• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2017

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
Czyli do prowadzenia toruńskich wagonów Bdhpun z 1998 roku się nie nadaje... W którym roku oficjalnie zmieniono oznakowanie Bdhpun na Bdhpumn? Wielka akcja domalowywania "m" chyba była przed 2000?
Powiem wprost, bo to w kontekście zestawiania składów warto sobie przyswoić. Wagony miały rewizję ważną dwa lata (i chyba tak jest do dziś)+ możliwość odroczenia rewizji w przypadku zadowalającego stanu technicznego o trzy miesiące (nie jestem pewien czy raz na Bipie nie widziałem takiego podwójnego odroczenia w sumie o sześć miesięcy), ale dwa i pół roku to jest max co można założyć od daty naniesionej rewizji. Czyli wagon z rewizją z połowy 1998 roku, w ruchu mógł być widziany maksymalnie do końca 2000 roku w ruchu.

Co do SU45-263. Jest to już widoczny przykład zmian w schemacie malowania lokomotyw opuszczających PESĘ. W latach 2001-2002 maszyny malowano w nowe kolory i w charakterystyczny sposób z jasnozielonymi wszystkimi żaluzjami. W ten sposób malowano tez lokomotywy które nie załapały się od końca marca 2002 na zielone czoła i otrzymały jeszcze żółte (101, 105, 107, 141, 256). Natomiast w latach 2003-2005 malowano w PESIE w sposób taki jak 263, czyli dolne żaluzje już w ciemnym kolorze i co bardzo charakterystyczne dla tego malowania czarne tło numerów inwentarzowych na czołach. Dach powyżej rynienek, typowo dla PESY jest w kolorze szarym (w przeciwieństwie do ZNTK które tylko dach odejmowalny malowało w kolor szary). No i same cyfry numerów i PKP są nadal kolorze aluminium.
Ostatnia partia SU45 która trafiła do rewizji w PESIE na przełomie lat 2007/2008 (po blisko dwuletniej przerwie), miała już numery na czołach bez czarnego tła, same cyfry pociągnięte na biało, żaluzje dolne w kolorze ciemnym, górne w jasnym. Cechą charakterystyczną wszystkich lokomotyw SU45 po rewizjach w PESIE było to że ani jedna sztuka nie otrzymała górnych żaluzji w kolorze aluminium (w przeciwieństwie do ZNTK Poznań, które do końca swego istnienia i napraw SU45 starało się trzymać schemat maksymalnie zbliżony, poza odcieniami kolorów, do fabrycznego).
 

PLASER

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Czyli wagon z rewizją z połowy 1998 roku, w ruchu mógł być widziany maksymalnie do końca 2000 roku w ruchu.
Jednak chyba przed końcem rewizji Bdhpun został przemalowany na Bdhpumn. Nowe oznaczenia nanoszono na wszystkich wagonach. Na niektórych mocno różniąca się od tła żółta łata z dopisanymi koślawą czcionką "mn". Może ktoś wie, kiedy weszło zarządzenie tej zmiany. Bo pamięć mnie zawodzi.

Pisząc o 1998 roku nie pisałem o dacie rewizji, a o roku wydania modelu, chociaż rewizja też jest z lutego 1998. :)
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
Czyli do prowadzenia toruńskich wagonów Bdhpun z 1998 roku się nie nadaje...
Zdecydowanie lokomotywa SU45-263 w takim malowaniu i z taką datą ostatniej naprawy, z jaką ma ją wykonać firma PIKO, nie nadaje się do toruńskich wagonów Bdhpun z roku 1998.
Dlatego też, na zlecenie firmy PIKO, opracowałem niedawno nowe modele wagonów piętrowych Görlitz 88 ze stacji Toruń, w oznaczeniach z lat 2002-03, pasujących właśnie do w/w lokomotywy, z niemałym trudem ustalając odpowiednie (rzeczywiste) daty napraw okresowych tychże wagonów.
Będą to mianowicie modele wagonów:
50 51 08-26 088-4 Bdhpumn, st. Toruń, REV 911 31.07.02
50 51 08 26 097-5 Bdhpumn, st. Toruń, REV 911 23.01.03

Te wagony pasują wręcz doskonale do lokomotywy SU45-263, z tego okresu jej eksploatacji.
Niestety nie widzę tych wagonów w najnowszym katalogu firmy PIKO na rok 2017?
Czyżby były to wagony w zestawie startowym z lokomotywą SM42?
Jeśli tak, to stało się bardzo niedobrze, bo założenia były zupełnie inne, a o żadnym "zestawie startowym", a tym bardziej z tymi wagonami, nawet nic nie słyszałem...
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
Ogólnie Piko "odleciało" z cenami wagonów Bdhpumn. Obecnie kosztują one ok. 270 zł, gdy tymczasem wersje Classic sprzed lat można kupić na znanym portalu aukcyjnym za ok. 150zł.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
No tak, Piko w cenie LS Models to niepoważne. Dobrze, że ja wszystkie "Bohuny" które potrzebuje mam już w kolekcji bo 270 za Pikolca to by mnie bolało.
 
OP
OP
garou

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.449 442 99
Zapewne zalegną na półkach, a jak zalegną to może za jakiś czas cena spadnie. Pamiętam parowóz Oi1 Fleischmanna w DCC za ponad 2000 zł na starcie. Po roku ten sam kupiłem za niewiele ponad 1300...
 

przemas22223

Aktywny użytkownik
Reakcje
126 16 3
EC45
Ja mam podejrzenia,że Piko chce być bardzo konkurencyjne co do innych producentów takich jak Tillig czy Roco.
A przede wszystkim modele Piko Expert.
Zrób sobie porównanie modeli Piko Hobby, Classic czy Expert. Sam to zauważysz. Zauważyłem też, że Piko chce się pokazać jak z najlepszej strony, robić modele z nowych form a nie jak wcześniej klepać z jednej i przemalowywać modele. Chcą pokazać inną strategię, że Piko tez stać zrobić profesjonalny model.
Mamy w obecnych czasach nowe technologie wykonywania takich modeli.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Obyś @przemas22223 miał prawidłowe podejrzenia. Bo z producentów z trochę niższych półek niż ACME i LSM, takich właśnie jak Roco, Tillig i Piko to jest bieda, a przynajmniej była jeszcze niedawno. Jeśli Piko chce poprawiać jakość swoich modeli to super bo to właśnie oni w tym momencie wyrastają na giganta (obok ACME) w zakresie polskiego taboru. Nie będę miał nic przeciwko cenie 270zł za model Piko, ale dopiero w momencie kiedy te modele będą tyle warte na tle ACME i LSM.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.683 15 0
Sądząc po cenie - Classic.
Pytanie jest, czy wizualizacja na stronie Piko odzwierciedla rzeczywisty model, być może będzie on w 100% rzeczywisty.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
O to właśnie mi chodziło @przemas22223. Co mi z tego, że tworzą jakieś segmenty typu Classic czy Expert jak w ich ramach wydają takie buble. Nie chodzi mi bynajmniej o jakość wykonania bo ta u Piko jest na wysokim poziomie.
 

przemas22223

Aktywny użytkownik
Reakcje
126 16 3
Mimo że jestem maszynistą w PKP Cargo nie mam dokumentacji wagonów typu Falns.
Zapewne Piko takie dokumenty by się przydały aby takich baboli nie robić.
Zastanawiam się kto takie wagony nadal buduje w Polsce.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 0
Tabor 0
Tabor 10
Tabor 51
Tabor 154

Podobne wątki