• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2018

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Może już na Spielwarenmesse, które rozpoczyna się już za 8 dni Piko pokaże już jakiś tam etap ST44 tak jak to było w przypadku SU45 i ET22 ( pamiętacie takie szare modele ? ).
 

ed250

Aktywny użytkownik
Reakcje
444 89 5
Zrobią nową formę, to szczegóły będą na poziomie podobnym do wcześniejszych modeli polskiego taboru. Zrobią czerwone światła, podświetlane kabiny i przedział maszynowy, i spierzą cały efekt tymi ochydnymi odlewanymi wycieraczkami(tak wiem, ST44 Roco też takie ma). Nie mogę ich zrozumieć czemu uporczywie to stosują mimo niewielkiego kosztu jako części dodatkowe, szczególnie przy opracowaniu modelu od podstaw. Gdyby nigdy nie stosowali oddzielnych, ale mieli już w niektórych modelach, całe szczęście w parowozie nie będzie wycieraczek;)
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Ja tak czy inaczej czekam najbardziej na to co nam zaserwuje ACME. Wszak rok temu w zasadzie nic nie było od nich co po wielu latach było z ich strony niemiłą niespodzianką.
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
339 2 3
dzisiaj ,to nie problem cyfrowo wypalić formy do wtrysku z projektu, problem to tylko kredyt inwestycyjny a z tym Piko nie może mieć problemu z racji na sprzedaż.
Okazuje, się, że niestety formy to nadal frezowanie, elektrodrążenie, etc... a potem jeszcze obróbka ręczna.... tez myślałem, że da się na skróty ale jeszcze nie.
 
D

Docteur

Gość
ACME nie pokaże niczego, jeśli nie wykupi slotu produkcyjnego w fabryce. Tak niestety jest, jak się nie ma własnej wytwórni i bazuje się na outsourcingu niejednokrotnie wątpliwej jakości. To również powoduje problemy z zaopatrzeniem w części zamienne do już wytworzonych modeli.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.045 275 41
... czy jest w ogóle sens na polskie konstrukcje parowozów czekać ... ? Mam tu na myśli choć z 10 serii powojennych i przedwojennych...
Mijają lata , mijają dziesięciolecia . . . Bo co właściwie mam 3 x Pt31 na koszmarnych kołach ...?!
Nie raz myślę żeby lunąć to PKP i rozpocząć przygodę z jeszcze piękniejszą koleją, o najbogatszym najpiękniejszym spektrum dwuosiowych wagonów ...Zwłaszcza towarowych z ich bajeczną - tylko dla nich charakterystyczną eksploatacyjną - kolorystyką ... DB ...
A jest przecież wszystko w tym temacie : wagony , parowozy, książki , fotografie i największy rynek na Świecie ...
I dwie najlepsze firmy produkujące modele DB ( mam tu na myśli masową produkcję ) : Brawa i ESU ...
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.680 443 99
Jeśli już tak sobie gadamy o parowozach PKP... to zauważyłem, że na forum panuje jakieś takie przekonanie, że parowóz typowo polski to sprawa nieosiągalna w przemyśle wielkoseryjnym, że nikt nie zaryzykuje wykonania takiego czajnika bo się na nim "wyłoży". Ja tam wierzę, że w końcu się pojawi i będzie pobudzał wyobraźnię do kolejnych nie kończących się wpisów na forum :)

Zauważyłem, że PIKO (jeśli już o tej firmie mowa w kontekście Ol49) --- napiszę to posługując się językiem walki o klienta -jak boksuje tak boksuje- ale nie jest (bez obrazy dla pana Marcina) Najmanem polskiej sceny modelarskiej - znaczy się nie oglądając się za siebie nie narzeka, nie gada, tylko pobudza wyobraźnię i.... robi robotę umiejętnie wypośrodkowując relację wygląd/własności jezdne/cena --- na miarę polskiej kieszeni (by polski klient był zadowolony i nie musiał odkładać 10 lat na model)....

Rozumiem aspekt rynku: wynagrodzenia PL i oczekiwania klienta. Widać PIKO też to rozumie, stąd np. krytykowane wielokrotnie stonka, EU07, suka... za 500-600zł, a nie za 2900 PLN...

Ja tam nie marudzę, wierzę i czekam na więcej kupując po drodze to, co wychodzi i co jest moją epoką (nie przelewa się, ale w miarę mnie stać na te modele, stąd przymykam oko na nie doskonałości i te "uproszczenia" - na szczęście da się to i owo poprawić, np reflektory w EU07). Modele jeżdżą, bawią, w miniaturze wypełniają odwieczną tęsknotę za tym co było w rzeczywistości. A narzekać? Wiadomo, zawsze można.... że uchwyty za grube, że za dużo uproszczeń, itp... (wystarczy poczytać 90% wpisów na forum - w zasadzie to wpisy roszczeniowe, zażalenia, narzekanie na takie tam różne pierdoły).
Nie raz myślę żeby lunąć to PKP i rozpocząć przygodę z jeszcze piękniejszą koleją, o najbogatszym najpiękniejszym spektrum dwuosiowych wagonów ...Zwłaszcza towarowych z ich bajeczną - tylko dla nich charakterystyczną eksploatacyjną - kolorystyką ... DB ...
Oj, chyba nie trzeba "lać", co ? :) Stoi coś na przeszkodzie, by kolekcjonować równolegle tabor innego zarządu kolei ? :) Ja na ten przykład sentyment do PKP mam na tyle silny, że nigdy nie pozbędę się tych zabawek, które udało mi się do tej pory nakupować.

Pozdrawiam
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.865 525 30
PIKO też to rozumie, stąd np. stonka i suka za 600zł.
Póki co, to nie widziałem jeszcze "suki" Piko. Przypominam, że tym określeniem (którego nie ciepię i sam nie używam) "od zawsze" nazywano SU46, nie SU45 ani SU42 i proponuję, żeby tak zostało (jeśli w ogóle musimy tego używać), bo inaczej robi się bałagan.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.680 443 99
Póki co, to nie widziałem jeszcze "suki" Piko. Przypominam, że tym określeniem (którego nie ciepię i sam nie używam) "od zawsze" nazywano SU46, nie SU45 ani SU42 i proponuję, żeby tak zostało (jeśli w ogóle musimy tego używać), bo inaczej robi się bałagan.
OK, sorry. Przyznaję, że nie jestem dobry w tych pseudonimach. W każdym razie miałem na myśli SU45.
Wyznaję skruchę i postanawiam poprawę w tym zakresie :)
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.948 121 22
nie jestem dobry w tych pseudonimach
To po co na siłę je używasz? Zdecydowana większość miłośników kolei jakby specjalnie by się popisać swoją elokwencją czy miłością do danej serii używa tych wszystkich pseudonimów. Przecież to głupie jest i dziecinne. I w końcu już widać mylicie te nazwy.
Nie wiem jak jest z koleją, ale pracując kiedyś w tramwajach zauważyłem, że wręcz te obiegowe nazwy używane przez miłośników, czasem w ogóle się nie pokrywały z nazwami używanymi przez pracowników. Nieraz słuchając takiego miłośnika rzucającego na prawo i lewo tymi wszystkimi wyuczonymi dziwnymi nazwami czuło się tylko litość do takiego człowieka i odechciewało się z miejsca z nim gadać, skoro i tak wiedział wszystko lepiej.
 
Ostatnio edytowane:

zember

Aktywny użytkownik
Reakcje
39 0 0
Nie wiem jak jest z koleją, ale pracując kiedyś w tramwajach zauważyłem, że wręcz te obiegowe nazwy używane przez miłośników, czasem w ogóle się nie pokrywały z nazwami używanymi przez pracowników.
Mam jedno podobne doświadczenie. Byliśmy z synem jesienią na zwiedzaniu bazy IC Olszynka Grochowska i mój syn zapytał pana który nas oprowadzał "Ile macie stonek?" - Bardzo się zdziwiłem bo pracownik PKP IC nie zrozumiał pytania. Dopiero jak powiedzieliśmy SM42 to ten Pan mówi "aaaaa, esemek mamy tyle i tyle". :)
Chyba coś w tym jest, ale może to jednostkowy przypadek - fajnie jakby wypowiedział się ktoś kto pracuje na kolei.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.045 275 41
W sumie to racja , wszystkie te pseuda : " dwója,peta,suka,stonka,gagarin,oelka,byk,sputnik,uszatek,tamara...czy wreszcie odkurzacz ! " te ostatnie zachacza o kretynizm ! Tylko deprecjonują powagę kolei i tych lokomotyw . Zwłaszcza kiedy słyszą je profani i kobiety. Sami robimy z kolei i naszej pasji plejbejstwo... ! Nie wspomnę już o infantylnych określeniach Trakcji Parowej : " ciuchcia , ciufa , pufa "
Choć przyznam że sam często używam tego kretyńskiego żargonu. Ale fakt zanim się nim zaraziłem to jakoś te nazwy odbierałem jako wieśniackie określenia podpitych pracowników PKP najgorszego sortu i pochodzenia.
Jest tylko jedna żargonowa nazwa która , a i owszem ma powagę , budzi respekt i grozę . . . SM31 - TRUMNA ! No może jeszcze TRUMAN ...
Natomiast "Piękna Helena" ma satanistyczne pochodzenie. Dlaczego nie Piękna Zosia albo Basia ?
"Piękna Helena" to demon Mefistofeles kuszący pod postacią pięknej kobiety ...
 
Ostatnio edytowane:

FENIX

Ostrzeżony
Reakcje
3.561 253 31
... czy jest w ogóle sens na polskie konstrukcje parowozów czekać ... ? Mam tu na myśli choć z 10 serii powojennych i przedwojennych...
Mijają lata , mijają dziesięciolecia . . . Bo co właściwie mam 3 x Pt31 na koszmarnych kołach ...?!
Nie raz myślę żeby lunąć to PKP i rozpocząć przygodę z jeszcze piękniejszą koleją, o najbogatszym najpiękniejszym spektrum dwuosiowych wagonów ...Zwłaszcza towarowych z ich bajeczną - tylko dla nich charakterystyczną eksploatacyjną - kolorystyką ... DB ...
A jest przecież wszystko w tym temacie : wagony , parowozy, książki , fotografie i największy rynek na Świecie ...
I dwie najlepsze firmy produkujące modele DB ( mam tu na myśli masową produkcję ) : Brawa i ESU ...
Dlatego w moich gablotach oprócz białych orłów prężą swe muskuły parowozy otulinowane DRG w winnej czerwieni i nie tylko w płaszczach blaszanych, czy z kolorowe cacuszka z I epoki o arcy filigranowych kołach i bajecznych kolorach , ale także jedna gablota poświęcona jest potworom amerykańskim, no bo nie wyobrażam sobie interesować się parowozami a nie posiadać maletów zza oceanu czy ich ,,brodłejowskich ,, kuzynów w przepięknych płaszczach w stylu Art Deco .
A co do twoich oczekiwań całe dziesięciolecia na prawdziwie polskie parowozy to rozumiem , że masz już przynajmniej ze dwie tekatki z EFC. Lepszych nie można sobie wyobrazić.
 

Mateusz

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
Mam jedno podobne doświadczenie. Byliśmy z synem jesienią na zwiedzaniu bazy IC Olszynka Grochowska i mój syn zapytał pana który nas oprowadzał "Ile macie stonek?" - Bardzo się zdziwiłem bo pracownik PKP IC nie zrozumiał pytania. Dopiero jak powiedzieliśmy SM42 to ten Pan mówi "aaaaa, esemek mamy tyle i tyle". :)
Chyba coś w tym jest, ale może to jednostkowy przypadek - fajnie jakby wypowiedział się ktoś kto pracuje na kolei.
Bardzo dużo jest takich przykładów, W większości określenia są całkowicie odwrotne jak np. tutaj na forum.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 77
Tabor 10
Tabor 42
Tabor 315
Tabor 35

Podobne wątki