• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2017

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
697 54 1
Na stronie 47 katalogu ACME, Czeskie Pershingi 163 i 362, więc nie jest tak źle z tymi (może nie do końca, ale poniekąd, jednak) Polskimi nowościami ;)
 

Tarka

Aktywny użytkownik
PKMK
Reakcje
206 1 0
Tak czytając to co się tutaj pokazuje przez głowę przeszła mi pewna myśl. A dokładniej to prowadzona jest tutaj dyskusja także o naszych zachciewajkach, ale czy wyszła stąd jakaś sformalizowana propozycja? Mam tutaj na myśli to, że producenci chcą jak każdy przedsiębiorca zrobić coś minimalnym kosztem, więc dlaczego by nie spróbować przedstawić mu sformalizowanych zachciewajek.

Tak na przykład:
Wiemy, że Piko zaczyna produkcję ET22, więc zastanówmy się (we właściwym wątku) nad kolejnymi malowaniami i tak prześlijmy do przedstawiciela Piko formatkę zawierającą:
1. zdjęcie byka w proponowanym malowaniu
2. numer lokomotywy
3. numer NVN/EVN
4. datę rewizji
5. przydział
6. przewoźnika (kwestia praw do wykorzystania logo).

Mam wrażenie, że Hans projektując lokomotywę będzie szedł na łatwiznę bo każda godzina jego pracy kosztuje pracodawcę, a z wyszukania trzymających się kupy dat, malowań i numerów lokomotywy będących dla nas ciekawą opcję jest dla Hansa zbyt czasochłonne. Niech więc dostanie od nas pasjonatów gotowca.

Im mniej pracochłonny projekt (także pod kątem przeróbek formy przy kolejnych wersjach modelu) tym bardziej prawdopodobne, że powinno się udać.

To samo tyczy się każdego innego modelu, który chcemy zobaczyć na naszych makietach. Im więcej danych damy (rysunki techniczne, wzory malowania z podanymi ral-ami, itd...) producentowi i im więcej opcji jednego modelu będzie tym większa szansa powodzenia.
 
Ostatnio edytowane:

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.799 15 0
Projektami malowań dla Piko zajmuje się już konkretna osoba, a jest nią Pan Krzysztof Koj.
Wydaje mi się, że Pan Krzysztof Koj ma już opracowany nie jeden projekt dotyczący tej lokomotywy (ET22), więc możemy co najwyżej czekać z zaciekawieniem, który z nich Piko wybierze jako następny.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Tak czytając to co się tutaj pokazuje przez głowę przeszła mi pewna myśl. A dokładniej to prowadzona jest tutaj dyskusja także o naszych zachciewajkach, ale czy wyszła stąd jakaś sformalizowana propozycja? Mam tutaj na myśli to, że producenci chcą jak każdy przedsiębiorca zrobić coś minimalnym kosztem, więc dlaczego by nie spróbować przedstawić mu sformalizowanych zachciewajek.

Tak na przykład:
Wiemy, że Piko zaczyna produkcję ET22, więc zastanówmy się (we właściwym wątku) nad kolejnymi malowaniami i tak prześlijmy do przedstawiciela Piko formatkę zawierającą:
1. zdjęcie byka w proponowanym malowaniu
2. numer lokomotywy
3. numer NVN/EVN
4. datę rewizji
5. przydział
6. przewoźnika (kwestia praw do wykorzystania logo).

Mam wrażenie, że Hans projektując lokomotywę będzie szedł na łatwiznę bo każda godzina jego pracy kosztuje pracodawcę, a z wyszukania trzymających się kupy dat, malowań i numerów lokomotywy będących dla nas ciekawą opcję jest dla Hansa zbyt czasochłonne. Niech więc dostanie od nas pasjonatów gotowca.

Im mniej pracochłonny projekt (także pod kątem przeróbek formy przy kolejnych wersjach modelu) tym bardziej prawdopodobne, że powinno się udać.

To samo tyczy się każdego innego modelu, który chcemy zobaczyć na naszych makietach. Im więcej danych damy (rysunki techniczne, wzory malowania z podanymi ral-ami, itd...) producentowi i im więcej opcji jednego modelu będzie tym większa szansa powodzenia.

Myślę, że nie ma obaw co do tego, że ten pomysł chwyci. Wystarczy, że spełnisz jeden mały dodatkowy waruneczek....zamówisz potem i zapłacisz za kilkaset sztuk tego modelu który im opracujesz.
 

Tarka

Aktywny użytkownik
PKMK
Reakcje
206 1 0
ET22 to tylko przykład. Chodzi mi o bardziej ogólną ideę, którą można postarać się doprecyzować. Za równo pod kątem typu modelu, który chcemy w H0 (włącznie ze wskazaniem zbytu na rynkach dla nas zagranicznych) jak i konkretnego malowania pojazdu, który i tak ma się ukazać.

Wiem, że temat jest toporny do ruszenia w szczególności jeśli chodzi o konkretny projekt modelu, ale jeśli się nie spróbuje (a nie widziałem jeszcze próby choć może mało szukałem) chociażby w kwestii samej propozycji malowania, to na pewno będziemy skazani na dyktaturę tych, którzy projektują malowania i tych, którzy planują produkcję modeli.

Spróbuję zatem od jednej propozycji przy ET22 (w wątku poświęconym tej lokomotywie) i zobaczymy za rok lub dwa czy wybrane tutaj jedno malowanie z konkretnymi numerami trafi do produkcji. Sama próba poza oczywiście wkładem pracy nic nas materialnie nie kosztuje.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.799 15 0
Osobiście doceniam to, ale niestety może się okazać, że opracujesz dokumentację zdjęciową, kolory RAL, a na końcu okaże się, że dany egzemplarz technicznie różni się jednym szczegółem, który uniemożliwia zrobienie modelu (np. jakieś szczegóły na dachu).
Myślę że same zdjęcia to za mało, trzeba mieć odpowiednią wiedzę.
Pan Krzysztof Koj wie jakie zmiany mogą zostać wprowadzone w formie modelu i jakie lokomotywy mogą zostać dopuszczone do produkcji.
Ale chętnie zobaczę co miałeś na myśli.
 

JRobert

Aktywny użytkownik
Reakcje
107 1 0
Całkiem niezrozumiała strategia rynkowa. Czy ktoś widział zalęgające na półkach czy aukcjach internetowych produkty ACME dla PL?
Modele rozchodziły się na pniu. Popyt znacznie przewyższał podaż, przy wcale nie niskich cenach :(
Chyba się zapatrzyłeś w Chrobrego.

ACME to nie tylko Chrobry - to także obecnie dostępne w sklepach dwa zestawy BWE, jeden zestaw dwójek PKP IC, jeden zestaw sypialnych PKP IC i Ost-West. Mało? No i właśnie to wszystko raczej zalega na półkach. Niedostępne są rzeczy starsze, dawno już wykupione. Te owszem, czasem osiągają niebotyczne wręcz ceny (Polonia, Wawel, kuszetki, Kiepura), ale czy i innych firm niektóre pozycje również nie mają statusu kultowych i drogich?

A Chrobry fakt - zginął momentalnie ze sklepów, ale ssanie na ten zestaw było dużo większe niż podaż.

Wracając do nowości ACME - liczę, że restauracyjny dostanie nowy numer, a zestawy kontenerowe to jest ekstra wiadomość! Nie należy również przechodzić obojętnie obok wagonów naszych sąsiadów widywanych u nas, no i oczywiście ta Skoda 163. Ja tam nie narzekam! :)
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Zgadza się, jest sporo jeszcze na półkach modeli ACME. Miejmy nadzieję, że to przejściowy rok i w następnym będzie coś nowego. Ale zależy to też od nas, bo jeśli nie będziemy kupować to producent nie zdecyduje się na nową produkcję.
[DOUBLEPOST=1486321465][/DOUBLEPOST]
Ciężko będzie o nowy numer, zważywszy że powstały tylko dwa wagony Z1AWR i oba ACME już wypuściło.
Powstały 4 - 2 granatowe i 2 popielate. Co ciekawe granatowe i popielate różnią się od siebie. Niewiele ale jednak, a ACME to uwzględniło. Na razie wykonali po jednym modelu z każdego.
 

Bardi78

Użytkownik
Reakcje
6 0 0
Ale Chrobrego mogli by wznowić, przecież to pewna inwestycja więc nie ma co robić focha I jak ACME chce to niech myśli nad nowymi modelami, ale z Chrobrym jak wspomniałem ryzyka nie ma.
Dodatkowo polskie wagony z Wawelu no I 1 I 2 z Poloni- przecież to rozchodziło się na pniu...
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.439 23 0
Ale jest nadzieja! Skoro się biorą za restaurację Bautzen, to wreszcie będzie sensowna alternatywa dla starego Sachseno-Tilliga i szerokie pole do popisu w temacie polskich malowań! :)
Fajnie, że będą trzy wagony kontenerowe i to inne, niż poprzednio. Wypada mieć nadzieję, że tym razem zostaną one oznakowane na podstawie oryginału, a nie nie wiadomo czego, jak to było z tymi poprzednimi.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Ale jest nadzieja! Skoro się biorą za restaurację Bautzen, to wreszcie będzie sensowna alternatywa dla starego Sachseno-Tilliga i szerokie pole do popisu w temacie polskich malowań! :)
Fajnie, że będą trzy wagony kontenerowe i to inne, niż poprzednio. Wypada mieć nadzieję, że tym razem zostaną one oznakowane na podstawie oryginału, a nie nie wiadomo czego, jak to było z tymi poprzednimi.
Faktycznie, nie zauważyłem tego Bautzena (y)

A co do tych nieprawidłowych oznaczeń to dałbyś radę rozwinąć temat ? Co z nimi jest nie tak ?:(
 
OP
OP
garou

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.723 443 99
Jeśli masz na myśli kolejny wypust Tilliga (epoka Vb), to z tego co ja widzę to bardziej kremowy - i dobrze, jednak te pasy są za krótkie moim zdaniem. Poprzednie malowanie, które zalinowałeś ze strony gbbkolejki to było malowanie fabryczne z 1989 roku z dachem wpadającym w lekki brąz. Z różnic w malaturze tu mamy i dach szary. Ale nie jestem pewien, czy i w części czołowej nie powinien być szary w epoce Vb, dlatego pierwotny wypust z końca epoki IVc wydaje mi się lepszy w sensie zgodności malowania. Na tym zdjęciu jest z epoki Va (grudzień 2000 r.) i już miał pasy pod oknami pociągnięte do końca, czoła dachu szare, a drzwi kremowe: http://forum.modelarstwo.info/attachments/wrdmnu-jpg.103742/
Tu z kolei masz fotę z 2003 roku (epoka Vb): http://forum.modelarstwo.info/attachments/wrdun-jpg.103626/
Nie wiem jaką rewizje będzie miał ten model, ale w maju 2002 roku logo PKP też było w trumience: http://forum.modelarstwo.info/attachments/wrdun_trumienka-jpg.103748/

Chyba Tillig coś tu zwalił bo w modelu z epoki Vb - jeśli zdjęcie na stronie DCC, które zalinkował kolega maniek2820, pokazuje wagon z tego wypustu - bowiem przedstawia wagon z czołami dachu w kolorze czerwonym, drzwi nie są kremowe, a pasy pod oknami kończą się za wcześnie.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 86
Tabor 10
Tabor 48
Tabor 18
Tabor 154

Podobne wątki