• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2015

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
Dlatego czekam na opinię, bo zastanawiam się nad kupnem a ja się nie znam na tyle, aby wyłapać błędy i ocenić wady modelu.
Jest tyle opinii co wypowiadających się na ten temat. Opiniowanie może być kontrowersyjne i zaczepne. Lepiej oceń sam i zdecyduj. Taka moja rada. Myślę, że w necie jest wystarczająca ilość zdjęć, a i tematów na tym forum, by sobie samemu zdecydować. Wystarczy poczytać forum.
 
Ostatnio edytowane:

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
Dzięki kolego.
Chciałem się upewnić, że szyby grzejne są inne po prawej jak i lewej stronie.
Zwróćcie uwagę na szybę lewą i prawą - paski lewej są delikatnie wyżej.
Myślałem, że to przypadek, bo zauważyłem to w sesji zdjęciowej od SK-Model. Tutaj jest tak samo.
Warto zwrócić na to uwagę, bo jest to zgodne z oryginałem :)
Dla mnie na +

EP07 Szyby grzejne.jpg
 

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
Ale to jest jedna z tych rzeczy, na którą można śmiało przymknąć oko.

Jak ktoś ma możliwość zrobienia zdjęcia "świnki" (EP08), to bardzo chętnie zobaczę.
I tak i nie, całościowo na pewno można modelowi sporo wybaczyć, natomiast wdając się w detale montażu szyb grzewczych źle dobrane wycieraczki psują efekt, z jednej strony dba się o drobne detale przy grubszych idąc na spory kompromis... Można by ewentualnie poszukać (jeśli w ogóle istnieje) lokomotywy, która by miała odpowiednie do formy wycieraczki i wtedy pobawić się w resztą drobnicy...
 

mikel

Aktywny użytkownik
Reakcje
32 1 0
Jest tyle opinii co wypowiadających się na ten temat. Opiniowanie może być kontrowersyjne i zaczepne. Lepiej oceń sam i zdecyduj. Taka moja rada. Myślę, że w necie jest wystarczająca ilość zdjęć, a i tematów na tym forum, by sobie samemu zdecydować. Wystarczy poczytać forum.
Warto też zobaczyć na żywo w sklepie. Zdjęcia pokazują wszystko w największych detalach, a na żywo już to trochę inaczej wygląda. Niektóre rzeczy nie kolą w oczy. Oczywiście jest to tylko moje zdanie.
 

arek62

Aktywny użytkownik
Reakcje
5 0 0
Witam kolegów ze słonecznego Dortmundu.:)
Byłem na stoisku ACME i pan,który tam był wystawił mi z gabloty Chrobrego do zrobienia zdjeć.(y)
Jak wrócę do Polski to je zaraz wstawię na forum.
Ma się ukazać koniec czerwca początek lipca.
Pozdrawiam
Arek
 

mpsj

Użytkownik
Reakcje
1 0 0
Witam kolegów ze słonecznego Dortmundu.:)
Byłem na stoisku ACME i pan,który tam był wystawił mi z gabloty Chrobrego do zrobienia zdjeć.(y)
Jak wrócę do Polski to je zaraz wstawię na forum.
Ma się ukazać koniec czerwca początek lipca.
Pozdrawiam
Arek
A już myślałem, że po tylu latach oczekiwania na premierę Chrobrego, nikt z obecnych w Dortmundzie nie zrobił tam żadnego zdjęcia na stoisku ACME. Natomiast z tego co napisałeś to szykuje się chyba cała sesja zdjęciowa. Super wiadomość, nie możemy się doczekać!
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.387 463 29
Ja z uporem maniaka powrócę jeszcze do Ost-West Express. Na takiej stronie znalazłem zdjęcia które rzekomo przedstawiają ten pociąg w 1992r. Oprócz informacji, że w 1992 roku wagony Bautzen89 posiadały jeszcze oryginalne barwy dowiadujemy się że wagony te kursowały w pociągu Ost-West Express. Czy ktoś potwierdzi lub zaprzeczy, iż pociąg ten faktycznie miał w składzie wagon restauracyjny, a jeśli tak to w jakim okresie ponieważ nie znalazłem w sieci żadnego zdjęcia (prócz tych z linku ale za mały kadr aby to stwierdzić w 100% ) na którym bez wątpienia jest ten pociąg i w jego składzie znajduje się wagon restauracyjny.

Acha, link http://arekmiz.friko.pl/Warszawa 1992.htm
W latach 1990-tych dość często jeździłem tym pociągiem i nie pamiętam, żeby był w nim wagon restauracyjny. Nie było też wagonów 1 klasy, dlatego przypuszczam, że na zdjęciach umieszczonych na wspomnianej przez kolegę elektryka stronie jest zupełnie inny pociąg, najprawdopodobniej któryś z krajowych Intercity.

Ja już z Dortmundu wróciłem, ale niestety, zdjęć modeli ACME nie robiłem. Udało mi się za to zrobić kilka fotek Y-ów Herisa. Wprawdzie zdjęcia tych prototypów już na forum były, pozwolę sobie jednak wrzucić tu parę swoich. W krótkiej rozmowie z przedstawicielami formy podzieliłem się z nimi swoimi wątpliwościami dotyczącymi umieszczenia prądnic oraz oznaczenia serii. Jeśli chodzi o to drugie, to moim zdaniem oznaczenie serii powinno być symetrycznie, na środku (pod literą "K" PKP), a nie przesunięte na prawo. Z prądnicami sprawa jest bardziej złożona i tu nie mam zdecydowanego poglądu. Na większość zdjęć jest tak, że patrząc z boku wagonu, prądnica jest na lewym wózku, od środka wagonu (wał napędowy wznosi się od lewego łożyska w prawo, do prądnicy umieszczonej koło prawego łożyska osiowego. Tak jest też na zdjęciach zamieszczonych w ulotce Herisa. Natomiast w modelu Herisa jest odwrotnie, prądnica jest na prawym wózku i jest skierowana w lewo. Przejrzałem jednak sporo zdjęć (także tu, na forum) i na niektórych starszych fotkach widziałem umieszczenie prądnicy takie, jak w modelu Herisa. Jak być powinno w wypadku egzemplarzy, odwzorowanych w modelach, niestety, nie wiem. W teraz moje fotki, niestety, było tam bardzo ciemno i nawet obróbka zdjęć w komputerze nie dała za dobrych wyników.

IMG_0079a.jpg
IMG_0080a.jpg
IMG_0080b.jpg
IMG_0081a.jpg
IMG_0081b.jpg
IMG_0084a.jpg
IMG_0088a.jpg
IMG_0089a.jpg
IMG_0092a.jpg
IMG_0094a.jpg
IMG_0094c.jpg
IMG_0096a.jpg
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
Heris mógł bardziej postarać się z modelami na wystawę... to przecież jakby nie patrzeć wizytówka ich produkcji.
Stopnie powykrzywiane, odpryski w ramach okien.

A ramki okien przy drzwiach wejściowych są prawidłowe?
Nie powinny być czarne uszczelki dookoła okna? Bo nie mam pewności.

Brakuje jeszcze uchwytów promowych przy drzwiach wejściowych.
Fajnie, że stopnie zrobili dwóch różnych typów.
Gdyby zlikwidowali wszystkie niedociągnięcia to byłoby świetnie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.387 463 29
To nie model PKP ale do składu Ost-West Express będzie doskonale pasował holenderski 1/2 kl.
1. Będzie pasował, ale do Ost-West z lat 1970-80.
2. To jest wagon belgijski (SNCB, logo B w elipsie) a nie holenderski. Holenderskie wagony 1/2 klasy jeździły w latach 1960-tych. Model takiego wagonu NS przedstawiałem w innym wątku.
3. Jak na razie nie ma takiego modelu, chyba, że czegoś nie wiem. LS Models robi wagony belgijskie, ale typu I2 spawane (ten jest I1 nitowany). Do I1 przymierzają się już kilka lat, ale w ich zapowiedziach nie znalazłem wersji, odpowiadającej tej, która jeździła w Ost-West.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 223
Tabor 321
Tabor 339
Tabor 1309
Tabor 151

Podobne wątki