• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2020

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
3.247 29 2
To, że lokomotywa ma niski numer (04) o niczym nie świadczy.
W mojej ocenie wręcz przeciwnie i pozwolę sobie wysnuć pewną teorię. W fazie budowy pierwszych 17 elektrowozów typu 3E zastosowano oznaczenie serii E06, na których uważam zastosowano malowanie kremowo-granatowe. Poza powyższą grafiką lokomotywy E06-6 znane jest też zdjęcie COBiRTK z sierpnia 1958 roku, gdzie lokomotywa E06-12 posiada właśnie takie malowanie. Uważam, że malowanie oliwkowe z kremowym pasem wprowadzono przy wprowadzeniu nowych oznaczeń serii tj. zastąpieniu E06 oznaczeniem ET21 czyli ET21-18. Znane są zdjęcia z Pafawagu, gdzie w 1962 roku elektrowóz ET21-126 posiada malowanie oliwkowe, czy elektrowozy pracujące w strukturach PMP-PW Z-2 (KPP Szczakwowa), gdzie lokomotywa numer 17 (numeracja nie mająca związku z numeracją PKP) w 1965 roku posiada malowanie oliwkowe z kremowym pasem. Warto nadmienić, że lokomotywa nr 17 dla PeMPka zbudowana została już w maju 1960 roku!
Podsumowując swoją teorię uważam, że zdjęcie pochodzące z początku lat 60-tych i niskiego numeru lokomotyw, a przy tym zdjęć numerów wyższych od przedmiotowego wydaje się potwierdzać wprowadzenie nowego, oliwkowego malowania wraz ze zmianą systemu oznaczeń serii lokomotyw z początkiem lat 60-tych.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.931 531 30
W fazie budowy pierwszych 17 elektrowozów typu 3E zastosowano oznaczenie serii E06, na których uważam zastosowano malowanie kremowo-granatowe.
Być może, nie upieram się, że nie. Tylko, że poprzednio pisał Kolega coś innego:
ET21-04! Patrząc na to zdjęcie i niski numer szansa na malowania kremowo-niebieskie w seryjnej produkcji jest żadna.
Uważam, że malowanie oliwkowe z kremowym pasem wprowadzono przy wprowadzeniu nowych oznaczeń serii tj. zastąpieniu E06 oznaczeniem ET21
Jeżeli powyższe było faktem, to zgadzam się, że zmiana na oliwkowy najprawdopodobniej nastąpiła najpóźniej przy zmianie systemu oznaczeń.
Podsumowując swoją teorię uważam, że zdjęcie pochodzące z początku lat 60-tych i niskiego numeru lokomotyw, a przy tym zdjęć numerów wyższych od przedmiotowego wydaje się potwierdzać wprowadzenie nowego, oliwkowego malowania wraz ze zmianą systemu oznaczeń serii lokomotyw z początkiem lat 60-tych.
To może potwierdzać powyższą tezę, ale to niczego nie zmienia w kwestii ET21-04. Przecież ja pisałem właśnie o tym, że oliwkowa ET21-04 nie musi świadczyć, że była taka od początku. Teoretycznie mogła wyjść z fabryki kremowo-niebieska i razem ze zmianą oznaczeń być przemalowana na oliwkowo. Ja osobiście w to wątpię, ale pewności nie mam. Akurat tak niski numer mógł być jeszcze pomalowany tak, jak prototypy.
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
486 5 3

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
205S wapniarka st. mac. Piechciń, PK Bydgoszcz, ep. IVb/c. Materiał blachy. Prod Jan-Kol/medyk. Wzorem był wagon z Chabówki.
401Ka - epoka IVb/c. Materiał blachy. Prod Jan Kol/medyk.

Wszyscy, co byli modelami zainteresowani, napisali i dostali odpowiedź na swoje pytania na PW (co zresztą zaznaczyłem ileś tam postów wcześniej), również szanowny kolega. Chyba, że kolega już zapomniał?
PS. Lisy nie jadają snikersów.
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.738 443 99
OK, spoko. Moja pomyłka wynikała z braku informacji, którą podałeś potem. Wiesz.... Teraz te wagony wychodzą od PIKO jako nowość 2020, więc skojarzenie mi się zrodziło, że to PIKO było. Podawajcie pełniejsze info od razu i nie będzie niepotrzebnych rozmów potem. Tymbardziej, że jeden kolega już pokazywał przerobione PIKO z zaladowanym pudlem. Pozdrawiam.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.738 443 99
Dla rozwiania wątpliwości i przypomnienia: to jest wątek Nowości PKP 2020 a nie "Piko nowości 2020".

Czy piwiarka Piko nie wygląda zbyt plastykowo? Trąca latami 80tymi kiedy miałem coś podobnego z napisem Martini.
Co do nowości.... Zgadza się.
A piwiarka wygląda tak samo plastikowo jak ten .Gklm (Kdn) ...

_20200517_084428.JPG

_20200517_085404.JPG

Na ostatnim zdjęciu widoczne naniesione daty następnych napraw.
Po tych uchwytach widać jaka to jakość. Jakościowo model jak z lat 80-tych... Nie wiem ile PIKO woła za niego, ale chyba nie za wiele...
 
Ostatnio edytowane:

KacperWKK

Aktywny użytkownik
Reakcje
313 36 8

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.899 57 5
Zaraz po publikacji zdjęć Kdn napisałem do Piko w sprawie epoki ,coś poprawili ,ale nie wszystko.;)
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
PIKO 96648-5
st. Gdynia, rev 18.03.1977
model z listwą oświetlenia i dekoderem dedykowanym. Dodatkowo figurki Preisera.
Wybaczcie, ale dziś walka z światłem i pogodą jest problematyczna. A z włączonym oświetleniem zrobię kiedyś tam...
A co pisania na temat dekodera i takich tam. Ja się dowiedziałem dopiero niedawno, że PIKO wykonuje pasujący do zestawu oświetlenia nr kat 56148 dekoder numer kat 56126 i ubolewam, że piewcy PIKO nie wspomnieli o tym wcześniej. Figurki Preiser 14404.
 

Załączniki

Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
Co do nowości.... Zgadza się.
A piwiarka wygląda tak samo plastikowo jak ten .Gklm (Kdn) ...

Zobacz załącznik 732668
Zobacz załącznik 732669
Na ostatnim zdjęciu widoczne naniesione daty następnych napraw.
Po tych uchwytach widać jaka to jakość. Jakościowo model jak z lat 80-tych... Nie wiem ile PIKO woła za niego, ale chyba nie za wiele...
;) To skomplementowałeś ten model, bo jest ztcw z lat 60tych, a od tego czasu to chyba wprowadzili tylko KKS i pewnie kosmetykę form. Ale faktycznie jest różnica, jeśli Roco sprzedaje jako hobby krytego G10, czy węglarkę UIC, a to chyba modele z 90tych. A Piko jako pełnowartościowe modele z lat 60 i 70tych.
Przynajmniej tyle, że to są modele oddające oryginały, a nie jak nieraz w przypadku hobby "udawacze wszystkiego", jak n.p. węglarka LOWA. I potem jakiś mądrala się kłócił, że przecież mogła być na PKP.
 
Ostatnio edytowane:

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.839 37 1
Czy malowanie PIKO 58791 ma cokolwiek wspólnego z rzeczywistością czy to takie "freelance" ?
Gdyby ten typ wagonu dorwał w eksploatacji do dzisiejszych czasów to może niektóre egzemplarze mały by takie malowanie i znakowanie... ale wagony tego typu skończyły się w normalniej eksploatacji na początku lat 80tych...
malowanie jest zaczerpnięte z będących jeszcze kilka lat temu wagonów typu 32R lub 203R
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 86
Tabor 10
Tabor 53
Tabor 408
Tabor 10

Podobne wątki