Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
W prawdzie było już o tym i to dosyć dawno , bo ponad miesiąc temu i miał człowiek coś wtedy napisać , ale to tego dnia nie mógł, następnego dnia również i tak odkładał tydzień za tygodniem z nadzieją, że w końcu się za to zabierze ...
...no to kiedyś trza było , a że już nowy rok to i trochę czasu, i zapału tak jakby więcej .
Mowa o zapowiedzianych przez MTB-model modelach lokomotyw Škoda serii 162, 163, 362, 363. Jako że rozprawiamy tu o nowościach PKP (w zasadzie o taborze pojawiającym się na torach naszej kochanej Ojczyzny) toteż pochylimy się tylko nad serią 163, która przez ostatnich 8 lat wpisała się w kolejowy krajobraz Polski.
Pierwszy z zapowiedzianych modeli lokomotyw serii 163 będzie odwzorowywać Škodę 163 029-2 o imieniu "Beata" - myślę, że nie przypadkowo została wybrana lokomotywa jeżdżąca w Polsce . Owa "czeska laska" pracowała przez 3 lata (od października 2012 r.) w spółce Przewozy Regionalne, która użytkowała w sumie 16 maszyn tej serii - każda posiadała swoje własne żeńskie imię (dwie Škody je nawet zmieniły - w tym jedna na męskie ). Wszystkie lokomotywy formalnie były przydzielone do kujawsko-pomorskiego zakładu Przewozów Regionalnych z siedzibą w Bydgoszczy, a ich macierzystą jednostką była szopa na Kluczykach w Toruniu. Obiegi lokomotyw były tak ułożone, że mimo iż jeździły niemalże po całej Polsce, wszystkie pojawiały się właśnie w Toruniu w celu odbycia przeglądu.
Sporo jest zdjęć tego egzemplarza - toteż przytoczę tylko kilka:
- źródło: http://mpgk.cal.pl/displayimage.php?album=95&pos=3
- autor: Lukakashi
- opis: "9.06.2013 | Skokowa - Osola | Lokomotywa 163 029-2 "Beata" z pociągiem REGIO 76930 relacji Poznań Główny - Wrocław Główny pędzi zmodernizowanym szlakiem zbliżając się do przystanku osobowego w miejscowości Osola."
- źródło: https://fotografia-okiem-mlodego.flog.pl/wpis/9960580/163-0292#w
- autor: Adam
- opis: "16.03.2015r - Raszowa - 163 029-2 "Beata" wraz pociągiem IR "Piast" rel:Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny mija na biegu stację "Raszowa".W tle EN57-1077 jako osobowy relacji:Wrocław Główny - Kędzierzyn Koźle."
Na koniec przytoczę fotografię składu, który już niedługo będzie można zestawić (niemalże identycznie jak na zdjęciu) na makiecie :
- źródło: http://bocznice.eu/cpg15x/displayimage.php?pid=15483
- autor: zdzichu
- opis: "Poznań Dębiec 26.04.2013 - "Beata" na czele składu Regio 76930 z Poznania do Wrocławia rusza w drogę po krótkim postoju przy peronie 1 przystanku Poznań Dębiec."
W celu zobaczenia wizualizacji w maksymalnym rozmiarze kliknij w link, a później użyj "plusa"
Pozdrawiam w nowym, już 2016 roku !
PS Panowie - może i retoryczne pytanie, ale czy prawa autorskie zabraniają niekomercyjnego rozpowszechniania fotografii np. tu na forum (aby nie zaśmiecać tematu proszę osoby obeznane w temacie o odpowiedź: tutaj)?
To w takim razie nie PKP czyli tabor PR też się nie łapie? Nie dajmy się zwariować. Lokomotywy te przez parę lat pracowały na polskich szlakach i jest to jedyna alternatywa na porządny skład Przewozów Regionalnych dopóki czekoladowe malowanie EU07 oraz SU45 nie ujrzy światła dziennego.
Moim zdaniem powinien to być wątek o taborze używanym w polsce przez polskich przewoźników. Czyli nie tylko PKP ale i prywaciarze, koleje wojewódzkie, i tabor wypożyczany z zagranicy.
Podsumowując w 2016 r. spodziewać możemy się kolejnego pojedynku Piko kontra SM oraz również związanych z tym ofert sprzedaży używanych chałupniczych modeli Fiatów poniżej 2000 zł.
Podsumowując w 2016 r. spodziewać możemy się kolejnego pojedynku Piko kontra SM oraz również związanych z tym ofert sprzedaży używanych chałupniczych modeli Fiatów poniżej 2000 zł.
Fakt że jeszcze została do dokończenia seria 303 numery 400+, zapowiadane numery 300+, jamniki i seria 4e, no chyba że puszczą równolegle, ale tutaj się o tym raczej nie dowiemy a na ich stronce narazie cisza
Oczywiście, że CD to nie PKP, ale formalnie były na stanie polskiego przewoźnika więc jak najbardziej opis lokomotywy powinien znaleźć się w tym temacie. Już kolego sama nazwa "nowości PKP" jest umowny, no bo chyba PKP nie istnieje już prawda?
Dla mnie osobiście w tym temacie powinna być toczona dyskusja o każdym taborze który był formalnie użytkowany przez spółki polskie, lub umownie polskie.
Jako miłośnik epoki 5b chciałbym podziękować koledze @Remaj12. Jego ogromna wiedza o Przewozach Regionalnych jest dla mnie szczególnie cenna. Biorąc pod uwagę szczegółowość tych opracowań i ich wartość merytoryczną na miejscu kolegi @Remaj12 zastanowiłbym się bym się nad stworzeniem osobnego wątku, aby było to wszystko w jednym miejscu.
Też czekam na ET22 (jako drugą z mojej "świętej trójcy"). Myślę jednak, że to za minimum 2-3 lata. W sumie dobrze, że po "siódemkach" będzie lokomotywa która budzi u mnie mniejsze zainteresowanie bo będzie mógł portfel trochę odpocząć.