• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2016

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.656 37 1
Z tym wprowadzeniem żółtych czół poszło z tego co czytałem bardzo sprawnie w kilka tygodni. Generalnie nie czekano ileś tam miesięcy na jakąś rewizję, tylko malowano czoła na żółto czym było pod ręką.
Rozporządzenie to nakazywało malowanie czoła dwukabinowych lokomotyw spalinowych i elektrycznych na kolor ostrzegawczy - żółty. Co ciekawe w zarządzeniu tym nie ujęto wagonów motorowych serii SN61 - więc one nadal jeździły zielone :) Również sprawa malowania czoła na żółto miała dotyczyć szybkich loków tz. serii EP05 i EP08 ale ostatecznie uznano, że ich pomarańczowy kolor jest wystarczająco ostrzegawczy... Co ciekawe w schemat nowego malowania wpisały się dwie pierwsze lokomotyw serii EP09 - 001 i 002 - były całe żółte !!
Odnośnie samego malowania żółtych czół po wejściu tego zarządzenia to faktycznie w niektórych lokomotywowniach wykonano to bardzo szybko ale w niektórych zabrało to więcej czasu... np. w MD Węgliniec to kilka ET21 jeszcze prawie cały rok 1989 jeździły bez żółtego przodu ...ponadto niektóre lokomotywy odstawione w długotrwałym zapasie od razu nie otrzymały "żółtego" malowania a inne w ogóle go nie otrzymały gdyż międzyczasie przeznaczono je do kasacji...mimo, że fizycznie stały jeszcze przez kilka lat.
 

JRobert

Aktywny użytkownik
Reakcje
83 1 0
Oj, jest całkiem przyzwoicie!

Siódemki i stonki są. I dotychczas dostępne i nowe. Bonanzy i Fiaty - ma się rozumieć nowe modele. Do tego pojedyncze wagony towarowe.

Polecam przejrzenie katalogu w formie PDF: http://www.piko.de/KAT_PDF/99516.pdf

Ktoś się pokusi o wylistowanie wszystkich nowości i odróżnienie ich od dotychczas dostępnych modeli?
 

JRobert

Aktywny użytkownik
Reakcje
83 1 0
Przejrzałem. Po kolei:

Str. 6: 58724 Gedeckter Güterwagen Gbkks-tx
Str. 17: 59788 Diesellok 3269 DB Schenker PKP Ep. VI (dwie wersje prądowe)
Str. 22: siódemki - dwie nowe: 96372 Elektrolok EU 07-169 PR Ep. VI 96373 Elektrolok EU 07-161 PKP Ep. IV
Str. 23: jamniki - "stare" PKP Cargo plus jakiś z pogrzanym numerem katalogowym chyba: 96371 Elektrolok ET 41-171 PKP Ep. V
Str. 24: stonki - dwie nowe: 59268 Diesellok SM42-894 PKP Ep. V oraz 59269 Diesellok SM42-607 PKP IC Ep.V
Str. 25: fiaty - same nowe
Str. 26: bohuny - nic nowego
Str. 27: bonanzy - same nowe
Str. 29: zestaw startowy 97910 Start-Set Dampflok mit Tender und 2 Personenwagen
Str. 30: 58725 Hochbordwagen Eas-x PKP Ep. VI
Str. 31: 58726 Niederbordwagen U-zx PKP Ep. IV
58727 2-achsiger Kesselwagen Uh PKP Ep. IV

Reasumując: dwie stonki, dwie siódemki, jeden jamnik, cztery fiaty i jeden czeski prywaciarz - razem dziesięć nowych lokomotyw. Całkiem sporo... Do tego osiem bonanz oraz cztery wagony towarowe. Zdecydowanie będzie na co pieniądze wydawać!
 

hjugytf

Aktywny użytkownik
Reakcje
461 47 4
SU to się nie mogę doczekać, ciekawe jak im to wyjdzie...
[DOUBLEPOST=1451480021,1451479184][/DOUBLEPOST]Może pod jakieś będą pasować wagony od Robo?
 

schumix1982

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
Zauważcie jedną rzecz ... w katalogu PIKO cena stonki to 135 Euro czyli jakies 580 zł a do tej pory kosztowały o 120 zł mniej ... Jest też inne malowanie SM42 Intercity
 

maciekk

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.376 10 0
Niestety ceny poszły w górę biorąc optymistycznie kurs euro po 4,30 zł to:
EU 07 będzie droższe o około 100 zł
ET 41 Będzie droższe o około 150 zł
SM/SP 42 będzie droższe o około 130 zł
Bonanzy będą droższe o około 30 zł
Piętrusy będą droższe o około 90 zł
Spodziewałem się zmiany na lepsze, ale niestety tak nie będzie szkoda… :(
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 0
Tabor 10
Tabor 55
Tabor 393
Tabor 209

Podobne wątki