Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Z tym wprowadzeniem żółtych czół poszło z tego co czytałem bardzo sprawnie w kilka tygodni. Generalnie nie czekano ileś tam miesięcy na jakąś rewizję, tylko malowano czoła na żółto czym było pod ręką.
Rozporządzenie to nakazywało malowanie czoła dwukabinowych lokomotyw spalinowych i elektrycznych na kolor ostrzegawczy - żółty. Co ciekawe w zarządzeniu tym nie ujęto wagonów motorowych serii SN61 - więc one nadal jeździły zielone Również sprawa malowania czoła na żółto miała dotyczyć szybkich loków tz. serii EP05 i EP08 ale ostatecznie uznano, że ich pomarańczowy kolor jest wystarczająco ostrzegawczy... Co ciekawe w schemat nowego malowania wpisały się dwie pierwsze lokomotyw serii EP09 - 001 i 002 - były całe żółte !!
Odnośnie samego malowania żółtych czół po wejściu tego zarządzenia to faktycznie w niektórych lokomotywowniach wykonano to bardzo szybko ale w niektórych zabrało to więcej czasu... np. w MD Węgliniec to kilka ET21 jeszcze prawie cały rok 1989 jeździły bez żółtego przodu ...ponadto niektóre lokomotywy odstawione w długotrwałym zapasie od razu nie otrzymały "żółtego" malowania a inne w ogóle go nie otrzymały gdyż międzyczasie przeznaczono je do kasacji...mimo, że fizycznie stały jeszcze przez kilka lat.
Str. 6: 58724 Gedeckter Güterwagen Gbkks-tx
Str. 17: 59788 Diesellok 3269 DB Schenker PKP Ep. VI (dwie wersje prądowe)
Str. 22: siódemki - dwie nowe: 96372 Elektrolok EU 07-169 PR Ep. VI 96373 Elektrolok EU 07-161 PKP Ep. IV
Str. 23: jamniki - "stare" PKP Cargo plus jakiś z pogrzanym numerem katalogowym chyba: 96371 Elektrolok ET 41-171 PKP Ep. V
Str. 24: stonki - dwie nowe: 59268 Diesellok SM42-894 PKP Ep. V oraz 59269 Diesellok SM42-607 PKP IC Ep.V
Str. 25: fiaty - same nowe
Str. 26: bohuny - nic nowego
Str. 27: bonanzy - same nowe
Str. 29: zestaw startowy 97910 Start-Set Dampflok mit Tender und 2 Personenwagen
Str. 30: 58725 Hochbordwagen Eas-x PKP Ep. VI
Str. 31: 58726 Niederbordwagen U-zx PKP Ep. IV
58727 2-achsiger Kesselwagen Uh PKP Ep. IV
Reasumując: dwie stonki, dwie siódemki, jeden jamnik, cztery fiaty i jeden czeski prywaciarz - razem dziesięć nowych lokomotyw. Całkiem sporo... Do tego osiem bonanz oraz cztery wagony towarowe. Zdecydowanie będzie na co pieniądze wydawać!
Zauważcie jedną rzecz ... w katalogu PIKO cena stonki to 135 Euro czyli jakies 580 zł a do tej pory kosztowały o 120 zł mniej ... Jest też inne malowanie SM42 Intercity
Niestety ceny poszły w górę biorąc optymistycznie kurs euro po 4,30 zł to:
EU 07 będzie droższe o około 100 zł
ET 41 Będzie droższe o około 150 zł
SM/SP 42 będzie droższe o około 130 zł
Bonanzy będą droższe o około 30 zł
Piętrusy będą droższe o około 90 zł
Spodziewałem się zmiany na lepsze, ale niestety tak nie będzie szkoda…