Zacznijmy od tego, że model, a właściwie jego prototyp, oznaczony jest w sposób nastepujący:
PL-PKPPR 50 51
20-08 683-8 B
10 1151
Stacja LESZNO i posiada logo
<==> oraz napis "
Przewozy Regionalne" na kremowym pasie. Już w tym miejscu uwagę zwraca błędna, jednoczesna obecność napisów
PL-PKPPR, B
10 i "
Przewozy Regionalne", bowiem jak przyjrzymy się poniższym zdjęciom prawdziwego wagonu z lat 2012-2013, zauważymy, że posiada on już opis
PL-PREG, nie ma na sobie napisu "
Przewozy Regionalne" oraz posiada oznaczenie przydziału do stacji macierzystej z herbem Leszna i maleńkim napisem
Stacja tuż pod nim, zupełnie nie przypominającym tego z miniatury. Ponadto nowy, obowiązujący obecnie sposób oznaczania serii wagonu z wykorzystaniem liczb przy literach (np. B
10) został wprowadzony w 2010 roku, kiedy nie stosowano już opisu
PL-PKPPR, a
PL-PREG. Nie wiedząc z jakiego okresu wygląd przedstawia prototyp modelu (jaką ma naniesioną datę naprawy rewizyjnej), nie możemy stwierdzić co jest niewłaściwe - umieszczenie na modelu napisu "
Przewozy Regionalne", oznaczenie
PL-PKPPR zamiast
PL-PREG, czy niewłaściwe wykonanie oznaczenia przydziału. Uwagę zwraca także liczba stopni wejściowych. Prototyp posiada z jednej strony trzy, a z drugiej dwa stopnie wejściowe, zaś oryginał wszędzie po dwa. Widoczne są również różnice w rozmieszczeniu oznaczeń na czole wagonu. Oznaczenie typu wagonu (111Ac) jest wyżej względem oryginału. Brakuje oznaczenia następnej naprawy okresowej. Dodatkowo wzór jak i kolor prostokątnych tabliczek ostrzegawczych od przewodów sprzęgu ogrzewania elektrycznego wagonu jest niewłaściwy. Także niewłaściwy kolor drzwi przejścia międzywagonowego rzuca się w oczy, czy też niepomalowane końcówki uchwytów do mocowania tarcz sygnału końca pociągu. Jednakże takowe wykonanie oznaczeń na prototypie (w pewnej części0 może być poprawne lub błędne - wszystko zależy od tego względem jakiego wyglądu oryginału z danego okresu będziemy porównywać prototyp - koniecznym jest tutaj poznanie daty ostatniej naprawy rewizyjnej naniesionej na prototypie.
Ktoś powie, że to tylko prototyp, ale jednak jego przygotowanie na samym wstępie wprowadza w zakłopotanie osobę próbującą zidentyfikować okres z jakiego wygląd pierwowzoru model przedstawia. Dużo sprzeczności i odstępstw od oryginału rodzi wątpliwości i stawia pytanie, jak będą wykonane oferowane w sprzedaży gotowe modele? Miejmy nadzieję, że zostanie to poprawione, bowiem umieszczenie takiego "miszmaszu" na modelu jest karygodne!
- źródło:
http://forum.modelarstwo.info/threads/nowości-pkp-2015.21781/page-41#post-441845
- autor:
@Andrzej Harassek
- źródło:
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=7564
- autor:
kilanziom
- opis:
"2.12.2012, Warszawa Praga. Starszy wagon osobowy 111Ac włączony w skład pociągu IR z Krakowa do Warszawy. Tu uchwycony na torach postojowych PR zorganizowanych na północnej grupie stacji Warszawa Praga."
- źródło:
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=9024
- autor:
fixall
- opis:
"13.04.2013, Warszawa Wschodnia - Nadgryziony zębem czasu wagon 111Ac jako ostatni w składzie pociągu IR Szczeliniec. St. mac: Leszno"
To chyba nie jest poprawne malowanie tego modelu?
Malowanie jest poprawne, niestety jako jedna z niewielu rzeczy tego prototypu (całe szczęście, że to dopiero prototyp). O wagonach z przedłużonym kremowym pasem podokiennym niebawem...