• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2016

Darek1957

Znany użytkownik
Reakcje
1.367 0 0
Czy jest już jakaś informacja o rodzaju oświetlenia zewnętrznego w modelu ST44-650?
Czy będą zainstalowane światła czerwone, świecące w zależności od kierunku jazdy?
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.449 442 99
Czy jest już jakaś informacja o rodzaju oświetlenia zewnętrznego w modelu ST44-650?
Czy będą zainstalowane światła czerwone, świecące w zależności od kierunku jazdy?
Nie sądzę aby Roco robiło coś z tym modelem w sensie dołożenia czerwonych. Uważam, że konstrukcyjnie będzie to ten sam model (buda i bebechy) co np. ST44-199, tyle że z listwą ozdobną i innym oznaczeniu (malowaniu).
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
680 54 1
No może nie tak jakbym chciał. Jako dziecko czy młodzież nie zwracałem wtedy uwagi na epoki, typy wagonów czy lokomotyw. Bardziej na kolory czy rodzaj lokomotywy - przy czym parowozy wcale nie wzbudzały wtedy entuzjazmu... Kolej tamtych lat wydaje mi się zielono-szaro-bura i monotonna. No i była prawie wyłącznie państwowa... Czy teraz na kolei jest bardziej różnorodnie czy wtedy? I w jakim sensie różnorodnie? Poproszę o zdanie innych.


Tego nie powiedziałem! Chciałem tylko wyraźnie zasugerować, żeby nie utożsamiać klientów sklepów modelarskich tylko z uczestnikami forum, tj. opiniami osób wypowiadających się tu. Dużo więcej osób czyta forum niż tu pisze i dużo więcej osób kupuje tabor niż zagląda na fora internetowe.
W tej "monotonii" zachowana była elegancja i porządek.
Teraz mamy kolorowy folklor, począwszy od wielu przewoźników (niestety), a kończywszy co gorsza i o zgrozo na różnorodności kolorystyki w grupie danego przewoźnika...
Nawet w jednym składzie wagonowym, mamy do czynienia z kolorową pstrokacizną.
Oczywiście nie jestem zdania, że wszystko ma być zielone(!)
Przez pewien czas szło to nawet w dobrym i bardziej zróżnicowanym kolorystycznie kierunku, ale...
Ostatecznie z jednej "zielonej" skrajności, wpadliśmy w drugą tym razem kolorowo-pstrokatą skrajność.
Co gorsza, tendencja jest rozwojowa, przykładem mogą służyć najnowsze dokonania PKP Cargo...

Państwowość Kolei także uważam za duży plus. Do tego chyba nie trzeba specjalnie nikogo przekonywać, każdy widzi jak jest i jak było.
W pewnym sensie zmienił się tabor na bardziej estetyczny i komfortowy, o czym trudno było marzyć kilkadziesiąt, może kilkanaście nawet lat temu,
ale wiele innych czynników zmieniło się niestety na gorsze.

Co do zakupów, szerszej grupy klienteli sklepów modelarskich niż użytkownicy forum, to po części się zgadzam, bo rzeczywiście tak jest, ale...
Wydaje mi się, że wybory wynikają właśnie z tego co akurat jest dostępne na półkach i chęci posiadania czegoś co kojarzy się z Polskimi kolejami,
a nie koniecznie tym co pisze się na forum. Grono nabywców, czy to w sklepach stacjonarnych czy internetowych nie orientuje się w ogóle, lub posiada nikłą wiedzę
n/t epok, czy dat rew.
Mało tego większość tych osób nie wiele to interesuje, czy lokomotywa przeszła napr. rew. 09.04.2000 roku czy 04.09.2001 roku.
Myślę, że gdyby przykładowo, zamiast EU07 w barwach PKP IC, były dostępne EU07 w zielonych barwach z IV epoki, również bez problemów zostały by sprzedawane.
Kwestia wykonania modelu.
 
Ostatnio edytowane:

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.413 16 0
Czy będą zainstalowane światła czerwone, świecące w zależności od kierunku jazdy?
Jak Roco nie wie to kiedyś zainstalowałem światła czerwone do Gagara.
Najpierw wygiąłem światłowody
s1.JPG
Następnie włożyłem je w wywiercone otwory w miejscu gdzie jest żarówka (oczywiście Roco jej nie montuje w naszych Gagarach, więc założyłem swoją)
s3.JPG
Wyciąłem imitację czerwonych lamp z garnków i wyszlifowałem. W szkłach udających jednocześnie lampę i odbłyśnik jest rowek, w który włożyłem naszykowane i pomalowane farbą transparentną końcówki.
s4.JPG
Wyszło jak wyszło ale okazuje się że można, odlać światłowody i zamontować je w garnkach. Tylko po co, niech się Polaczki pomęczą. Ot i całe Roco.
Mamy pecha jeśli chodzi o światła naszych modeli, czego przykładem następnym jest siódemka Piko.
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
Ta wizualizacja z Zakładem Taboru Olsztyn, to chyba jakaś radosna pozostałość graficzna po ST44-199...
Dataland podał następujące informacje na swojej stronie:


"ROCOLokomotywa Diesel ST44-650 " Gagarin ".

Skala H0 1:87
Koleje : PKP
Długość modelu : 202 mm
Epoka : IV
Numer fabryczny : St44-650
Parowozownia : Tarnowskie Góry
Śilnik 5-biegunowy z kołem zamochowym .
Oświetlenie zmienne w zależności od kierunku jazdy przód / tył - białe .
Gniazdo dekodera cyfrowego DCC : 8 pin
Kinematyka krótkiego sprzęgu KKS."
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
1.006 63 25
W tej "monotonii" zachowana była elegancja i porządek.
Teraz mamy kolorowy folklor, począwszy od wielu przewoźników (niestety), a kończywszy co gorsza i o zgrozo na różnorodności kolorystyki w grupie danego przewoźnika...
Nawet w jednym składzie wagonowym, mamy do czynienia z kolorową pstrokacizną.
Oczywiście nie jestem zdania, że wszystko ma być zielone(!)
Przez pewien czas szło to nawet w dobrym i bardziej zróżnicowanym kolorystycznie kierunku, ale...
Ostatecznie z jednej "zielonej" skrajności, wpadliśmy w drugą tym razem kolorowo-pstrokatą skrajność.
Co gorsza, tendencja jest rozwojowa, przykładem mogą służyć najnowsze dokonania PKP Cargo...

Państwowość Kolei także uważam za duży plus. Do tego chyba nie trzeba specjalnie nikogo przekonywać, każdy widzi jak jest i jak było.
W pewnym sensie zmienił się tabor na bardziej estetyczny i komfortowy, o czym trudno było marzyć kilkadziesiąt, może kilkanaście nawet lat temu,
ale wiele innych czynników zmieniło się niestety na gorsze.

Co do zakupów, szerszej grupy klienteli sklepów modelarskich niż użytkownicy forum, to po części się zgadzam, bo rzeczywiście tak jest, ale...
Wydaje mi się, że wybory wynikają właśnie z tego co akurat jest dostępne na półkach i chęci posiadania czegoś co kojarzy się z Polskimi kolejami,
a nie koniecznie tym co pisze się na forum. Grono nabywców, czy to w sklepach stacjonarnych czy internetowych nie orientuje się w ogóle, lub posiada nikłą wiedzę
n/t epok, czy dat rew.
Mało tego większość tych osób nie wiele to interesuje, czy lokomotywa przeszła napr. rew. 09.04.2000 roku czy 04.09.2001 roku.
Myślę, że gdyby przykładowo, zamiast EU07 w barwach PKP IC, były dostępne EU07 w zielonych barwach z IV epoki, również bez problemów zostały by sprzedawane.
Kwestia wykonania modelu.
Dlatego właśnie śmieszne jest marudzenie ze to czy tamto ma inną datę. Kto na to patrzy? ? NIKT. Nawet jak komuś pokaże wagon czy lokomotywe to i tak odrazu pierwsze co słyszę "To dziś widzialem". Nikt nie patrzy na cyferki.
Wiem ze naraże się gronie osób co patrzą na 0.0001mm w modelu. Jednak takie detale zaspokajają tylko te osoby. Kiedyś byle "pisanka" z nadrukiem PKP aż gotowała krew... A dziś. .. Kręcenie noskami bo... odcień RAL nie ten :ROFL:

Wybaczcie. Ale już nie wytrzymalem :mamdola:
 

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
No cóż, piękny wagon służbowy. Pięknie pasował by do mojego wagonu z poniższego postu:
ZNTK Bytom
gdyby nie to, że zgodnie z moją wiedzą na temat oznaczeń wagonów towarowych wagon ten w takim malowaniu i oznakowaniu zaistniał najwcześniej w epoce IVc czyli po 1980 roku (oczywiście sam wagon fizycznie jest duuuuużo starszy). Znowu pominięta epoka IVa :(. Jeżeli się pomyliłem to proszę mnie poprawić.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 0
Tabor 0
Tabor 10
Tabor 51
Tabor 209

Podobne wątki