• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2018

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.688 443 99
Nie kieruję tych słów żeby kogokolwiek obrazić, ale mam nadzieję że nikt nie jest na tyle naiwnym żeby uważać że Heris czy Piko robi coś bo tak chce dogodzić tylko nam.
Piko zrobi gagariny nie tylko dla nas ale z pewnością dla całego dawnego Bloku Wschodniego. Tego typu spraw można mnożyć.
Zastanawiam się tylko po co poruszać tą kwestię? Mamy szykować kosy na PIKO, że nas "zdradza" z inną krainą?
Co z tego, że PIKO handluje też z innymi? To przecież oczywista oczywistość w świecie handlu. Ważne, że o nas nie zapominają i też mamy znany nam z rzeczywistości tabor PKP.
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.688 443 99
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.688 443 99
Dzięłki. Sorry za przydługi wywód, ale wstępnie zaciekawiła mnie ta Tkp30...
Myślałem żeby kupić jako maszynę przemysłową, ale z tego co widzę to wykorzystanie Tkp30 w przemyśle po II wojnie światowej (do lat 70-tych) to raczej fikcja (nie potwierdzone).

Ktoś zbiera epokę II?

Z opisu bowiem - w pierwszym linku - wynika, że te parowozy powstały w 1929 r. Zamówiono dwie nowe lokomotywy z Pierwszej Fabryki Lokomotyw w Polsce w Chrzanowie (Fablok). Miały one oznaczenie fabryczne T1D i nie były rodzimym projektem, ale odmianą niemieckiego typu ELNA 6. Na PKP trafiły już w 1935 roku kiedy PKP zakupiło część prywatnej linii kolejowej Rawicz-Kobylin (kolej Legnicko-Rawicka S.A. --- – Liegnitz-Rawitscher Eisenbahn AG. --- linia otwarta była 5 II 1898 roku) - parowozy z tej linii (numery parowozów 183 i 184) stały się odpowiednio (na stanie PKP) Tkp30-1 i Tkp30-2 by ponownie po wybuchu II wojny zostać przejęte przez DRG i stać się odpowiednio: 92 2601 i 92 2602.
W linku tym można wyczytać coś innego niż mówi WIkipedia - że po II wojnie trafiły na koleje DB i tam zostały....... zaznaczone jest też w tekście iż "niektóre źródła Polskie podają, że zostały zwrócone PKP i potem trafiły do przemysłu gdzie dotrwały do lat 70-tych - że to nie prawda....

Jeśli więc zakładając że tak jest, to jak ma to wyjść w oznaczeniu PKP to prawidłowe były by oznaczenia PKP Tkp30-1 lub Tkp30-2 (epoka IIb trwająca mniej więcej w latach 1926 - 1939)...

Ciekawostka... . Obecnie linia o której mowa wyżej (Rawicz-Kobylin) jest oznaczona na odcinku Kobylin – Rawicz jako linia kolejowa nr 362 natomiast na odcinku Pątnów Legnicki – Legnica Północna (aktualnie nastawnia LG5 stacji Legnica) jako linia kolejowa nr 38*

*/Info wikipedia.

Jak więc pisałem - nisza niszy.

Zdjęcie parowozu o numerze 184 ze strony jaką zapodał kolega pokazuje parowóz na terenie Niemiec (potwierdzałoby to fakt pozostania ich na tamtym terenie) i jest ewidentnie rekonstrukcją pierwotnych oznaczeń na ichniejszej maszynie 92 2602 - czyli można by rzec 'naszej' ex. Tkp30-2... - to być może właśnie ten egzemplarz :

image002.jpg

źródło: http://www.locomotives.com.pl/Freight Tank Locomotives/TKp30.htm
 
Ostatnio edytowane:

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
Tak jeśli oba TKp30 zostały w zachodniej strefie to do Polski nie wróciły. Natomiast otwartą sprawą jest użytkowanie w Polsce po 1945 normalnych ELNA6. Ja się nie znam, więc może ktoś rozstrzygnie.
BTW. ale cena za tendrzak odstrasza.
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
830 90 3
Zastanawiam się tylko po co poruszać tą kwestię? Mamy szykować kosy na PIKO, że nas "zdradza" z inną krainą?
Co z tego, że PIKO handluje też z innymi? To przecież oczywista oczywistość w świecie handlu. Ważne, że o nas nie zapominają i też mamy znany nam z rzeczywistości tabor PKP.
Nie szykować kosy tylko pamiętać że jeśli coś jeździło nie tylko na jednym zarządzie to firma zawsze podzieli dany produkt na wiele rynków.
 

Bynio

Znany użytkownik
Reakcje
125 2 0
Witam
W najbliższym czasie ukażą się następujące wagony w wersji "z żaluzjami i kratkami w otwartych oknach"

HRS6428 2-oś. wagon kryty typu 223K/1, serii Kddet, 177 152, PKP, epoka IIIc,
REV.OW.30.8.66, Ważony 30.8.66, ZNTK OSTRÓW Nm Gł.1972, R.1969

HRS6429 2-oś. wagon kryty typu 223K/1, serii Ggs (Kddet), 22 51 148 6858-4, PKP, epoka IVa
REV.OW.27.9.69, Ważony 26.9.69, ZNTK OSTRÓW Nm Gł. 1972

HRS6433 2-oś. wagon kryty typu 223K/1, serii Gkks-tx, 21 51 143 8 974-9, PKP, epoka IVc,
3.REV.Ł.85.10.30, ZNTK ŁAPY F Nm Gł.97 10, Rev I 88 10, PL 2011,

HRS6434 2-oś. wagon kryty typu 223K/1, serii Gkks-tx, 21 51 144 8 693-3, PKP, epoka IVc-Va,
3.REV.Ł.88.5.26, ZNTK ŁAPY Nm Gł 97 5, Rev 91 5, PL 2011 F

Pozdrawiam
 

tulip

Aktywny użytkownik
Reakcje
193 1 0
Zdjęcie parowozu o numerze 184 ze strony jaką zapodał kolega pokazuje parowóz na terenie Niemiec (potwierdzałoby to fakt pozostania ich na tamtym terenie) i jest ewidentnie rekonstrukcją pierwotnych oznaczeń na ichniejszej maszynie 92 2602 - czyli można by rzec 'naszej' ex. Tkp30-2... - to być może właśnie ten egzemplarz :
Chyba jednak nie. W opisie pod zdjęciem jest numer fabryczny Henschel 25657/1946 i dalej: "displays the livery of its last operator", czyli przedstawia barwy ostatniego przewoźnika - w tym przypadku Rinteln-Stadthagener Eisenbahn. Na stronie www.beitraege.lokomotive.de/privatbahnen/d_rste.php jest spis lokomotyw tego przewoźnika - numer 184 odpowiada lokomotywie Henschel 25657. Strona revisionsdaten.de twierdzi, że 92 2602 była własnością PKP do 1941 jako TKp30-2 i została wycofana w 1951 roku.
 

Hornet

Aktywny użytkownik
Reakcje
22 0 0
Ten talbot ponoć jest z serii Hobby. Czy ktoś wie czym dokładnie ta seria się różni od normalnej Roco? Pewnie chodzi o uproszczenia, ale jakiego typu? Brak dat rewizji jak na ostatnich węglarkach Roco z IVep, czy może te modele to zwykłe przemalowanki?
Nie wiem czy to Hobby, czy nie, ale jest to identyczny wagon jak wcześniejszy wypust ROCO nr katalogowy 66735. Jedyną różnicą w tych wagonach jest numer - poprzedni ma 410032, obecny 410031. Reszta oznaczeń ta sama - daty ważenia, rewizji itd. Obecny model jest w plastikowym pudełku. Oba modele posiadają uproszczone odwzorowanie układu hamulcowego i dodatkowe części do samodzielnego montażu. W modelmanii poszło ich ponad 30...
Mnie osobiście cieszy ten model - kolejny do składu :)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.052 114 11
Nie do końca się zgodzę z kolega Hornet. ten wątek jak sama nazwa wskazuje jest wątkiem dyskusyjnym czyli bardzo łatwo napić 20 stron o jednym wypuście. Stąd też pomysł żeby wydzielić ważne informacje w osobnym wątku.
 

Hornet

Aktywny użytkownik
Reakcje
22 0 0
mikl, chodzi mi o to, aby dla zachowania ciągłości dyskusji nie zabierać stąd tych ważnych informacji, tylko kopiować je do dedykowanego wątku. Jak ktoś na bieżąco nie przegląda forum, to potem nie wie o czym mowa, bo postu który wywołał dyskusję nie ma...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 77
Tabor 10
Tabor 42
Tabor 315
Tabor 35

Podobne wątki