A klimatyczne 1-ego czerwca
Kierując się poniższą wykładnią:
"Za lato klimatyczne przyjmuje się okres roku, w którym średnie dobowe temperatury powietrza przekraczają 15 °C."
należałoby stwierdzić, że klimatyczne lato w Polsce w 2020 roku zaczęło się już w maju... zaś lato astronomiczne/kalendarzowe zacznie się w drugiej połowie czerwca... może nie ciągnijmy już tego tematu.
wracając do tematu to może na następne wakacje wypuszczą sypialne, jakby teraz kogokolwiek zmotywować choćby przez fb, jak to ktoś kilka postów wcześniej zasygnalizował.
Zmotywować TILLIGa przez facebook'a? Dystrybutorem tegoż producenta w Polsce jest hurtownia
AMC z Wrocławia. Nie wiem na jakiej zasadzie "przyjmują zamówienia", ale pewnie gdyby kilka dużych sklepów (zaopatrujących się w AMC) zgłosiło zapotrzebowanie ich klientów na modele wagonów sypialnych to... kto wie, może AMC zamówiłoby kolejne edycje u producenta. Proponowałbym "uderzyć" bezpośrednio do AMC jako zamawiającego/zlecającego wypuszczenie takich miniatur. Może już nad nimi pracują tylko ich nie zapowiedzieli (ogłoszą w momencie spodziewania się dostawy gotowych modeli)?
Ekspansja Piko jest bardzo dynamiczna. Myślę że prędzej czy później Piko je wyda. Możliwość wykonania masy wersji i malowań jest olbrzymia.
Byłoby to logiczne. PIKO mogłoby (w oparciu o jedną formę?) produkować modele wagonów z całej rodziny wagonów typu Y niemieckiej budowy. Wagony 1. klasy, 2. klasy, 1./2. klasy, restauracyjne, kuszetki, sypialne, bagażowo-pasażerskie... DR, ČSD, PKP, MÁV, CFR... co prawda "trooochę" modeli wydał już TILLIG i Roco, ale jedne i drugie nie są idealne... więc pole do popisu by było pod warunkiem, że wnętrze zostałoby wykonane w "bogatszej" wersji co oczywiście wiązałoby się z wyższą ceną... ale tylko tak mogliby konkurować z już istniejącymi miniaturami, oczywiście po za całkowicie poprawnym wykonaniem modeli z zewnątrz. Zobaczymy "jak im wyjdą" zapowiedziane na ten rok modele Eurofim... jeżeli zrobią wyposażenie wnętrza w wyższym standardzie niż w dotychczas oferowanych modelach wagonów pasażerskich produkowanych w segmencie Expert to będzie murowany sukces i takiego samego można by się spodziewać po rozpoczęciu produkcji miniatur wagonów standardu Y niemieckiej budowy.