• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2020

Dabas

Aktywny użytkownik
Reakcje
19 0 0
ACME polskich sypialnych nie wydało. Były dwa sety kuszetek 134Ab, jeden w malowaniu niebieskim z białym paskiem, i drugi we współczesnym malowaniu PKP IC. Był też set dwóch wagonów EN "Jan Kiepura", ale to był niemiecki restauracyjny, i polska sliperetka 152Az. Teraz jest jeszcze zapowiedź setu wagonów EN "Chopin", z kuszetką 134Ab po modernizacji. Polskie wagony sypialne wydało tylko LS Models, były to 3 sety po 2 wagony typu 305Ad.

Edit.: Chyba też była jedna kuszetka 134Ab, w zestawie "Ost-West" od ACME.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.418 137 19
Taka mała dygresja... wiem, że jest ciepło, ale na razie to mamy wiosnę ;) ... "formalnie" (kalendarzowe) lato w Polsce w tym roku zaczyna się 20 czerwca, także jeszcze niespełna trzy tygodnie i "oficjalnie" rozpoczniemy najgorętsze lato w historii pomiarów temperatur w Polsce... żeby jednak za bardzo nie odbiegać od tematu Nowości PKP 2020 roku można stwierdzić, że jest to dosyć gorący rok - choć może nie najgorętszy - pod względem nowych miniatur, a także zupełnie nowych konstrukcji - "Gags'y", "dumpcary", "pudernice"... no i "Sputnik"/"Kant"/"Tyfus" :D ! Można dostać gorączki od tych wszystkich nowości ;) ...
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
formalnie" (kalendarzowe) lato w Polsce w tym roku zaczyna się 20 czerwca, także jeszcze niespełna trzy tygodnie
A klimatyczne 1-ego czerwca, a np. zima 1-ego grudnia; wracając do tematu to może na następne wakacje wypuszczą sypialne, jakby teraz kogokolwiek zmotywować choćby przez fb, jak to ktoś kilka postów wcześniej zasygnalizował.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.418 137 19
A klimatyczne 1-ego czerwca
Kierując się poniższą wykładnią:

"Za lato klimatyczne przyjmuje się okres roku, w którym średnie dobowe temperatury powietrza przekraczają 15 °C."

należałoby stwierdzić, że klimatyczne lato w Polsce w 2020 roku zaczęło się już w maju... zaś lato astronomiczne/kalendarzowe zacznie się w drugiej połowie czerwca... może nie ciągnijmy już tego tematu.
wracając do tematu to może na następne wakacje wypuszczą sypialne, jakby teraz kogokolwiek zmotywować choćby przez fb, jak to ktoś kilka postów wcześniej zasygnalizował.
Zmotywować TILLIGa przez facebook'a? Dystrybutorem tegoż producenta w Polsce jest hurtownia AMC z Wrocławia. Nie wiem na jakiej zasadzie "przyjmują zamówienia", ale pewnie gdyby kilka dużych sklepów (zaopatrujących się w AMC) zgłosiło zapotrzebowanie ich klientów na modele wagonów sypialnych to... kto wie, może AMC zamówiłoby kolejne edycje u producenta. Proponowałbym "uderzyć" bezpośrednio do AMC jako zamawiającego/zlecającego wypuszczenie takich miniatur. Może już nad nimi pracują tylko ich nie zapowiedzieli (ogłoszą w momencie spodziewania się dostawy gotowych modeli)?
Ekspansja Piko jest bardzo dynamiczna. Myślę że prędzej czy później Piko je wyda. Możliwość wykonania masy wersji i malowań jest olbrzymia.
Byłoby to logiczne. PIKO mogłoby (w oparciu o jedną formę?) produkować modele wagonów z całej rodziny wagonów typu Y niemieckiej budowy. Wagony 1. klasy, 2. klasy, 1./2. klasy, restauracyjne, kuszetki, sypialne, bagażowo-pasażerskie... DR, ČSD, PKP, MÁV, CFR... co prawda "trooochę" modeli wydał już TILLIG i Roco, ale jedne i drugie nie są idealne... więc pole do popisu by było pod warunkiem, że wnętrze zostałoby wykonane w "bogatszej" wersji co oczywiście wiązałoby się z wyższą ceną... ale tylko tak mogliby konkurować z już istniejącymi miniaturami, oczywiście po za całkowicie poprawnym wykonaniem modeli z zewnątrz. Zobaczymy "jak im wyjdą" zapowiedziane na ten rok modele Eurofim... jeżeli zrobią wyposażenie wnętrza w wyższym standardzie niż w dotychczas oferowanych modelach wagonów pasażerskich produkowanych w segmencie Expert to będzie murowany sukces i takiego samego można by się spodziewać po rozpoczęciu produkcji miniatur wagonów standardu Y niemieckiej budowy.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.449 486 107
Piko na szczęście nie skreśla danego projektu tylko z powodu funkcjonowania na rynku danego modelu. Przykład BR 132 jest najlepszy. Przecież powstało już tyle wersji od tylu producentów że chyba trudno było by to wszystko spisać. A jednak Piko wydało ten model. Fakt, że lokomotywa niezwykle popularna, ale czyż sypialne o których mówimy nie dorównują lub nawet przewyższają popularnością Ludmiły?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.912 527 30
co prawda "trooochę" modeli wydał już TILLIG i Roco
A ostatnio chyba ACME i Rivarossi się przymierzają. ACME ma już wersję ryflowaną sypialnego, a w zestawie 55162 Spree-Alpen Express chwalą się sypialnym Mitropa. Z kolei Rivarossi ma całą serię wagonów typu B (protoplasta Y/YB), a w katalogu są pokazane rysunki wersji dla BDŻ, więc wygląda na to, że modele nowszej wersji, już w pełni odpowiadającej Y UIC, też mają albo będą mieli.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.912 527 30
Wagon sypialny SŻD i jego następców (RŻD, koleje ukraińskie, białoruskie, były w zestawach Ost-West). To jest "ryflowana" wersja wagonu sypialnego standardu Y, budowana w NRD dla kolei ZSRR, a także dla ČSD (nie chodzi mi o najnowszy wyrób ACME, czyli wagon sypialny UIC SŻD z zaokrąglonym dachem). Różnic jest trochę więcej, niż same ryfle, ale generalnie to ta sama konstrukcja wagonu. Modele takich wagonów produkował też Sachsenmodelle/Tillig. A ACME ma w katalogu także zmodernizowane wersje wagonów Y, z drzwiami odskokowo-przesuwnymi, w wersji ČD (modele 52962 i 52972).
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.449 486 107
O te wagony chodzi. Oczywiście mam kilka modeli tych wagonów, ale nie pomyślałem o nich bo wydawało mi się, że są bardzo daleko (mimo wszystko) od sypialnych produkowanych dla PKP.
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
762 35 5
Byłoby to logiczne. PIKO mogłoby (w oparciu o jedną formę?) produkować modele wagonów z całej rodziny wagonów typu Y niemieckiej budowy. więc pole do popisu by było pod warunkiem, że wnętrze zostałoby wykonane w "bogatszej" wersji co oczywiście wiązałoby się z wyższą ceną... ale tylko tak mogliby konkurować z już istniejącymi miniaturami, oczywiście po za całkowicie poprawnym wykonaniem modeli z zewnątrz. Zobaczymy "jak im wyjdą" zapowiedziane na ten rok modele Eurofim... jeżeli zrobią wyposażenie wnętrza w wyższym standardzie niż w dotychczas oferowanych modelach wagonów pasażerskich produkowanych w segmencie Expert to będzie murowany sukces i takiego samego można by się spodziewać po rozpoczęciu produkcji miniatur wagonów standardu Y niemieckiej budowy.
Piko miało okazję wykazać się w wagonach standardu Y polskiej konstrukcji, a kuszetkę 110A zrobiono przecież w wersji dziennej, tłumacząc to tym, że wagon dzięki temu jest tańszy. Rozmawiałem z Grzegorzem z Piko na ten temat i powiedział wprost, że takie było zapotrzebowanie rynku na wagon prostszy, ale tańszy. Nie liczyłbym na to, że w tym przypadku Piko postąpi inaczej, chyba, że nasz rynek jest traktowany przez niemiecką korporację po macoszemu, a przecież wagon Goerlitz kupowały również inne kraje, więc rynek zbytu byłby większy i tym samym zapotrzebowanie rynku byłoby na wagon lepiej wykonany. Chociaż nie liczyłbym na to. Ostatnio Piko bardzo mnie zawodzi, duża firma i mam jednak większe wymagania co do ich produktów. I z chęcią zapłaciłbym więcej za wagon lepiej wykonany, żeby nie było, oczywiście z prawidłowo odwzorowanym wnętrzem.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.912 527 30
są bardzo daleko (mimo wszystko) od sypialnych produkowanych dla PKP
Trudno mi się wypowiadać na temat ich bliskości do zwykłych sypialnych Y, a tym bardziej w kontekście podobieństwa czy różnic w wykonaniu modelu, ale zasadnicza konstrukcja wagonu jest taka sama. Forma na pudło pewnie musiałaby być inna, bo 1) ryfle, 2) inne drzwi (całe, nie łamane) i okna (brak zaokrągleń w rogach). Ale podwozie i ogólna bryłą są z grubsza te same.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.449 486 107
Mam wagony PIKO typu Bpmz 291. Jest to najnowsze, podobnie jak Avmz 111 opracowanie Piko. Ustawiłem je w składzie z wagonem Avmz 207 LS Models. Powiem, że nie było widać różnicy 2-3 klas, jaka dotychczas dzieliła produkty tych firm. Oczywiście wnętrze PIKO jest jakie jest, ale to nie jest element na który aż tak bardzo zwracam uwage.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
Ja mam z kolei Bpmz 291 i Avmz 207 od ACME (zestaw Heinrich der Löwe), które to zestawiam z Avmz 111 i Apmz 121 od Piko oraz Bm 235,
ARmz 211 oraz BR 103 (Roco) i wszystko razem ładnie się komponuje...
 
Reakcje
308 143 31
Mam wagony PIKO typu Bpmz 291. Jest to najnowsze, podobnie jak Avmz 111 opracowanie Piko. Ustawiłem je w składzie z wagonem Avmz 207 LS Models. Powiem, że nie było widać różnicy 2-3 klas, jaka dotychczas dzieliła produkty tych firm. Oczywiście wnętrze PIKO jest jakie jest, ale to nie jest element na który aż tak bardzo zwracam uwage.
A jak tam ramki okien w Piko w porównaniu do LS? Czy i tu Piko jest wzorem?;)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 86
Tabor 10
Tabor 49
Tabor 408
Tabor 10

Podobne wątki