• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2015

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.588 558 30
Skoro tak pytamy, to czy ktoś może coś wie na temat wagonów 23k (ilość, epoka, rewizje) od Rivarossi, bo ponoć są w planie ?

I pytanie do szczęśliwców co byli w Dortmundzie. Czy są jakieś informacje co do terminu pojawienia się zestawów Ost-West?
Byłem w Dortmundzie, ale nie mam żadnych informacji na zadany temat. Tak w ogóle, to pytanie powinno raczej być zadane w wątku "Nowości PKP 2015", a nie tu, gdzie dyskutujemy o EU07 Piko.
 

arek62

Aktywny użytkownik
Reakcje
5 0 0
Skoro tak pytamy, to czy ktoś może coś wie na temat wagonów 23k (ilość, epoka, rewizje) od Rivarossi, bo ponoć są w planie ?

I pytanie do szczęśliwców co byli w Dortmundzie. Czy są jakieś informacje co do terminu pojawienia się zestawów Ost-West?
Witam
Mimo,że to nie ten temat to byłem tam i rozmawiałem na temat terminu dostaw.
Pierwszy zestaw jest już gotowy a dla drugiego formy sa już też prawie gotowe.
Pan będący na stoisku ACME zapewnił mnie,że możemy sie pierwszego zestawu spodziewać na koniec tego roku i na początku przyszłego roku drugiego zestawu.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
478 4 0
Z numerem to się po prostu ośmieszyli - 347931 to numer z zakresu wagonów towarowych, zdaje się dwuosoiowych węglarek...pomijam już taką oczywistość jak 0 z przodu w tej epoce...



Z tego co pamiętam, to Irek uzupełniał wagony na swojej tamponiarce o numer inwentarzowy oraz uzupełniał opis na ostoi. Z różnych przyczyn nie odebrał wagonów trzeciej klasy, które bez numerów inwentarzowych i z brakującym opisem na ostoi zalegały na magazynie. Najwyraźniej Brawa postanowiła wrócić upłynnić stany magazynowe, ale zrobili to w najwyraźniej najgorszy z możliwych sposobów - samodzielnie i bez konsultacji uzupełniając opis...a że swego czasu robili też dla Parowozika 2 osiowe węglarki to uznali, że czteroosiowemu wagonowi osobowemu można nadać numer zbliżony do numeru węglarki, zapewne nie mieli pojęcia, że na PKP poszczególne typy wagonów miały odpowiednie zakresy numeracji, tak że po numerze można było określić jakiego typu jest to wagon i jakie jest jego pochodzenie.
Jesteś pewien że to Irek "nie odebrał" tych modeli? Pytam, bo moje źródła (raczej dobrze zorientowane w temacie) twierdzą, że to Brawa wstrzymała wysyłkę kolejnej partii modeli, nie otrzymawszy należności za pierwszą dostawę.
Co do wyglądu tego wagonu na zdjęciu, to zbytnio bym się nim nie przejmował. Jestem przekonany, że to tylko zdjęcie tzw. handmustera, czyli na prędce przygotowanej wizualizacji modelu jedynie do celów marketingowych. Nie twierdzę, że dobrze się stało, iż takim niewłaściwie opisanym "modelem" się reklamują, ale sądzę, że tak renomowana firma nie pozwoli sobie na taką kompromitację, czyli sprzedaż modelu nie odpowiadającego opisem nawet ogólnemu przeznaczeniu wagonu. Jestem przekonany że zbyt długo siedzą w tej branży, żeby pozwolić sobie na wypuszczenie takiego gniota.
 

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
280 0 0
Jesteś pewien że to Irek "nie odebrał" tych modeli? Pytam, bo moje źródła (raczej dobrze zorientowane w temacie) twierdzą, że to Brawa wstrzymała wysyłkę kolejnej partii modeli, nie otrzymawszy należności za pierwszą dostawę.
Nie chciałem wchodzić w szczegóły, wiadomo że jak towar nie zostaje dostarczony to powodem jest spór najczęściej o podłożu finansowym pomiędzy stronami.

Opinię oparłem na zdjeciach gotowych modeli z MBL oraz niemieckiego ebaya. Napisałem do Brawy że pomylili numery bo podali numer z zakresu 2 osiowych wagonów do przewozu węgla. Dziś dostałem odpowiedź iż nie mieli żadnych wartościowych szczegółowych informacji o modelu.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.350 32 10
Napisałem do Brawy że pomylili numery bo podali numer z zakresu 2 osiowych wagonów do przewozu węgla. Dziś dostałem odpowiedź iż nie mieli żadnych wartościowych szczegółowych informacji o modelu.
:D Cytując klasyka : Nie słyszałem piosenki, więc chciałem powiedzieć parę słów na jej temat
I pewnie nie znają nikogo kto w tym odległym kraju mógł mieć jakiekolwiek informacje na temat wagonów? Momencik, przecież był człowiek co u nich zamówił lokomotywę z opisem tego zarządu, niejaką Pt31. Pewnie numer telefonu się zgubił...
Ciekawi mnie zatem skąd właściwy numer na wagonie 2/3 klasy. Hmmm... taki model zdążył się ukazać i nawet miał wszystkie napisy (choć to by dopiero była chryja jakby je skopiowali, bo dopiero wtedy dowiedzieliby się kto je opracował!).
Nie będę taki, pomogę:
Chxz 019 183 Poznań.jpg


Chxz 019 899 Szczecin.jpg


Chxz 020 011 Szczecin.jpg
 

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
280 0 0
I pewnie nie znają nikogo kto w tym odległym kraju mógł mieć jakiekolwiek informacje na temat wagonów? Momencik, przecież był człowiek co u nich zamówił lokomotywę z opisem tego zarządu, niejaką Pt31. Pewnie numer telefonu się zgubił...
Ciekawi mnie zatem skąd właściwy numer na wagonie 2/3 klasy. Hmmm... taki model zdążył się ukazać i nawet miał wszystkie napisy (choć to by dopiero była chryja jakby je skopiowali, bo dopiero wtedy dowiedzieliby się kto je opracował!).
Nie będę taki, pomogę:
Zobacz załącznik 290463

Zobacz załącznik 290464

Zobacz załącznik 290465
Olfiku, tyle że numery inwentarzowe i częsciowo opis ostoi nakładał Irek samodzielnie swoją tamponiarką. Brawa przesyłała mu wagony pomalowane z częściowym nadrukiem na budzie (PKP plus orzełek) i ostoi. A że pewnie się posprzeczali to do niego nie dzwonili i sami postanowili uzupełnić te dane...z kapelusza.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.350 32 10
Lucku, wszystko się zgadza - ja tylko ironizuję na temat ich odpowiedzi 'iż nie mieli żadnych wartościowych szczegółowych informacji o modelu'.
Nie Irek jedyny znał te numery i dla producenta modeli nie powinno być wielkim problemem dotrzeć do właściwej osoby, lub co najmniej do informacji na temat oznaczeń wagonów PKP (jak choćby nieszczesny zakres numerów, o którym powiedzieć im mógł nawet Onkel Google).
 

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
280 0 0
Wiesz, w sumie prawa do tych opracowań autorstwa PMR K.Koj zapewne nabył Parowozik i to on jest ich właścicielem.Jest dla mnie zrozumiałe, że Pan Krzysztof Koj odmówił udostępnienia tych opracowań bo nie był już ich właścicielem. Szkoda tylko że Brawa nie dogadała się z Parowozikiem w sprawie tej dokumentacji (pytanie czy wogóle próbowali).
 

Grzeju

Aktywny użytkownik
Reakcje
36 0 0
Przecież mogli kupić od PMR dokumentacje na 3 inne numery inwentarzowe. Chyba takich wagonów było dostatecznie wiele.

No nie ma coś Brawa szczęścia do modeli PKP.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
478 4 0

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
Panowie. Jaką lokomotywę z obecnych na rynku i planowanych do wypuszczenia przez firmy Piko i SM można podłączyć do planowanego Ost-West od ACME? Założenie jest takie ze tylko rewizja ma się zgadzać, a same zestawy będą odwzorowywać pociąg z okresu 1994-1998?
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.490 140 19
Na tym zdjęciu kremowy pas podokienny jest wydłużony na ścianę czołową. W modelu pas ten kończy się na drzwiach. To chyba nie jest poprawne malowanie tego modelu?
Zobacz załącznik 289886

Zobacz załącznik 289887
Zacznijmy od tego, że model, a właściwie jego prototyp, oznaczony jest w sposób nastepujący: PL-PKPPR 50 51 20-08 683-8 B10 1151 Stacja LESZNO i posiada logo <==> oraz napis "Przewozy Regionalne" na kremowym pasie. Już w tym miejscu uwagę zwraca błędna, jednoczesna obecność napisów PL-PKPPR, B10 i "Przewozy Regionalne", bowiem jak przyjrzymy się poniższym zdjęciom prawdziwego wagonu z lat 2012-2013, zauważymy, że posiada on już opis PL-PREG, nie ma na sobie napisu "Przewozy Regionalne" oraz posiada oznaczenie przydziału do stacji macierzystej z herbem Leszna i maleńkim napisem Stacja tuż pod nim, zupełnie nie przypominającym tego z miniatury. Ponadto nowy, obowiązujący obecnie sposób oznaczania serii wagonu z wykorzystaniem liczb przy literach (np. B10) został wprowadzony w 2010 roku, kiedy nie stosowano już opisu PL-PKPPR, a PL-PREG. Nie wiedząc z jakiego okresu wygląd przedstawia prototyp modelu (jaką ma naniesioną datę naprawy rewizyjnej), nie możemy stwierdzić co jest niewłaściwe - umieszczenie na modelu napisu "Przewozy Regionalne", oznaczenie PL-PKPPR zamiast PL-PREG, czy niewłaściwe wykonanie oznaczenia przydziału. Uwagę zwraca także liczba stopni wejściowych. Prototyp posiada z jednej strony trzy, a z drugiej dwa stopnie wejściowe, zaś oryginał wszędzie po dwa. Widoczne są również różnice w rozmieszczeniu oznaczeń na czole wagonu. Oznaczenie typu wagonu (111Ac) jest wyżej względem oryginału. Brakuje oznaczenia następnej naprawy okresowej. Dodatkowo wzór jak i kolor prostokątnych tabliczek ostrzegawczych od przewodów sprzęgu ogrzewania elektrycznego wagonu jest niewłaściwy. Także niewłaściwy kolor drzwi przejścia międzywagonowego rzuca się w oczy, czy też niepomalowane końcówki uchwytów do mocowania tarcz sygnału końca pociągu. Jednakże takowe wykonanie oznaczeń na prototypie (w pewnej części0 może być poprawne lub błędne - wszystko zależy od tego względem jakiego wyglądu oryginału z danego okresu będziemy porównywać prototyp - koniecznym jest tutaj poznanie daty ostatniej naprawy rewizyjnej naniesionej na prototypie.
Ktoś powie, że to tylko prototyp, ale jednak jego przygotowanie na samym wstępie wprowadza w zakłopotanie osobę próbującą zidentyfikować okres z jakiego wygląd pierwowzoru model przedstawia. Dużo sprzeczności i odstępstw od oryginału rodzi wątpliwości i stawia pytanie, jak będą wykonane oferowane w sprzedaży gotowe modele? Miejmy nadzieję, że zostanie to poprawione, bowiem umieszczenie takiego "miszmaszu" na modelu jest karygodne!

- źródło: http://forum.modelarstwo.info/threads/nowości-pkp-2015.21781/page-41#post-441845
- autor: @Andrzej Harassek





- źródło: http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=7564
- autor: kilanziom
- opis: "2.12.2012, Warszawa Praga. Starszy wagon osobowy 111Ac włączony w skład pociągu IR z Krakowa do Warszawy. Tu uchwycony na torach postojowych PR zorganizowanych na północnej grupie stacji Warszawa Praga."



- źródło: http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=9024
- autor: fixall
- opis: "13.04.2013, Warszawa Wschodnia - Nadgryziony zębem czasu wagon 111Ac jako ostatni w składzie pociągu IR Szczeliniec. St. mac: Leszno"



To chyba nie jest poprawne malowanie tego modelu?
Malowanie jest poprawne, niestety jako jedna z niewielu rzeczy tego prototypu (całe szczęście, że to dopiero prototyp). O wagonach z przedłużonym kremowym pasem podokiennym niebawem...
 
Ostatnio edytowane:

Darek1957

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 0 0
W sklepie modelarskim w Toruniu są już w sprzedaży polskie szczupaki BRAWA 45313, 45314, 45316.
Ceny wagonów promocyjne.
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
Mam nadzieję, że się nie powtarzam, ale na stronie SK Model pojawiło się info o rozpoczęciu sprzedaży piętrusów Goerlitz 88 ze stacji Rzeszów.
Wagony noszą na sobie malowanie i oznakowanie z roku 2000 (epoka Vb).
W tamtym okresie, wagony te przydzielone były do stacji Rzeszów i w związku z tym dedykowane są specjalnie do modelu lokomotywy Piko EP07-187 z Zakładu Taboru w Żurawicy.
http://www.sk-model.com.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=241
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 149
Tabor 10
Tabor 91
Tabor 18
Tabor 151

Podobne wątki