• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2020

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
483 5 2
Szczerze mówiąc, na tych zdjęciach specjalnych różnic nie widać. Wierzę, że te wagony nie są identyczne, ale różnice muszą być niewielkie, być może w wymiarach, ale tego na fotkach trudno dostrzec.
Jeden ma hamulce drugi nie i inny układ wywietrznika... W szerokości może być różnica góra z 30cm. Rozstaw osi(4,5m) i długość ramy(8m) ta sama...
Teraz pytanie, który bardziej udaje wagon PIKO Kdn, czy Kdt?
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.927 37 1
wagon Kdn tez kiedyś miał hamulec tylko został zdemontowany już za czasów PKP w latach 60tych
wagon Piko to model IId8 czyli Kdn
model A2 czyli Kdt robi np Roco i Brawa
zasadnicza różnica to wymiarach szerokości, rozmieszczeniu otworów wentylacyjnych i kształtu belki na ścinie czołowej
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.350 32 10
Dlaczego ma te G10 oznaczenie Kdn? Przecież te wagony miały normalną szerokość i powinny mieć oznaczenie Kdt...
Ciekawe pytanie!
Czy sprawdziłeś co oznacza "n" i "t" ?
Sprawdziłem - w 'Atlasie wagonów towarowych' stoi:
n = szer. ład. <2,65 m; wysokość otworu drzwi ≤ 2m
t = szer. ład. ≥2,65 m; wys. otw. drzwi ≥2m, znormalizowane otwory wentylacyjne i ładunkowe
Rozmiary Kdt miały wagony A2. IId8 miały rozmiary Kdn.
No tak, tylko które to rozmiary?
wagon Piko to model IId8 czyli Kdn
model A2 czyli Kdt robi np Roco i Brawa
zasadnicza różnica to wymiarach szerokości
No i wyszło że nie: oba IId8 i A2 mają szerokość pudła 2,7m i szerokość ładowną 2,65m
Rozróżnia je wysokość całkowita: odpowiednio 3,447m i 3,495 co przełożyło się na wysokość otworu drzwiowego odpowiednio 1,950 i 2m
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
483 5 2
Ciekawe pytanie!

No i wyszło że nie: oba IId8 i A2 mają szerokość pudła 2,7m i szerokość ładowną 2,65m
Rozróżnia je wysokość całkowita: odpowiednio 3,447m i 3,495 co przełożyło się na wysokość otworu drzwiowego odpowiednio 1,950 i 2m
Kolega ma rację. Można to sprawdzić na rysunkach technicznych/szkicach na stronie
http://www.modellbahnfrokler.de/archiv/100/01-g/html/index.html
Dwa pierwsze arkusze to G02, a dwa następne to G10. Są tam i pozostałe wagony...
Rozróżnia też inne rozmieszczenie otworów wentylacyjnych, co mogło być zmienione podczas napraw/modernizacji...
Wpływ na oznaczenie ma wysokość otworu drzwiowego.
 
Ostatnio edytowane:

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
Kolega ma rację. Można to sprawdzić na rysunkach technicznych/szkicach na stronie
http://www.modellbahnfrokler.de/archiv/100/01-g/html/index.html
Dwa pierwsze arkusze to G02, a dwa następne to G10. Są tam i pozostałe wagony...
Rozróżnia też inne rozmieszczenie otworów wentylacyjnych, co mogło być zmienione podczas napraw/modernizacji...
Wpływ na oznaczenie ma wysokość otworu drzwiowego.
Najbardziej wyraźną różnicą są rozłożyste widły osi, jak w modelu Fleischmanna. Ale one występowały tylko w pierwszych miotach IId8. Potem już były takie normalne. Drugą wyraźną cechą było właśnie rozmieszczenie otworów ładunkowych. Czy było zmieniane? Chyba nie, skoro IId8 z takimi dotrwały do swojego końca. Jeśli tak, to pozostawałyby jeszcze małe różnice w ścianach czołowych i wysokości drzwi. Ale nie znam akurat przykładu tak zmienionych otworów IId8, ani na PKP, ani na DB.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.505 141 19
Na stronie sklepu DCC pojawiła się w przedsprzedaży kuszetka PIKO 97606 w epoce VI, z terminem wydania wrzesień 2020.

https://shop.dcc24.eu/pl/pasazerski...a-110a-pkp-intercity-ep-vi-4015615976011.html

Ktoś się orientuje czy to będzie, a jak tak to czy z nowym numerem wagonu? W katalogu PIKO na 2020 nie ma tej pozycji.
Kryzys idzie więc muszę zaplanować zaskorniaki na parę miesięcy do przodu :)
Wszystkie 4 miniatury wagonów w zakładowym malowaniu PKP Intercity oczekują na wznowienie. Na stronie producenta podano dla wszystkich modeli (97604, 97605, 97606, 97607) koniec sierpnia jako termin ponownego ukazania się ich w sprzedaży.

piko_97604_wznowienie_sierpien_2020.png
piko_97605_wznowienie_sierpien_2020.png
piko_97606_wznowienie_sierpien_2020.png
piko_97607_wznowienie_sierpien_2020.png
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
663 35 1
Przydałyby się sypialne a nie te kuszetki, których jest pełno. No i 2-jki, bo ich jest najwięcej w składzie oraz nowe wagony np. typ 174a.
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
663 35 1
Acme, Robo i Piko - same kuszetki. Oczywiście z daleka mogą "udawać" sypialne, bo malowanie IC chyba prawie takie samo. Może Piko pomyślałoby o tym, a może konkurencja czyli Tillig pomyśli o wznowieniu, skoro znowu wypuścił dwójkę której jest już pod dostatkiem. W składach wakacyjnych czasami są 4 czy nawet 5 sypialnych.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.627 559 30
ACME chyba wypuściło już kiedyś sypialne nowego typu, z epoki V-VI, ale nie są dostępne - fakt, że mogliby je wznowić (dwójka nie ma z tym niczego wspólnego, to nieco inna forma). Natomiast do epoki IV sypialne miał Tillig i Roco (pomijam zgodność szczegółów), ale znowu, już dawno ich nie ma w ofercie. O epoce III nie marzę...
 

Franc

Aktywny użytkownik
Reakcje
590 95 1
Był jeszcze socjalny Tilliga na bazie sypialnego. Prawdę mówiąc sam bym jeszcze jednego Tilliga nabył. Może zbierzemy podpisy z deklaracją chęci zakupu tu i na fejsie i wyślijmy do Tilliga wniosek o wznowienie edycji sypialnych, z innym numerem. Nic innego nie przychodzi mi do głowy. Żaden z producentów póki co, z oficjalnych informacji, nie planuje takiego wagonu. A najlepiej, by wyglądało to poważnie i profesjonalnie, zrobić to przez jakiś zaprzyjaźniony sklep. Tak, czasem wierzę w cuda :)
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
663 35 1
Może nawet wypuściłby dwa (z różnymi numerami) w secie i tę swoją dwójkę z innym numerem, żeby choć namiastkę składu wakacyjnego sklecić. W końcu lato mamy :) .
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.638 504 107
ACME chyba wypuściło już kiedyś sypialne nowego typu, z epoki V-VI, ale nie są dostępne - fakt, że mogliby je wznowić (dwójka nie ma z tym niczego wspólnego, to nieco inna forma). Natomiast do epoki IV sypialne miał Tillig i Roco (pomijam zgodność szczegółów), ale znowu, już dawno ich nie ma w ofercie. O epoce III nie marzę...
To była firma LS Models i faktycznie były to sypialne nowego typu, które można było spotkać w EN Jan Kiepura.
Ja mam cały czas nadzieję że Piko weźmie się za temat WLAB prod. DDR. Jest to temat ogromny więc może się zdecydują...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.627 559 30
To była firma LS Models i faktycznie były to sypialne nowego typu
Rzeczywiście, L.S. Models wypuścił takie wagony, ale wydaje mi się, że ACME też miało sypialne, choć mogę się mylić. Na pewno ACME wypuścił kiedyś zestaw wagonów EN "Jan Kiepura", ale jakie dokładnie tam były wagony nie umiem teraz powiedzieć.
 

przemas22223

Aktywny użytkownik
Reakcje
135 16 3
ACME wydało tylko jednego seta do EN Jan Kiepura. To był zestaw dwóch wagonów: restauracyjny i sliperetke . Oba były w malowaniu takim ciemno niebieskim czy koloru denaturatu. I tylko to ACME wydało. Numer katalogowy 55054.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.627 559 30
Co kolega przemas ma na myśli pisząc, że ACME wydało "tylko to"? O tym, że ACME wydało tylko jeden zestaw "Jana Kiepury" kolega przemas wspomniał już w pierwszym zdaniu, więc czego dotyczyło to "tylko to"? ACME wydało wiele modeli wagonów PKP, w zestawach i pojedynczo, więc nie bardzo rozumiem to stwierdzenie.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 10
Tabor 92
Tabor 408
Tabor 10

Podobne wątki