• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2020

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
924 79 5
Wygląda na to, że Roco nie ma pomysłu pod kątem PKP. Nawet nie marzę o opracowaniu modelu typowo polskiej lokomotywy, a Czesi mają-np. kultowy motoraczek. Można?
Mają całkiem pokaźny zbiór form swoich, ex Fl czy ex Klein, które aż się proszą o PKP. Oppeln, Długi Oppeln etc. Ale potrzeba dobrej woli i chyba powrotu do współpracy z P.M.R.?
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.319 32 10
Zabawkowe, to może przesada, ale fakt, że są skrócone, w skali 1:100. Szkoda, bo jak dotąd jedyne modele takich wagonów wydało ACME, a jak wiadomo z ich dostępnością są problemy.
Zdecydowanie zabawkowe: pudła nie odpowiadają żadnej z polskich konstrukcji, nawet jeśli zostaną użyte wózki MD, to połączeniu z pudłem (i jego skróceniem) to dalej nic więcej jak luźna wizja. Oprócz schematu malowania pozwalającego wyglądać 'podobnie', nie mają nic, co pozwoliłoby te produkty nazwać modelami.

Do tematu pasują YB ČD ze str 138: wagony 2 klasy od kilku lat stanowią w praktyce część parku taborowego PKP IC (cały sezon letni), od zeszłego sezonu używane są też półbagażówki
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
1.019 63 25
Ta knajpa mnie ciekawi... Niby długość 1:87 więc ciekawe jak to będzie wyglądać z ich fabryki... No i cenę jaką narzuca, biorąc pod uwagę jak teraz wagony pasażerskie poszły w górę...
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
128 3 0
Wie ktoś jak wygląda forma dla tego restauracyjnego? Poprzednie wypusty Roco w barwach DR były robione w długości skróconej (w skali 1:100), w nowościach jest 303 mm czyli prawidłowa długość dla skali 1:87. Co do ceny to coś czuję, że i tak sensowniej wyjdzie niż Tillig.
 

Franc

Aktywny użytkownik
Reakcje
590 95 1

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.330 94 9
A widać też na tym zdjęciu gotowy model BR78 :)
Jestem mocno ciekawy tego właśnie modedlu
No właśnie :cool: Kolejny raz jestem zawiedziony przez Rocoooo !!!
Przemalowanka Kriegsloka na Ty2 wygląda słabo, ponieważ mogli bardziej się postarać ....
Ale po co się starać skoro: Polski Miłośnik Miniatur Wszystko Kupi jeśli chodzi o Parowozy na PKP
Teraz liczę, że PIKO nie da plamy i wyprodukuje OKo1 ze zmienioną Polską Armaturą i Polskimi Reflektorami :love:
Warto przeczytać raport prasowy PIKO - Jest tam wątek polski - mianowicie piszą i stwierdzają fakty o których
wszyscy wiedzieliśmy ;) Umocnienie monopolu PIKO jest na tym polskim rynku oczywiste (y)
Teraz już wiem, że jak ktoś wyprodukuje Polski Parowóz Polskiej Konstrukcji to będzie to PIKO :cool:
Od roco liczyłem na wagony Sypialne WARS :( Były by idealne do Polskich Kuszetek 110Ac wiadomego którego producenta
Szkoda, szkoda, szkoda - Roco definitywnie odpuściło Polski Rynek Miniatur Kolejowych H0
 

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.165 98 2
Ma być nowy numer SM42 plus wagony piętrowe- przydział Czeremcha.
Piotr się ucieszy :)
PIKO 97934- zestaw startowy z lok. spalinową SM42 i dwoma wagonami Bhdpumn:
- lok. spalinowa SM42-926, Zakład Taboru w Białymstoku (Czeremcha), PKP ep.Vb (REV NS 99.10.08),
- wagon piętrowy Bdhpumn, 50 51 26-08 153-6, St. Czeremcha, PKP ep.Vb (REV Bg 00.03.17),
- wagon piętrowy Bdhpumn, 50 51 26-08 159-3, St. Czeremcha, PKP ep.Vb (REV Bg 99.08.24).
 

Skiper

Aktywny użytkownik
Reakcje
294 39 11
Nie musi być, możliwe że Roco wypuszczało ten wagon w prawidłowej długości wcześniej.
To źle postawiłeś pytanie.
Oczywiście jest tak jak myślisz - i jeszcze raczej długo będzie - że nie powstanie żadna konstrukcja typowo polska. Nawet na tabor eksportowy nie dają się namówić. Ale tam co chwilę zmienia się głównodowodzący projektami, to może kiedyś.....
Jak Pan Andrzej wspomniał - zaczynają od wersji DR, gdy sam to zobaczyłem to też pomyślałem o możliwej wersji PKP. Potem mogą być dwie wersje DB (AG), kolejne dwie wersje PKP, a także te sprzedane spółkom prywatnym.... Trochę tego jest, rozłożą sobie na kilka lat......
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 77
Tabor 10
Tabor 30
Tabor 408
Tabor 10

Podobne wątki