• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja nt. przyszłych modeli PKP

Bolutek

Aktywny użytkownik
To prawda ja też mam takie odczucie z tym ICCCCCCCC ....
Choć kolorystyka wag.osob. popielato - szaro - biała jak na nowoczesne malowanie bardzo mi się podoba .




:D .... sporo ludzi to tak kojarzy , naprawdę . I mi się kiedyś nasunęły takie skojarzenia ...

Co do ET21 to Szanowni możecie być pewni na 100% ! ukazania się towarowej starej damy w zapowiedziach Piko na 2020 już za 8 tygodni i to w bardzo zaskakującej epoce ! emisja raczej w II poł . 2020 .
No, Waszmości - natchnąłeś mnie optymizmem. Podjęcie produkcji przez Piko kartona to dobry strzał. Bowiem ta lokomotywa, co niedawno widziałem w Rzepinie, jeździ też w malowaniu DB Cargo...
 

J1974H0

Znany użytkownik
No właśnie. Obecne malowanie IC jest już bardzo stare jak na warunki europejskie. Pewnie będą się przymierzać do zmiany. Za dwa lata 20-lecie PKP IC. Może wtedy coś się w tej kwestii podziać ?
Już ci się znudziło? Mi się nigdy nie znudzi nudna zieleń z IV epoki. Mogę się na nią gapić godzinami tak samo jak gapiłem się godzinami na parowozy w 1987 roku... Taki urok VI epokowców? Jakieś kolejowe ADHD?... i stacje duchy bez żywej duszy, na automatyce.... eeeee :) (Bez obrazy)...
Kolor niżej (odrestaurowana)...
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Mi się nigdy nie znudzi nudna zieleń z IV epoki.
......
Kolor niżej (odrestaurowana)...
Ale to nie jest zieleń z IV epoki. To, moim zdaniem niezbyt udana, próba odtworzenia zieleni lokomotywy z epoki III. Nieudana, bo, po pierwsze, za jasna (powinna być bardziej oliwkowa), a po drugie, pasek powinien być czerwony, nie biały. I tu mam wątpliwość dotyczącą zdjęcia, do którego podałem wcześniej link" tam ten pasek jest podejrzanie jasny - więc albo zdjęcie jest podretuszowane, albo zdarzały się te paski w innym kolorze - białe? Jasnoczerwone, dające na cz.b. zdjęciu efekt prawie białego? Nie umiem tego wytłumaczyć, bo ja pamiętam paski czerwone i nieliczne, kolorowe zdjęcia z tamtych czasów też to potwierdzają, ale niestety, nie mam zdjęcia lokomotywy ET21.
 

Sklejacz

Aktywny użytkownik
Dla rozluźnienia atmosfery zapowiedź manufakturowej SN61.

snka.png

Dla rozluźnienia atmosfery - bo nie można tego traktować na poważnie. Ktoś na jednej z facebookowych grup chwali się renderami 3D (robionymi na bazie modelu kartonowego 1:25) i zapowiada, że już za dwa tygodnie będą pierwsze próbne wydruki 3D ;) Choć jak na razie nie pomysłu jak zrobić napęd...

Nie mniej bez obaw, modele będą wydane profesjonalnie pomalowane proszkowo, z nałożonymi kalkomaniami i z zapewne z elektryką. Wszystko za 300zł. ;)
 

jacekk

Aktywny użytkownik
KKMK
Ale to nie jest zieleń z IV epoki. To, moim zdaniem niezbyt udana, próba odtworzenia zieleni lokomotywy z epoki III. Nieudana, bo, po pierwsze, za jasna (powinna być bardziej oliwkowa), a po drugie, pasek powinien być czerwony, nie biały.
Może i nie odróżniam kolorów ale na czarno białej fotografii przywołanej przez Andrzeja Harasska https://polska-org.pl/4674447,foto.html?idEntity=560354 czerwony chyba wygląda inaczej, prawda?
Do tego, co oznacza bardziej oliwkowy? Jest bardziej czerwony a może bardziej żółty, czy może bardziej zielony? Przecież na puszcze z farbą był napis "oliwkowa zielona". A że każda fabryka miała swoją recepturę na każdą wyprodukowana partię? Takie były czasy....
 

Sklejacz

Aktywny użytkownik
System RAL istnieje od 1927 roku ale kto by sie przejmowal jakas standaryzacja...
To, że istnieje to jedno. Pytanie kiedy był wdrożony i czy faktycznie lokomotywy w czasach PRLu były malowane według wzornika RAL. Trzeba jeszcze oczywiście brać poprawkę na to, że farby z różnych partii mogły mieć różne odcienie, bo i powtarzalność była inna niż w dobie sterowania cyfrowego procesem produkcji. A kto nie wierzy, niech sobie przypomni choćby jak duże różnice w odcieniach potrafiły być między dwiema puszeczkami farby marki Humbrol ;)
 

Tarka

Aktywny użytkownik
PKMK
To, że istnieje to jedno. Pytanie kiedy był wdrożony i czy faktycznie lokomotywy w czasach PRLu były malowane według wzornika RAL.
Rozmawiałem niedawno z kimś kto za PRL-u był lakiernikiem w Cegielskim. Powiedział jasno że wprawdzie kolory były określone według palety RAL ale malowali tym co przyjechało do firmy. Kolor zielony to był jakiś zielony. Tak samo srebrne dachy lokomotyw bywały bardziej szare.
 

J1974H0

Znany użytkownik
Ale to nie jest zieleń z IV epoki. To, moim zdaniem niezbyt udana, próba odtworzenia zieleni lokomotywy z epoki III. Nieudana, bo, po pierwsze, za jasna (powinna być bardziej oliwkowa), a po drugie, pasek powinien być czerwony, nie biały. I tu mam wątpliwość dotyczącą zdjęcia, do którego podałem wcześniej link" tam ten pasek jest podejrzanie jasny - więc albo zdjęcie jest podretuszowane, albo zdarzały się te paski w innym kolorze - białe? Jasnoczerwone, dające na cz.b. zdjęciu efekt prawie białego? Nie umiem tego wytłumaczyć, bo ja pamiętam paski czerwone i nieliczne, kolorowe zdjęcia z tamtych czasów też to potwierdzają, ale niestety, nie mam zdjęcia lokomotywy ET21.
Ale ja pokazałem to zdjęcie by pokazać w kolorze to, co Pan zalinkował czarno białe. To nie znaczy, że uważam, że to epoka IV. Wiem że to malowanie z epoki III... Trochę Pan ze mnie głupiego robi cytując mnie w takiej konfiguracji..
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Może i nie odróżniam kolorów ale na czarno białej fotografii przywołanej przez Andrzeja Harasska https://polska-org.pl/4674447,foto.html?idEntity=560354 czerwony chyba wygląda inaczej, prawda?
Szkoda, że kolega Jacek przeczytał (?), a w każdym razie zacytował tylko pół mojej wypowiedz, więc tu druga połowa:
I tu mam wątpliwość dotyczącą zdjęcia, do którego podałem wcześniej link" tam ten pasek jest podejrzanie jasny - więc albo zdjęcie jest podretuszowane, albo zdarzały się te paski w innym kolorze - białe? Jasnoczerwone, dające na cz.b. zdjęciu efekt prawie białego? Nie umiem tego wytłumaczyć, bo ja pamiętam paski czerwone i nieliczne, kolorowe zdjęcia z tamtych czasów też to potwierdzają, ale niestety, nie mam zdjęcia lokomotywy ET21.
Ale ja pokazałem to zdjęcie by pokazać w kolorze to, co Pan zalinkował czarno białe.
To trzeba było to napisać, zwłaszcza, że to nie jest ani kolorowa wersja tego zdjęcia, ani odrestaurowana ta sama lokomotywa (na starym zdjęciu jest ET21-67, na współczesnym ET21-57). Bo ja z treści wpisu kolegi J1974H0 zrozumiałem, że zdjęcie miało być ilustracją wcześniej wyrażonej myśli kolegi. Ale jeżeli źle odczytałem intencję, to przepraszam za posądzenie, że kolega J1974H0 pomylił epoki, a już na pewno nie zamierzam z nikogo robić głupiego.
 

jacekk

Aktywny użytkownik
KKMK
zacytował tylko pół mojej wypowiedz, więc tu druga połowa:
co nadal nie zmienia sensu pierwszej części wypowiedzi.
Dlaczego niby to jest nieudana próba odtworzenia zieleni?
Jak kolega zauważył i doczytał (?) mój wpis, opisałem jak niegdyś wyglądała standaryzacja w kolorystyce.
Na mojej półce leżą schematy malowania interesujących mnie pojazdów. Oprócz rysunków technicznych pokazujących gdzie jaki napis umieścić zawarto kilka stron z kartonu pomalowanych obowiązującą kolorystyką. To był wzór malowania. Bez żadnych numerów, symboli. Czy one są bardziej czerwone, zielony czy kremowe. Nie. One stanowią wskazówkę i tyle, choć na tej podstawie odbierano pojazdy od producenta.
 

Pawelec PKP

Aktywny użytkownik
co nadal nie zmienia sensu pierwszej części wypowiedzi
Dlaczego niby to jest nieudana próba odtworzenia zieleni?
Jak kolega zauważył i doczytał (?) mój wpis, opisałem jak niegdyś wyglądała standaryzacja w kolorystyce.
Na mojej półce leżą schematy malowania interesujących mnie pojazdów. Oprócz rysunków technicznych pokazujących gdzie jaki napis umieścić zawarto kilka stron z kartonu pomalowanych obowiązującą kolorystyką. To był wzór malowania. Bez żadnych numerów, symboli. Czy one są bardziej czerwone, zielony czy kremowe. Nie. One stanowią wskazówkę i tyle, choć na tej podstawie odbierano pojazdy od producenta.
Czy jest szansa na fabryczne malowanie ET21 w III epoce modelarskiej ?
Chodzi mi o niebiesko-kremowe :cool: Chciałbym coś więcej wiedzieć o tym ciekawym malowaniu....
W ogóle chciałbym wiedzieć jakie i ile schematów malowania posiadały ET21 w III epoce modelarskiej :niepewny:
Oto pionerskie malowanie mi chodzi :cool: Podobno były też aż 3 różne reflektory w III/IV epoce
:cool: Żeby nie było ja się nie znam odnośnie reflektorów - stąd pytanie do speców :eek:
Ile było ogólnych schematów malowań (bez indywidualnych malowań) na PKP w całej eksploatacji liniowej ?
Ile było reflektorów ET21 na PKP ? Jeśli było ich kilka różnych wersji to proszę mi pomóc wymienić :ostrozny:
1572730873222.png
 

Podobne wątki