumie skoro przydział jest Jarocin, a w Jarocinie ponoć od 10 kwietnia 1991 roku była, to jest to już chyba dokładnie V epoka, a nie IV?
Przypuszczam ,że tu w przypadku zapisu dot. epoki nastąpił błąd bo faktycznie rok 90 to już epokaV.
A jeżeli zapis przydziału lokomotywy będzie taki jak zrobi Piko to już model będzie odwzorowywał stan po 01.07. 1991 r :D
 

ABP

Aktywny użytkownik
Reakcje
126 0 0
Epoka IV według niemieckiej normy NEM 806 D trwała do 1990, katalogi PIKO opisywane są według tej normy (a nie polskiej NEM 825 PL). Nie jest to więc żaden błąd, ale, jak powiedziałby Nietzsche, różnica perspektywy ;)
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.431 31 1
Epoka IV według niemieckiej normy NEM 806 D trwała do 1990, katalogi PIKO opisywane są według tej normy (a nie polskiej NEM 825 PL). Nie jest to więc żaden błąd, ale, jak powiedziałby Nietzsche, różnica perspektywy ;)
Drogi Andrzeju fakt jest taki jak napisałeś wyżej może to " różnica perspektywy " ale jedno jest niezaprzeczalne.
To jest model polskiej lokomotywy nie niemieckiej więc powinien być opisany według normy polskiej.
Szanujmy trochę swoją godność narodową ;) . Pomijając już fakt (o czym wielokrotnie nie tylko ja pisałem tu na forum) , że PZMK ma głęboko gdzieś sprawę uregulowania polskich norm tak aby producenci modeli mogli prawidłowo oznaczać modele. Wszak to przecież PZMK reprezentuje nasz kraj w MOROP.
 

Miron92

Aktywny użytkownik
Reakcje
511 0 0
Zwróciliście uwagę na opisy i zdjęcia lokomotyw? Część opisów w ogóle nie pasuje do zdjęć np. ST44 PKP Cargo epoka VI a na zdjęciu malowanie LHS-u.
To malowanie jest tylko podobne do barw jakie miały gagariny LHS-u. W trakcie napraw rewizyjnych cargowskie ST44 były malowane na zielono, a na szopie w Zamościu domalowywali żółte czoła + żółte trójkąty.
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.688 62 1
To malowanie jest tylko podobne do barw jakie miały gagariny LHS-u. W trakcie napraw rewizyjnych cargowskie ST44 były malowane na zielono, a na szopie w Zamościu domalowywali żółte czoła + żółte trójkąty.
W jakich latach to się odbywało? Ta VI epoka i tak mi nie pasuje do tego schematu, ale nie wiedziałem o w/w fakcie.
 

Miron92

Aktywny użytkownik
Reakcje
511 0 0
W jakich latach to się odbywało? Ta VI epoka i tak mi nie pasuje do tego schematu, ale nie wiedziałem o w/w fakcie.
Po sprawdzeniu danych na stronie https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.php?nav=serie&typ=7&seria=179&title=ST44 oraz zdjęć na licznych galeriach fotograficznych wyszło mi takie zestawienie:

313 - rew. 28.12.2007 - zielony -> 05.2008 - żółte czoła + żółte trójkąty

358 - rew. 13.05.2008 - zielony -> 09.2008 - żółte czoła + żółte trójkąty

360 - rew. 12.09.2008 - zielony -> 06.2009 - żółte czoła + żółte trójkąty

854 - w trakcie eksploatacji - zielony + żółte czoła-> 2003 - zielone czoła + żółte trójkąty -> 03.07.2006 po wypadku skreślony ze stanu

859 - rew. 31.05.1999 - zielony + żółte czoła -> 2010 - żółte czoła + żółte trójkąty -> 30.09.2011 modernizacja

862 - rew. 06.11.2006 - zielony -> 07.2008 - żółte czoła + żółte trójkąty

1074 - w trakcie eksploatacji - zielony + żółte czoła -> 06.2006 - żółte czoła (kowadła) + żółte trójkąty

1076 - rew. 06.11.1996 - zielony + żółte czoła -> 2008 - żółte czoła (kowadła) + żółte trójkąty + reflektory zez

1079 - rew. 30.10.1988 - zielony + żółte czoła + listwy ozdobne -> 07.2006 - żółte czoła (kowadła) + żółte trójkąty + listwy ozdobne

1110 - rew. 11.10.2006 - zielony -> 05.2008 - żółte czoła (kowadła) + żółte trójkąty

2023 - rew. 10.11.2007 (?) - zielony -> 07.2008 - żółte czoła + żółte trójkąty


Wydaje mi się że te malowanie powstało równolegle z malowaniem LHS-u.

862 jeździł w tym malowaniu do końca świadectwa sprawności technicznej - 31.05.2017, więc VI epoka.

Wbrew temu, co sugeruje numer, 2023 nigdy nie pracował na szerokim torze.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 85
Tabor 10
Tabor 40
Tabor 408
Tabor 10

Podobne wątki