• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2020

KacperWKK

Aktywny użytkownik
Reakcje
312 36 8
Zanim podejmę decyzje o zakupie wpierw chce zobaczyć model. Lokomotywa ta jest " uboga " w wizualne dodatki ale jak pokazywali mistrzowie manufaktury można zrobić z niej perełkę. Czekam na refelktory bo one dodają jej uroku jak dla mnie obowiązkowe jest żółte czoło. Było pewne że ukaże się w grudniu ale z racji pandemi może być obsuwa choć z tego co mówi Pan Doktor region gdzie jest fabryka pracuje normalnie.
 

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.165 98 2
Tak, wygląd modelu ET21 -157 ma być identyczny ze zdjęciem w katalogu. Chyba, że zmieniło się coś o czym ja nie wiem.
 

1mpower

Użytkownik
Reakcje
25 4 1
Wszyscy tak myśleliśmy bo tak zapowiedziało Piko w swoim katalogu. Zdjęciae było tylko przykladowe, tak jakpierwotnie w przypadku SU46.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.913 528 30
Ja myślałem że jako pierwsze wjdzie któreś z tych malowań....
To pierwsze jest nie do końca prawidłowe, bo zieleń powinna być ciemniejsza, a pasek czerwony. Co do drugiego (kremowo-niebieskiego), to cały czas mam wątpliwości, czy lokomotywy seryjne były tak malowane. Moim zdaniem był taki pomysł i chyba tylko prototyp(y) tak pomalowano, ale seryjne maszyny wychodziły chyba oliwkowe, a później seledynowo-zielone. Możliwe, że się mylę, i pierwsza (krótka) seria wyszła kremowo-niebieska, ale szybko ją przemalowano na standardowy oliwkowy. Sądzę też, że jeśli te lokomotywy były początkowo kremowo-niebieskie, to nie miały jeszcze oznaczenia serii ET21, a stare E06. Nie widziałem żadnych zdjęć z eksploatacji, z których można by domniemywać, że ET21 były kremowo-niebieskie.
 

Juras XR4Ti

Aktywny użytkownik
Reakcje
206 9 0
Cholercia... A tak się szykowałem na przełom III/IV. Trzeba będzie odpuścić...W marzeniach widzę SM42,ET22 i EU07 z IIIc...
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.731 397 7
Też nic nie słyszałem o jakimś niebieskim malowaniu ET21. A zwłaszcza trudno oceniać malowania z przełomu lat .60 na bazie czarno-białych fotografii, a dyskusja na temat malowania lokomotywy w tamtych latach to przysłowiowe bujanie wody w tendrze...
Czekam sobie spokojnie do grudnia, ale na razie kiedy porównuje EU07-161 z EU07-123 to szału w różnicy wykonania wielkiego nie ma.
Ale sądzę że ET21 Piko w porównaniu do totalnej wtopy mtb - będzie dobrze wykonana. Ale zawodowi maruderzy nie odpuszczą...
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
476 4 0
Rychu, ale dyskusja jest o tym, czy to kremowo-granatowe malowanie było choćby przez jakiś czas stosowane na większej liczbie lokomotyw.
O ET21-57 pewnie wiedzą wszyscy, ale to jest lok "muzealny" i pewnego dnia został tak pomalowany, bo ktoś twierdził, że w takim wdzianku te maszyny kiedyś (kiedy?) pracowały. Czy są jakieś zdjęcia, albo dokumenty, potwierdzające stosowanie tego malowania na ET21 w III epoce?
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.815 37 1
to kremowo-granatowe malowanie dotyczyło kilku lub kilkanastu pierwszych egzemplarzy i to jeszcze w oznaczeniach E06 (co juz kilka postów wcześniej było napisane). A ET21-57 to pomalowano tak w odniesieniu do tego w latach 90tych. W każdym razie pierwsze lokomotywy miały tez trochę inny wygląd reflektorów i nie miał tych pługów na czole. w książce od ET21 jest chyba zdjęcie lub rysunek takiej E06.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.913 528 30
W marzeniach widzę SM42,ET22 i EU07 z IIIc...
No, zwłaszcza ET22, którego pierwsze dwa prototypy oddano do prób PKP w 1969 roku, czyli w epoce IV. A EU07 w końcu epoki III (druga połowa lat 1960.) wyglądała identycznie, jak praktycznie w całej epoce IV. Jedynymi różnicami były daty rewizji i sposób oznaczania lokomotywowni i DOKP.
kremowo-granatowe malowanie dotyczyło kilku lub kilkunastu pierwszych egzemplarzy i to jeszcze w oznaczeniach E06
A skąd to wiadomo?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.913 528 30
w tym wątku na forum już było pisane:
Z tej dyskusji dalej dla mnie nie wynika jednoznacznie, że seryjne ET21 (E06) były malowane na kremowo-niebiesko. To są tylko nasze domysły. Zgadzam się, że najprawdopodobniej prototypy tak pomalowano, ale dalej nie znam materiałów, które potwierdzałyby, że seryjne lokomotywy, w normalnej eksploatacji, tak właśnie wyglądały, nawet przez krótki czas.
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
3.239 29 2
Z tej dyskusji dalej dla mnie nie wynika jednoznacznie, że seryjne ET21 (E06) były malowane na kremowo-niebiesko. To są tylko nasze domysły. Zgadzam się, że najprawdopodobniej prototypy tak pomalowano, ale dalej nie znam materiałów, które potwierdzałyby, że seryjne lokomotywy, w normalnej eksploatacji, tak właśnie wyglądały, nawet przez krótki czas.
http://fotomuzeum.faf.org.pl/search/item/58448?i=23&h=2ebbf393de335945daf3e2369b9d9b33
08-N-00509-00004.jpg

ET21-04! Patrząc na to zdjęcie i niski numer szansa na malowania kremowo-niebieskie w seryjnej produkcji jest żadna. Podobnie mam mieszane uczucia, że pas na tym sputniku jest czerwony (znam oczywiście wszystkie Pana posty w tej kwestii ;)).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.913 528 30
To, że lokomotywa ma niski numer (04) o niczym nie świadczy. Jeżeli ET21 były początkowo malowane na kremowo-niebiesko (w co ja wątpię), to po kilku latach (w międzyczasie zmienił się przecież także system oznaczania) z pewnością były już przemalowane na standardową oliwkę. ET21-04 na tym zdjęciu na pewno jest oliwkowa, ale czy była taka od początku, pewności nie mamy (ja sądzę, że tak, ale dowodów nie mam). Natomiast co do koloru paska, to powtarzam, sam mam wątpliwości. Pamiętam z połowy lat 1960. pasek czerwony, ale nie widziałem żadnego kolorowego zdjęcia ET21 oliwkowej, są mi natomiast znane (były też na forum) elektrowozów innych serii w kolorze oliwkowym z czerwonym paskiem. Z kolei czarno-białe fotki ET21, jak choćby ta z Kutna, nie wskazują jednoznacznie na czerwień lub biel. Tu pasek wydaje się trochę za jasny na czerwony, a na biały trochę za ciemny, ale trudno wyrokować z całą stanowczością.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 86
Tabor 10
Tabor 49
Tabor 408
Tabor 10

Podobne wątki