Ale nie wspomniałeś też, że w oparciu o plany Einheitbauart cysterny produkowały po wojnie też różne kraje europejskie.
Podobnie i Polska exportowała te cysterny do Belgi , Holandii i Albanii .
A Carsten pisze jak rozłożyło się te 4200, i czy miał dane o produkcji w USRR-zone ?
Uważasz że gdyby podał bardziej szczegółowe dane to bym to przeoczył .
To jasne że istotne jest jak te ilości się rozłożyły na I i II partię produkcyjną . Myślę że ca. po połowie , albo większość podczas wojny.
Choć z drugiej strony okres produkcji powojennej był nieco dłuższy.
VII tom Carstens'a dotyczący cystern 2 osiowych obejmuje też konstrukcje DR więc z tego wnioskuję że to dane dla produkcji obu części Niemiec .... Ale to tylko moje wnioski .
Tak czy siak jak dołączy jeszcze ESU z typem Deutzer w PKP w epoce IIIa-b , c i IVa , b to będziemy mieli XXI wiek ! technologiczny .
I wykonania Klein Modellbahn - którymi tak się zachwycałem kupując je najpierw w DRG i DB w latach 1998-2001 będąc często w Wiedniu - pójdą do lamusa !
Własnie przed paroma tygodniami "skróciłem się"na Allegro z 2 cystern Deutzer Klein Modellbahn PKP z orłem.
Uzyskały słaby wynik ... ca.70 i 60zł ! A jeszcze z 5 lat temu chodziły po 160zł ! Nie wiem czego to jest przyczyna ?
Srebrno-metaliczna kolorystyka walczaka jest atrakcyjna przecież - co jak co ale inż.Klein malować wagony potrafił najlepiej w Europie w tamtych czasach ! Dachy Oppeln'ów z metalizującymi zacieniami potrafiłem oglądać godzinami przy palącym się piecu z kileichem wina w mgliste krakowskie zimy ... ech gdzie te czasy ???
Inne wagony z orłem uzyskiwał w ostatnich tygodniach po 125 , 172 i nawet 306 zł . Więc ... ?