• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2017

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
Lokomotyw na profilu facebook umieścił zdjęcia platformy Rs od Roco: https://www.facebook.com/LokoMotyw/posts/1449115145180658



I cytując treść wpisu:
Nasza mini-galeria ostatniej nowości od ROCO nr kat. 76769.
Wagon platforma Rs; PKP ep.IVc / Va; Rew.: 91.08.30;
Na zdjęciu model jest już "uzbrojony" we wszystkie dodatkowe części (kłonice, burty czołowe, pokrętło hamulca, stopnie manewrowe). Inny jest także typ wózka, w porównaniu do zdjęcia katalogowego.
 

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
172 4 0
Platforma bardzo ładnie wykonana, świetne wrażenie robi podłoga, jedynie montaż pokrętła hamulca sprawiał trochę problemów, ale generalnie pełen pozytyw po wpadce z Res-x:

IMG_3603.JPG


IMG_3601.JPG


IMG_3602.JPG


IMG_3611.JPG


IMG_3605.JPG
 

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 3 1
Ciekawe czy dałoby radę zrobić przeszczep na wózki od Pikowskiego Eamosa? o_O
Jak kupię ten model Roco to to sprawdze i dam znać. Na razie doraźnie zbudowałem wózki 1XTa na bazie odlewów od Ostbahn-a ale coś słabo wpisują się w łuki na Res-x więc obawiam się, że na Rs-x może być podobnie. Napewno będę kombinował jeszcze z wózkami od Piko.

Wózki jakie zrobiłem do tego wagonu na bazie odlewu od Ostbahna wyszły na razie tak:
20170901_215725.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.856 525 30
A czy te wagony nie jeździły też na wózkach Y25? Roco ma takie i wymienić chyba da się bez problemu. Z pewnością wyglądałoby to lepiej, niż na typowych wózkach DB.
 

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 3 1
Według "Atlasu wagonów towarowych" Terczyńskiego powstał jakiś prototyp na wózkach Y25 ale ostatecznie nie wszedł on do produkcji seryjnej.

Seryjne wagony były produkowane tylko z 1TXa.
 

Kuba

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
W modelach lokomotyw serii EU06/EU07/EP07/EP08/ET41 firma PIKO montuje silniki trójbiegunowe, natomiast w miniaturach lokomotyw serii ET22, podobnie jak w modelach lokomotyw serii SP45/SU45, zgodnie z prowadzoną przez klientów nagonką, a także nowym zwyczajem firmy ze Słonecznej Górki, na wyposażeniu modelu mamy silnik pięciobiegunowy. Z tego co pamiętam silniki (montowane w "Siódemkach" i "Fiatach") mają takie same wymiary, także jeśli komuś koniecznie zależy na podniesieniu "prestiżu" i "wartości" swojej "Siódemki" może zainwestować w lepszy silnik od "Fiata" - sprawdzałem - da się, można, ale po co? W systemie analogowym może będzie różnica. W systemie sterowania cyfrowego model z trójbiegunowym silnikiem będzie jeździł tak samo dobrze, jak z siedmiobiegunowym motorkiem. Zastanawiam się jaki sens dzisiaj ma dawanie silników więcej niż trójbiegunowych, bo poza podwyższeniem ceny, podniesieniem "prestiżu" i zamknięciem jadaczek wiecznym maruderom, nie ma jakiś innych wymiernych "korzyści" - jak dla mnie - relikt przeszłości, kiedy faktycznie to ilu biegunowy silnik miał model miało znaczenie i stanowiło o jego kulturze pracy.

Silniki montowane w "Bykach" czymś się rzekomo różnią od tych montowanych w modelach "Fiatów", stąd każdy z wspomnianych silników ma inny numer katalogowy:

- PIKO 51510-160 - silnik do modeli lokomotyw serii EU06/EU07/EP07/EP08/ET41:
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=18512

- PIKO 96300-26 - silnik do modeli lokomotyw serii SP45/SU45:
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=21659

- PIKO 51640-87 - silnik do modeli lokomotyw serii ET22:
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=20073

Nie wiem czym ten ostatni różni się od tego drugiego, ale według zapewnień producenta też jest pięciobiegunowy, co zdaje się potwierdzać jego cena, jeszcze wyższa (43,90 €) niż cena motorka montowanego w modelu "Fiata" (36,50 €). Z czego wynika różnica w cenie (7,40 €)? Spróbuję to wkrótce ustalić. Najprostszym wytłumaczeniem wydają się różnice w parametrach - prędkości obrotowej, ilości zwojów, które mógłby mieć wpływ na wzrost kosztów produkcji.

Identyczne silniki (ten sam numer katalogowy) jak w modelach "Byków" są montowane, także w modelach zachodnioniemieckich sześcioosobowych lokomotyw serii E50 / 150. Obecnie spora część silników montowanych w modelach PIKO ma takie same wymiary (standaryzacja) i jeśli nie jest to konieczne, to nie zmieniają modelu silnika (obudowy, kół zamachowych), a raczej dostosowują jego parametry - prawie dla każdej rodziny modeli silniki "tego typu" mają inne numery katalogowe.
Kolega brzmi bardzo profesjonalnie, ale elektrykiem to chyba nie jest. Silniki prądu stałego zasadniczo są dwubiegunowe. Jeden to plus, drugi to minus. Natomiast na komutatorze silnika może znajdować się różna liczba pól. Stąd mamy silniki trójpolowe, pięciopolowe itd.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.856 525 30
Chyba jednak Kolega Kuba nie ma racji. Określenie np. silnik trójpolowy to kalka z angielskiego "3-pole", a "pole" to po angielsku biegun. Chodzi tu o bieguny uzwojenia, z których wynika liczba pól komutatora. A tych biegunów może być wiele, byle byłaby to liczba nieparzysta.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.856 525 30
Ostatnio edytowane:

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.045 275 41
OSTRZEŻENIE DLA KUPUJACYCH ! model Roco num.kat.76769 Wagon platforma Rs; PKP ep.IVc / Va; Rew.: 91.08.30;
NIE JEST TO ABSOLUTNIE POLSKA PLATFORMA 412 Z .
PRODUCENT-IGNORANT NAŁOŻYŁ POLSKIE OZNACZENIA NA NIEMIECKĄ PLATFORMĘ Rs 684 DB !
RÓŻNIĄCĄ SIĘ OD POLSKIEJ WÓZKAMI , KONSTRUKCJĄ PRZEDNIEJ BURTY, DETALAMI NA BOKACH PODWOZIA , KONSTRUKCJĄ PODCIĄGU I DESKOWANIEM PODŁOGI !
JEST TYLKO PODOBNY TYP ALE ZUPEŁNIE INNA PLATFORMA.

Niemiecka platforma DB Rs 684 produkowana była od 1970 r. w ilości 2743 sztuki ( Res/Rs 684 )

----------------------------- 412 Za PKP ------------------ Rs 684 DB

Długość całkowita ------ 19900 ------------------ 19900
Rozstaw czopów skrętu 14600 ------------------ 14860

Rodzaj wózka 1XTa ------------------ Minden-Siegen 661 ( 1968 r )
Granica obciążenia 56,5 t ------------------ 54,0 t
Hamulec O-GP SAB ------------------ KE-GP-A
Masa własna 23500 kg ----------------- 25900 kg
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.400 137 19
Gdyby ktoś chciał wymienić wózki w platformie Rs, polecam tą ofertę Świata Modeli z Rybnika:
http://www.swiatmodeli.com/wozek-1xta-54000-232-1-z-kolami-p-7331.html

lub wersja bez kół:
http://www.swiatmodeli.com/wozek-1xta-54000-232-bez-kol-p-7330.html
Jest to część serwisowa oferowana przez firmę PIKO: http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=23329

Można zamówić modele wózków w każdym z 42 autoryzowanych sklepów PIKO w Polsce:
http://www.piko.de/DE/index.php/pl/HV-PL
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 77
Tabor 10
Tabor 38
Tabor 18
Tabor 154

Podobne wątki