Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
O wagonie Gbs-x już bylo wiele na tym forum. Drzwi i malowania itd, itd. Pamiętam wagon ze starym typem drzwi w 1996r w Lublinie, ze zmienionymi drzwiami
widziałem w 2001r w Warszawie. Jeszcze raz taki wagon widziałem w 2007r w Rozwadowie, wśród odstawionych innych wagonów.
Drzwi zawsze można przerobić, pokazywałem już taki model: http://forum.modelarstwo.info/threads/zntk-bortatycze.30621/
Fikcja to jest jak Gbs'y Piko udają PKP. W dodatku, za taką fikcję chcieli około 150 zł.
Roco robi model wagonu, który był na PKP, tylko, że jego wygląd jest prawidłowy dla 80/90, a pod koniec 90tych zdecydowana większość miała inne drzwi.
Jak jest z tym wagonem do końca nie wiadomo. Musiałby odpowiedzieć p. Koj, czy zrobił projekt na podstawie oryginału, czy też Roco zrobiło samo.
Oryginał ma szwajcarskie DNA, model MTB to zupełnie zatracił. Czoło, okna to nie to.
Jak to by powiedzieli Czesi, "Coca-Cola to je ono!" ( co z reszta był o autorstwem Agnieszki Osieckiej). W tym przypadku "nie je ono".
A propo austriackich Gbs-ów to jeszcze w 2008 roku na stacji Zbąszynek się taki jeden poniewierał (wprawdzie ze zmienionymi drzwiami....): Zobacz załącznik 448926
Patrząc na zdjęcie modelu Gbs-a Roco oznaczonego w epoce V (jakie wrzucił kolega Phantomiusz) i zdjęcie wagonu, które pokazałeś (załącznik 448926), to nie tylko dzrzwi ma inne.
Model ten różni się tymi szczegółami od tych wagonów, które były na PKP (ex. OBB), nawet jak drzwi zmienicie dostosowując je do wagonów łapanych ówczesnie na torach, ale to tak przy okazji