• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2016

OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.145 129 19
W prawdzie było już o tym i to dosyć dawno :niepewny:, bo ponad miesiąc temu i miał człowiek coś wtedy napisać o_O, ale to tego dnia nie mógł, następnego dnia również i tak odkładał tydzień za tygodniem z nadzieją, że w końcu się za to zabierze :kawa:...
...no to kiedyś trza było ;), a że już nowy rok to i trochę czasu, i zapału tak jakby więcej :D.

Mowa o zapowiedzianych przez MTB-model modelach lokomotyw Škoda serii 162, 163, 362, 363. Jako że rozprawiamy tu o nowościach PKP (w zasadzie o taborze pojawiającym się na torach naszej kochanej Ojczyzny) toteż pochylimy się tylko nad serią 163, która przez ostatnich 8 lat wpisała się w kolejowy krajobraz Polski.

Pierwszy z zapowiedzianych modeli lokomotyw serii 163 będzie odwzorowywać Škodę 163 029-2 o imieniu "Beata" :) - myślę, że nie przypadkowo została wybrana lokomotywa jeżdżąca w Polsce :gwizd:. Owa "czeska laska" pracowała przez 3 lata (od października 2012 r.) w spółce Przewozy Regionalne, która użytkowała w sumie 16 maszyn tej serii - każda posiadała swoje własne żeńskie imię (dwie Škody je nawet zmieniły - w tym jedna na męskie :eek:). Wszystkie lokomotywy formalnie były przydzielone do kujawsko-pomorskiego zakładu Przewozów Regionalnych z siedzibą w Bydgoszczy, a ich macierzystą jednostką była szopa na Kluczykach w Toruniu. Obiegi lokomotyw były tak ułożone, że mimo iż jeździły niemalże po całej Polsce, wszystkie pojawiały się właśnie w Toruniu w celu odbycia przeglądu.

Sporo jest zdjęć tego egzemplarza - toteż przytoczę tylko kilka:

- źródło: http://mpgk.cal.pl/displayimage.php?album=95&pos=3
- autor: Lukakashi
- opis: "9.06.2013 | Skokowa - Osola | Lokomotywa 163 029-2 "Beata" z pociągiem REGIO 76930 relacji Poznań Główny - Wrocław Główny pędzi zmodernizowanym szlakiem zbliżając się do przystanku osobowego w miejscowości Osola."

163_029-2_Skokowa_1.jpg
http://mpgk.cal.pl/albums/userpics/10013/163_029-2_Skokowa_1.jpg

- źródło: http://www.peter384.cal.pl/pe/163/163.html
- autor: peter384
- opis: "05.07.2013 IR 61126 „ Piast ” do Warszawy Wschodniej , jedzie szlakiem Gliwice Łabędy - podg Szobiszowice"

29.jpg
http://www.peter384.cal.pl/pe/163/29.jpg

- źródło: http://www.peter384.cal.pl/pe/163/163.html
- autor: peter384
- opis: "03.08.2013 IR 61126 „ Piast ” Warszawy Wschodniej , jedzie szlakiem Gliwice Łabędy - podg Szobiszowice"

29a.jpg
http://www.peter384.cal.pl/pe/163/29a.jpg

- źródło: https://pl.wikimedia.org/wiki/Wikie...ja#/media/File:163_029-2_Beata_w_Poznaniu.jpg
- autor: Travelarz
- opis: 2013.08.05. - "Lokomotywa elektryczna serii ČD 163 nr 029-2 "Beata" w Poznaniu ze składem "Przewozów Regionalnych"

163_029-2_Beata_w_Poznaniu.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3a/163_029-2_Beata_w_Poznaniu.jpg

- źródło: http://www.polskakolej.info/details.php?image_id=10803&sessionid=6dd912cb7c0503e7305998b3dcdde2bb
- autor: bisu
- opis: "06.01.2015r. | Gliwice | Przewozy Regionalne | Skoda z pociągiem IR z Wrocławia do Warszawy rusza z stacji Gliwice."

632.jpg
http://www.polskakolej.info/data/media/92/632.jpg

- źródło: http://www.gigabyt.cal.pl/galeria6/163/galeria 163.html
- autor: Gigabyt
- opis: "163 029-2 prowadzi pociąg IR "Piast" z Wrocławia Głównego do Warszawy Wschodniej. Zdjęcie wykonano na odstępie Gogolin - Jasiona, 14.03.2015r."

81.jpg
http://www.gigabyt.cal.pl/galeria6/163/81.jpg

- źródło: https://fotografia-okiem-mlodego.flog.pl/wpis/9960580/163-0292#w
- autor: Adam
- opis: "16.03.2015r - Raszowa - 163 029-2 "Beata" wraz pociągiem IR "Piast" rel:Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny mija na biegu stację "Raszowa".W tle EN57-1077 jako osobowy relacji:Wrocław Główny - Kędzierzyn Koźle."

9960580_163-0292.jpg
http://s14.flog.pl/media/foto/9960580_163-0292.jpg

- źródło: http://forum.modelarstwo.info/threads/skoda.14774/page-9#post-446601
- autor: @Adam Okuń
- opis: 2015.05.08. - "Skoda 163 029-2 "Beata" w składzie PR "Piast""

16806037544_28a2a8899e_b.jpg
https://farm8.staticflickr.com/7722/16806037544_28a2a8899e_b.jpg

Na koniec przytoczę fotografię składu, który już niedługo będzie można zestawić (niemalże identycznie jak na zdjęciu) na makiecie :gwizd::

- źródło: http://bocznice.eu/cpg15x/displayimage.php?pid=15483
- autor: zdzichu
- opis: "Poznań Dębiec 26.04.2013 - "Beata" na czele składu Regio 76930 z Poznania do Wrocławia rusza w drogę po krótkim postoju przy peronie 1 przystanku Poznań Dębiec."

163_029-2_Beata_20130426_76930_PnDebiec.jpg
http://bocznice.eu/cpg15x/albums/userpics/10099/163_029-2_Beata_20130426_76930_PnDebiec.jpg

Powyższy skład można zestawić z modeli:
- CZ-CD 91 54 7 163 029-2 (MTB-model CD 163 029)
- PL-PREG 50 51 26-08 065-2 B16mnopux 1151 (PIKO 97034) lub PL-PREG 50 51 26-08 068-6 B16mnopux 1151 (PIKO 97035)
- PL-PREG 50 51 26-08 042-1 B16mnopux 1151 (PIKO 97036)
- PL-PREG 50 51 84-18 007-1 B9pv 1151 (PIKO 96647)
Wizualizacja EU07-161 Piko w wysokiej rozdzielczości.
Można w jeszcze większej :gwizd:: http://www.piko-shop.de/is.php?id=14603

W celu zobaczenia wizualizacji w maksymalnym rozmiarze kliknij w link, a później użyj "plusa"

Pozdrawiam w nowym, już 2016 roku ;)!

PS Panowie - może i retoryczne pytanie, ale czy prawa autorskie zabraniają niekomercyjnego rozpowszechniania fotografii np. tu na forum (aby nie zaśmiecać tematu proszę osoby obeznane w temacie o odpowiedź: tutaj)?
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

tcy

Znany użytkownik
Reakcje
65 0 0
Reakcje
0 0 0
No właśnie nie, nie jest to wątek o wszystkim co się pojawia na naszych torach. Jest o taborze PKP i innych polskich firm. Tabor ČD to "nie-PKP" :)


Przecież to jest ten sam link, który podałem.
To w takim razie nie PKP czyli tabor PR też się nie łapie? Nie dajmy się zwariować. Lokomotywy te przez parę lat pracowały na polskich szlakach i jest to jedyna alternatywa na porządny skład Przewozów Regionalnych dopóki czekoladowe malowanie EU07 oraz SU45 nie ujrzy światła dziennego.
 

Dabas

Aktywny użytkownik
Reakcje
16 0 0
Moim zdaniem powinien to być wątek o taborze używanym w polsce przez polskich przewoźników. Czyli nie tylko PKP ale i prywaciarze, koleje wojewódzkie, i tabor wypożyczany z zagranicy.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
Podsumowując w 2016 r. spodziewać możemy się kolejnego pojedynku Piko kontra SM oraz również związanych z tym ofert sprzedaży używanych chałupniczych modeli Fiatów poniżej 2000 zł.
 

ed250

Aktywny użytkownik
Reakcje
444 89 5
Fakt że jeszcze została do dokończenia seria 303 numery 400+, zapowiadane numery 300+, jamniki i seria 4e, no chyba że puszczą równolegle, ale tutaj się o tym raczej nie dowiemy a na ich stronce narazie cisza:(
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.707 56 5
Jedno drugiego nie wyklucza ,można robić dotychczasowy i zacząć sprzedawać nowy . Piko wypuszczając EU07 nie zaprzestało produkować SM42.
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
No właśnie nie, nie jest to wątek o wszystkim co się pojawia na naszych torach. Jest o taborze PKP i innych polskich firm. Tabor ČD to "nie-PKP" :)


Przecież to jest ten sam link, który podałem.
Oczywiście, że CD to nie PKP, ale formalnie były na stanie polskiego przewoźnika więc jak najbardziej opis lokomotywy powinien znaleźć się w tym temacie. Już kolego sama nazwa "nowości PKP" jest umowny, no bo chyba PKP nie istnieje już prawda?
Dla mnie osobiście w tym temacie powinna być toczona dyskusja o każdym taborze który był formalnie użytkowany przez spółki polskie, lub umownie polskie.

Jako miłośnik epoki 5b chciałbym podziękować koledze @Remaj12. Jego ogromna wiedza o Przewozach Regionalnych jest dla mnie szczególnie cenna. Biorąc pod uwagę szczegółowość tych opracowań i ich wartość merytoryczną na miejscu kolegi @Remaj12 zastanowiłbym się bym się nad stworzeniem osobnego wątku, aby było to wszystko w jednym miejscu.
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
Też czekam na ET22 (jako drugą z mojej "świętej trójcy"). Myślę jednak, że to za minimum 2-3 lata. W sumie dobrze, że po "siódemkach" będzie lokomotywa która budzi u mnie mniejsze zainteresowanie bo będzie mógł portfel trochę odpocząć.
 

ALn772

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
ET22, EP09, SM31, parowozy między wojenne i z PRL, wszelkie zespoły trakcyjne, byłoby na co tracić kasę, gdyby tylko ktoś je produkował.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 0
Tabor 10
Tabor 55
Tabor 393
Tabor 209

Podobne wątki