• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2017

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.738 52 5
Z góry przepraszam, ale nadążam za Wami w tym wątku :)
Wie ktoś kiedy mają się pojawić nowe Herisy PKP (bar i rowerowy)??
I 2 pyt. Gdzie obecnie można dostać Herisy PKP zielono-kremowe (2kl) i czerwono-kremowe (1kl)?
 

Waskotorowiec

Znany użytkownik
Reakcje
979 6 0
Witam,
oliwkowe i kremowo/zielone Herisa sa na niemieckim Ebayu. Cena 55-59EUR. Ostatnie egzemplarze! trzeba dokladnie przegladac zdjecia (tych oliwkowych) bo sa modele z 1-szej edycji z przemalowanym numerem (lata) i z 2-giej bez laty!!!! Cena identyczna - co jest moim zdaniem b.ciekawe!!!
Pozdrawiam i zycze udanych zakupow.
 

robo

Znany użytkownik
Reakcje
642 11 6
A wiesz, że nad Bizonem się zastanawiam jak go zrobić jako model w skali 1:87 statyczny na makietę. Obecnie budujemy ciągnik Zetor z przyczepami.
Cysterny 406Ra mają być w listopadzie.
 

SP9XUR

Znany użytkownik
Reakcje
862 1 0
Miałem dziś odebrać swoją sztukę Res-x lecz zrezygnowałem. Miałem dwa egzemplarze w rękach i oba były wygięte, przypuszczam że taka jest cała seria :(
Ponoć sprzedaż platform Res-x od Roco została wstrzymana.
Ciekawe jaka będzie decyzja producenta co do tych wagonów.
Czy ktoś coś podpowie co w tej sprawie Roco 76981 słychać ??
 

czacza

Aktywny użytkownik
Reakcje
174 10 4
Aktualizacja ze strony Roco:

Szutrówka PKP już dostepna:
http://www.roco.cc/en/product/230583-pkp-0-0-0-0-0-003001/products.html

roco_56244.jpg

Cysterna DEC - kolejne przesunięcie - 38 tydzień
http://www.roco.cc/en/product/237018-pkp-0-2-1-0-0-003001/products.html

roco_76697.jpg

Platforma serii Rs - Currently not available
http://www.roco.cc/en/product/236974-pkp-0-2-1-0-0-003001/products.html

roco_76769.jpg

Platforma serii Res-x - Currently not available cw (2017.47)
http://www.roco.cc/en/product/234991-pkp-0-2-1-0-0-003001/products.html

roco_76981.jpg
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.948 121 22
Mam takie pytanko do osób jakie rozbierały modele EU07 i ET22 firmy PIKO. Ilu polowe tam siedzą silniki? Zapisuję sobie takie informacje w bazie posiadanych modeli i nie wiem, a nigdy żadnego z tych modeli nie rozbierałem aż tak by to sprawdzić.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.400 137 19
Mam takie pytanko do osób jakie rozbierały modele EU07 i ET22 firmy Piko. Ilu polowe tam siedzą silniki? Zapisuję sobie takie informacje w bazie posiadanych modeli i nie wiem, a nigdy żadnego z tych modeli nie rozbierałem aż tak by to sprawdzić.
W modelach lokomotyw serii EU06/EU07/EP07/EP08/ET41 firma PIKO montuje silniki trójbiegunowe, natomiast w miniaturach lokomotyw serii ET22, podobnie jak w modelach lokomotyw serii SP45/SU45, zgodnie z prowadzoną przez klientów nagonką, a także nowym zwyczajem firmy ze Słonecznej Górki, na wyposażeniu modelu mamy silnik pięciobiegunowy. Z tego co pamiętam silniki (montowane w "Siódemkach" i "Fiatach") mają takie same wymiary, także jeśli komuś koniecznie zależy na podniesieniu "prestiżu" i "wartości" swojej "Siódemki" może zainwestować w lepszy silnik od "Fiata" - sprawdzałem - da się, można, ale po co? W systemie analogowym może będzie różnica. W systemie sterowania cyfrowego model z trójbiegunowym silnikiem będzie jeździł tak samo dobrze, jak z siedmiobiegunowym motorkiem. Zastanawiam się jaki sens dzisiaj ma dawanie silników więcej niż trójbiegunowych, bo poza podwyższeniem ceny, podniesieniem "prestiżu" i zamknięciem jadaczek wiecznym maruderom, nie ma jakiś innych wymiernych "korzyści" - jak dla mnie - relikt przeszłości, kiedy faktycznie to ilu biegunowy silnik miał model miało znaczenie i stanowiło o jego kulturze pracy.

Silniki montowane w "Bykach" czymś się rzekomo różnią od tych montowanych w modelach "Fiatów", stąd każdy z wspomnianych silników ma inny numer katalogowy:

- PIKO 51510-160 - silnik do modeli lokomotyw serii EU06/EU07/EP07/EP08/ET41:
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=18512

- PIKO 96300-26 - silnik do modeli lokomotyw serii SP45/SU45:
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=21659

- PIKO 51640-87 - silnik do modeli lokomotyw serii ET22:
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=20073

Nie wiem czym ten ostatni różni się od tego drugiego, ale według zapewnień producenta też jest pięciobiegunowy, co zdaje się potwierdzać jego cena, jeszcze wyższa (43,90 €) niż cena motorka montowanego w modelu "Fiata" (36,50 €). Z czego wynika różnica w cenie (7,40 €)? Spróbuję to wkrótce ustalić. Najprostszym wytłumaczeniem wydają się różnice w parametrach - prędkości obrotowej, ilości zwojów, które mógłby mieć wpływ na wzrost kosztów produkcji.

Identyczne silniki (ten sam numer katalogowy) jak w modelach "Byków" są montowane, także w modelach zachodnioniemieckich sześcioosobowych lokomotyw serii E50 / 150. Obecnie spora część silników montowanych w modelach PIKO ma takie same wymiary (standaryzacja) i jeśli nie jest to konieczne, to nie zmieniają modelu silnika (obudowy, kół zamachowych), a raczej dostosowują jego parametry - prawie dla każdej rodziny modeli silniki "tego typu" mają inne numery katalogowe.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 77
Tabor 10
Tabor 38
Tabor 18
Tabor 154

Podobne wątki