• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2017

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.049 275 41
Ano właśnie. Jak wypadają wagony Grs Exact-train w porównaniu z tymi samymi od Brawy. Jest ktoś w stanie porównać te wagony ?

Jak tak patrzę to cenowo jest to samo, ale Brawa na pewno bardziej filigranowa i wydaje się, że bardziej szczegółowa.
Grs czyli "mały" Oppeln !
Na kolejach niemieckich także Ghs / Gnhs30/Glm200 i dwa wykonania : Brawa i Exact-Trein .
Od razu należy stwierdzić, że jedno ( Brawy ), jest wykonaniem filigranowego proporcjonalnego modelu z mnóstwem przestrzennych b.filigranowych elementów, np.stopni, także podwozia a zwłaszcza poręczy - w tym 4 poręczy rozpinacza wagonów !
A drugie wykonanie ( E-T )...przykładem podejrzanego manieryzmu modelarskiego a może wręcz fetysza modelarskiego ?
Oppeln E-T to bardzo sugestywna chińszczyzna nawet z otwieranymi drzwiami i z identyczną ilością elementów przestrzennych ! także podwozia.
A jednak...
Po pierwsze: elementy oddzielnie nakładane są zdecydowanie gorzej wykonane niż Brawy.
Albo 2 x grubsze jak zapadka przy drzwiach bocznych , albo karykaturalne jak stopnie na ścianach czołowych,albo za małe ( poręcze ) i nie poprawnie przylegające do ścian czołowych.
Jeszcze inne toporne - wsporniki sygnałów końca poc. okap nad drzwiami bocznymi czy elementy podwozia.
Do tego zdecydowanie nie tej jakości tampodruk napisów na wagonie !

I rzecz najważniejsza, Oppeln E-T jest w sposób zamierzony wykonany w karykaturalnej wysokości.
Co nadaje mu gomółowato-zabawkowy wygląd mimo przestrzenności pozornie "filigranowych" detali.
To nie jest błąd właściwego producenta ani producenta-dystrybutora.
Mamy tu do czynienia z zamierzoną "manierą" mającą wyróżnić "okazałością" wagon/wagony E-T z pośród morza innych modeli.
Jest to zabieg marketingowo-psychologiczny mający zapewnić dystrybutorowi narzucenie produktu nabywcom na zasadzie odruchów dziecka kupującego,
lubo gorszych kompleksów polegających na skojarzeniu z "wielkością" - kłania się doktor Freud ...
To jest bardzo niebezpieczny pomysł jeżeliby się przyjął ( czytaj handlarsko "CHYCIŁ" ) na tzw. rynku modelarskim.
Takie pomysły mogą się rodzić tylko w głowie niespełnionego psychopaty...
Mamy tu do czynienia z konfliktem : filozofia Modelu kontra - wykonanie "okazałego produktu "...

A jeśli do tego wszystkiego dodamy cenę ...39,90 EUR !

Oczywiście na miejscu jest pytanie: Do czego zaczynają odwoływać się producenci ?
W katalogu nowości Roco półnaga młoda dziewczyna w trupiej tonacji ciała i siwy nieogolony geriatryk o niezdrowym wyglądzie...

PS 1 Swoiste kuriozum karykatury stanowi wersja z budką hamulcową o monstrualnych rozmiarach - patrz foto poniżej .

PS 2 ...na Ebay niedawno witryny niemieckie wyrzucały ten produkt od 1 euro, "produkt E-T Oppeln" osiągał 40%-45% ceny oficjalnej...czyli c.65zł.
Rynek modelarski w Niemczech raczej dał odparcie temu pomysłowi "okazałości"
Korzystając zakupiłem dwie szt. do analizy
IMG_0128.JPG
IMG_0129.JPG
IMG_0127.JPG
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
789 87 8
..... i siwy nieogolony geriatryk o niezdrowym wyglądzie...
Z reguły osoby w "pewnym" wieku zaczynaja mieć problemy ze zdrowiem. Co można zaobserwować w poczekalniach przychodni lekarskich. Nie oznacza to przyzwolenia na traktowanie ich z indeferentyzmem.
Bywam na wszelkiego rodzaju targach, pokazach, spotkaniach hobby kolejowego, mogę stanowczo stwierdzić, że ich uczestnicy to głównie panowie w sile wieku oraz osoby z małymi dziećmi. Ile razy jestem w LokoModel to kupujacy klienci młodzieża nie sa. Sami Panowie w sklepie, to już nie młodzieniaszki. Młode pokolenie zafascynowane jest rewolucja technologiczna ( z reszta rozpoczęta przez samych "geriatryków" jak Bill Gates, Dave Cutler, Larry Ellison, czy też Steve Jobs ) i tradycyjne modelarstwo, czy kolekcjonerstwo jest dla nich mało atrakcyjne. W przeciagu ostatnich dziesięciu lat, według ocen producentów, wartość sprzedanej produkcji w branży modeli kolejowych spadła o 30%.
Traktujmy naszych seniorów i nie tylko z szacunkiem i troska. Bo dzieci będac doskonałymi obserwatorami, to widza i się ucza. W przeciwnym wypadku, dla następnego pokolenia, my staniemy się "niewidzialni", czasem niezdrowi i nieogoleni geriatrycy.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
789 87 8
Taka nowa spalinówka od MTB ST 43-381.
Dzisiejsza prezentacja Rumuna MTB podczas warsztatów PZMK - dzięki uprzejmości DCC24.eu,oraz p.Sebastian Pawlak‎.
Pozdrawiam
Wyglada dużo lepiej niż moja przeróbka KEG2100 na ST43 z "bajerami", która zajęła mi długie noce i dnie, a w końcu oddałem w dobre ręce, bo stracilem do tego cały zapał.
A propos wzmianki na temat wyznawców oraz zainteresowannych hobby, proszę przyjrzeć się fotografiom z relacji "Hobby Poznań 2016" w grudniowym wydaniu "Świata kolei". Kilku Panów jest w wieku tego nieszczęsnego "geriatryka" z katalogu ROCO i jakoś modelarstwo na tym nie ucierpiało.
 

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.801 179 15

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
476 4 0
Niekoniecznie. Czy ktoś zorientowany mógłby napisać, czy pokazane przez Herisa 3 układy wyposażenia wagonów barowych były w użyciu w jednym czasie?
Na 99% tak. W pierwszej połowie lat 90. czyli w epoce V na sieci PKP można było spotkać zarówno oryginalne 113A, tj. z 4 przedziałami 2 klasy (seria BR-x), jak i wersję po przebudowie na wagon restauracyjny bez części 2 klasy (seria WRbd i WRdu) oraz kilka wagonów z napisem na burcie "Bar Video", gdzie przedziały 2 klasy przebudowano na mały salon kinowy/telewizyjny.
Na przełomie lat 80 i 90 część barów otrzymała malowanie (które ja wtedy nazywałem "expresowym", bo występowało tylko na wagonach obsługujących expresy) - czyli oliwkowe z szerokim kremowym pasem podokiennym i kremowymi drzwiami wejściowymi z napisami "BAR Wars" w kolorze czarnym.
Gdzieś około 1993-1994 pojawiły się pierwsze przebudowane 113A serii WRbd/WRdu w malowaniu nawiązującym do tego już wcześniej stosowanego na wagonach restauracyjnych, czyli ciemno czerwonego z wąskim kremowym paskiem pod oknami i kremowymi drzwiami wejściowymi.
Pamiętam też, że jedna z warszawskich wagonowni w połowie lat 90. miała co najmniej jeden wagon WRdu/WRbd w malowaniu papuga.
[DOUBLEPOST=1485651020,1485650629][/DOUBLEPOST] Można poprosić o źródło tych zdjęć - w sensie, w jakim numerze jakiego wydawnictwa można je znaleźć?
 
Ostatnio edytowane:

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
789 87 8
Ja zdecydowanie kupię i to z dwóch powodów. Po pierwsze to ST43 i trzeba ten model mieć. Po drugie ważniejsze, należy docenić zainteresowanie i dedykację naszych czeskich pobratymców. Dobra sprzedaż na pewno zachęci do kontynuowania polskiej tematyki.
 

Elvis

Znany użytkownik
Reakcje
1.738 62 3
Trafił do mnie ST43 od MTB na ucyfrowienie. Szkoda, że w dzisiejszej dobie producent się nie postarał i nie wyposażył elektroniki w możliwość wyświetlenia świateł manewrowych. Oczywiście nie byłbym sobą, gdybym się nie pokusił o jej przebudowę.
W prosty sposób wykorzystując wyjścia funkcyjne Aux6 i Aux7 dekodera LokPilot V4.0, można po odpowiednim zmapowaniu dekodera i wykonaniu dwóch nacięć na płytkach czołowych, przylutowaniu dwóch przewodów pod wyjścia funkcyjne, doprowadzić do wyświetlenia świateł zgodnych z E1.
Całą relację z przebudowy zamieszczę już w innym wątku.
Poza tym w instrukcji stoi, że model fabrycznie posiada głośnik, a w modelu, który trafił do mnie go brak. Też tak macie?
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
http://www.piko.de/KAT_PDF/2017/99507PL.pdf
Ciekawostka, strona 274 i 275 katalogu. Wschodnioniemiecki wagonik dwuosiowy do przewozu cementu Ucs. U nas niemal identyczne wagony CWL 27 (różnią się delikatnie na pierwszy rzut oka ciut inną wysokością zbiornika, armaturą i mniej skomplikowanymi barierkami czołowymi) produkowano na podstawie adaptowanej niemieckiej dokumentacji na eksport na Węgry (500 sztuk), z czego kilkadziesiąt odkupił od Wegrów Transchem z Włocławka w 1998 roku. Obecnie ponoć nie ma już ich w eksploatacji choć w połowie lat 200 widywałem je na Włocławkowskich torach w czasie wielu podróży do/z Torunia.

http://www.dybas.de/dybas/gw_allg/zuege/ganzzug/image/zement_3_ucs_9125_741.jpg
Tu chyba pierwowzór modelu, oryginalny niemiecki Ucs

A tu nasz "węgier", różnice nie są jakieś kolosalne
http://www.dybas.de/dybas/gw_allg/zuege/ganzzug/image/zement_3_ucs_9104032.jpg
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.049 275 41
Z reguły osoby w "pewnym" wieku zaczynaja mieć problemy ze zdrowiem. Co można zaobserwować w poczekalniach przychodni lekarskich. Nie oznacza to przyzwolenia na traktowanie ich z indeferentyzmem.
Bywam na wszelkiego rodzaju targach, pokazach, spotkaniach hobby kolejowego, mogę stanowczo stwierdzić, że ich uczestnicy to głównie panowie w sile wieku oraz osoby z małymi dziećmi. Ile razy jestem w LokoModel to kupujacy klienci młodzieża nie sa. Sami Panowie w sklepie, to już nie młodzieniaszki. Młode pokolenie zafascynowane jest rewolucja technologiczna ( z reszta rozpoczęta przez samych "geriatryków" jak Bill Gates, Dave Cutler, Larry Ellison, czy też Steve Jobs ) i tradycyjne modelarstwo, czy kolekcjonerstwo jest dla nich mało atrakcyjne. W przeciagu ostatnich dziesięciu lat, według ocen producentów, wartość sprzedanej produkcji w branży modeli kolejowych spadła o 30%.
Traktujmy naszych seniorów i nie tylko z szacunkiem i troska. Bo dzieci będac doskonałymi obserwatorami, to widza i się ucza. W przeciwnym wypadku, dla następnego pokolenia, my staniemy się "niewidzialni", czasem niezdrowi i nieogoleni geriatrycy.
Bez przesady !
Producent umieszcza w katalogu facjatę jakiegoś anonimowego wiekowego osobnika a na sąsiednich stronach półnagą dziewczynę i ten zabieg marketingowy nie budzi Twojego sprzeciwu ?!
To jest ewidentne szarganie starości ta sugestia zaawansowanego wieku i sąsiadującej półgolizny - producent daje nam do zrozumienia że jesteśmy dla niego stadem starych zbereźników-oglądaczy.
Ale fotografia tego pana ma budzić szacun ?!
Zbyt sentymentalne myślenie Jack Flash


Ale info o "wartości sprzedanej produkcji" przednie !
 
Ostatnio edytowane:

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.219 51 6
alternatywa za jakieś tam pieniądze, jedni kupią i będą w siódmym niebie a drudzy wyleją wiadro pomyj ze względu na skopaną bryłę i detale... osobiście mi się nie podoba i nie kupię.
Mnie również nie przekonuje, bo model ma oczywiste błędy. Nikt o tym nie wspomniał ale mnie bardzo przeszkadzają w tym modelu pokrywy , jak się to tam nazywa, łóżysk, czy osi. W rzeczywistości i w innych modelach są płaskie, a tu wypukłe. Jednak jestem niemal pewien, że jakbyś go wziął w obroty, to z dobrą patyną i tunningiem paru detali dużo zyska i stanie się zdecydowanie bardziej akceptowalny, za rozsądny pieniądz.
 

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
424 2 1
Dla mnie totalnym nieporozumieniem w ST43 MTB są dolne reflektory w stosunku do czołownicy.
Nie wiem co tu jest skopane, ale "długa" czołownica musi wystawać przed reflektory!
W MTB jest dokładnie odwrotnie, i nie wiem, czy reflektory są za długie (najprawdopodobniej), czy też czołownica za krótka (może też), w każdym bądź razie efekt jest jak dla mnie fatalny.
Poniżej model Jan-Kola, który trzyma wg mnie idealnie wymiary reflektorów/czołownicy.

ST43_3.jpg
 
B

bobby74

Gość
Nie wiem co tu jest skopane, ale "długa" czołownica musi wystawać przed reflektory!
W MTB jest dokładnie odwrotnie, i nie wiem, czy reflektory są za długie (najprawdopodobniej), czy też czołownica za krótka (może też)
Zobacz załącznik 451087
Albo buda jest za długa... jeżeli narożne okienka zmieściły się praktycznie na bocznej ścianie i nie zachodzą na czoło to należałoby zmierzyć długość budy.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 85
Tabor 10
Tabor 41
Tabor 18
Tabor 154

Podobne wątki