• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2015

Dabas

Aktywny użytkownik
Reakcje
19 0 0
Patrzę na tego Shimms-a i on nawet nie próbuje udawać polskiego wagonu, ale może to kwestia tej wizualizacji, gdyby oznaczyli go Simms i dali czarne podwozie to byłby bardziej do prawdziwego podobny:
4843174_wagon-towarowy-kryty-shimms-pkp-cargo-logistics.jpg
 

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
877 9 4
Jakiś czas temu na naszym forum były przedstawione zdjęcia prototypów wagonów XB w malowaniu PKP Intercity ACME (chyba z jakiś targów). Czy wiadomo co dalej z tymi wagonami?
 

Marwin

Użytkownik
Reakcje
71 8 0
A co złego jest w tym zestawie? Podobne Roco przygotowało w latach poprzednich w fikcyjnych malowaniach kolei holenderskich, czeskich czy szwajcarskich. To nie droga, i bardzo dobra podstawa dla rozpoczynających zabawę w H0. Dodatkowo można ją zacząć już w klimacie PKP.

Tę "nieszczęsną" BR290 zawsze można po czasie zastąpić SMką, czy EU07, a wagony z powodzeniem mogą służyć dalej.

Mnie osobiście cieszy taka inicjatywa ze strony Roco.
 

Daniel

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
Ci co są na nie w poście Marwin-a, bo pewnie śmieją się z tego zestawu pseudo PKP hmmm i czy słusznie czy nie ,to kwestia dyskusji bo oto żaden producent czy Piko,Roco czy inny w 90% i może i więcej wypuszczają produkt PKP podobny. Więc trzeba było by się podpisać pod wszystkim "Jestem na nie" Jak chcecie mieć Lokomotywę czy Wagon typowy dla budowy PKP-owskiej to no niestety, ale trzeba sobie to samemu zrobić, albo zamówić EFC,Wawric,TMF,Jan-kol,UMF itp itp, lub u innych kolegów robiących takie manufaktury ,ale sami wiemy ile to kosztuje.Nie wiem jak inni,ale jak ja kupuję model np.ST44 z Roco, to nie dlatego,że fajny PKP ST44 wypuściło nam Roco ,tylko dla bazy wykonania z niego jak najbardziej podobnej lokomotywy do ST44.Taki ostatni przykład z katalogu Roco na 2015r. Mamy dwa Parowozy PKP i czy to jest faktyczne PKP ???? Więc też jestem na tak, przynajmniej dla dzieci jest fajny niebieski zestaw :)
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
636 3 1
Ci co są na nie w poście Marwin-a, bo pewnie śmieją się z tego zestawu pseudo PKP hmmm i czy słusznie czy nie ,to kwestia dyskusji bo oto żaden producent czy Piko,Roco czy inny w 90% i może i więcej wypuszczają produkt PKP podobny. Więc trzeba było by się podpisać pod wszystkim "Jestem na nie" Jak chcecie mieć Lokomotywę czy Wagon typowy dla budowy PKP-owskiej to no niestety, ale trzeba sobie to samemu zrobić, albo zamówić EFC,Wawric,TMF,Jan-kol,UMF itp itp, lub u innych kolegów robiących takie manufaktury ,ale sami wiemy ile to kosztuje.Nie wiem jak inni,ale jak ja kupuję model np.ST44 z Roco, to nie dlatego,że fajny PKP ST44 wypuściło nam Roco ,tylko dla bazy wykonania z niego jak najbardziej podobnej lokomotywy do ST44.Taki ostatni przykład z katalogu Roco na 2015r. Mamy dwa Parowozy PKP i czy to jest faktyczne PKP ???? Więc też jestem na tak, przynajmniej dla dzieci jest fajny niebieski zestaw :)
Absolutnie nie zgadzam się z takim postawieniem problemu. Dlatego też (wyjątkowo !) postanowiłem zdecydowanie nie docenić tego wpisu.
Ja nie śmieję się z postu Marwina, a nawet zgadzam sie z nim (!), ponieważ zestawy startowe (nawet najbardziej fikcyjne) odgrywaja zawsze pewną istotną rolę w pobudzaniu rynku, ale nie jest prawdą, że żaden z (wielkoseryjnych) producentów nie oferuje modeli lokomotyw i wagonów PKP zgodnych z taborem PKP.
Co więcej, ostatnio są to nawet modele lokomotyw polskiej konstrucji, a ich niedoskonałości (które występują w przypadku każdego modelu produkowanego wielkoseryjnie) nie mogą przecież tego faktu zmienić !
Twierdzę również, że mimo swojej niskiej ceny, modele te pod wieloma względami, są wyrobami bardziej doskonałymi niż produkcje "manufakturowe", a to głównie za sprawą ich "przemysłowej" powtarzalności, której nigdy nie osiągnie się w (mimo wszystko w prymitywnych) warunkach manufaktury... I żadna cena tego zmienić nie może :).
Idąc dalej twierdzę, że także obydwa modele parowozów PKP firmy Roco, których ukazanie się zapowiedziano w najnowszym katalogu, będą całkiem przyzwoitymi modelami lokomotyw PKP, tyle tylko, że będą one odwzorowywać wygląd tych lokomotyw PKP z połowy lat 50, a nie z lat 70, czt nawet 80.
Zastanawiam się tylko, czy to źle? Przecież ostatnio ukazuje się sporo modeli polskich lokomotyw innych prducentów w wykonaniu z lat 90, czy nawet wręcz współczesnych, więc ne bardzo rozumiem w czym jest problem? Oczywiście wiem, że model parowozu PKP serii Ty2 w wersji z lat 60-90 byłby najbardzej pożądaną wersją wykonania tej lokomotywy PKP, ale nie znaczy to przecież, że model paowozu Ty2 w stanie wyposażenia z roku 1954 jest nieprawidłowo wykonany !
Taka (niestety) była decyzja producenta tego modelu i trzeba się z tym pogodzić, albo... po prostu nie kupować tego modelu.
Pamiętajmy także, że wielu kolekcjonerów i modelarzy zbiera od lat modele taboru PKP w epoce III (a, b, c) i oni powinni chętnie kupić takie właśnie modele parowozów PKP, bo przecież w tamtych latach, parowozy te nie maiały ani "tzw. "wiader", ani pomarańczowych czołownic, ani wielu innych elementów charakterystycznych dla lat późniejszych. A tak w ogóle, to nie ufajmy zbytnio "wizualizacjom" tych modeli przedstawionym w katalogu firmy Roco...;).
I jeszcze jedno. Jest chyba sprawą oczywistą, że każdy z modeli wielkoseryjnych, każdej firmy, można udoskonalić, poprawić, czy zwaloryzować, ale nie może być to powodem do twierdzenia, że modele te nie są zgodne z pierwowzorami taboru występującego (niegdyś lub teraz) w Polsce.
Proponuję, żebyśmy spojrzeli na modele taboru PKP trochę szerzej, niż tylko z perspektywy własnych upodobań i zainteresowań, i trochę bardziej realistycznie, z punktu widzenia produkcji masowej. Wtedy będzie nam łatwiej "przełknąć" niektóre kompromisy, tak jak muszą godzić się z tymi problemami inni i to na całym świecie.
 

Arcyk

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
Ten zestaw nie jest taki zły... Takie wagony z napisem PKP będzie łatwiej sprzedać na allegro (może nawet za nie małą cenę), a br290 to przecież dość bliska nam lokomotywa (baza do SP32 i SM42) ;)
 

Dabas

Aktywny użytkownik
Reakcje
19 0 0
Ja prawdopodobnie kupie ten zestaw, zbieram PKP Cargo i te Simms-y mi pasują. Miałem Simms-a PKP Cargo od JGT i co prawda miał super detal i dobrze wyglądał w gablotce, ale nie umiał jeździć. Mnie jedynie ta BR290 boli, ale przy cenie 200 ojro za całość, da się tą żabę przełknąć
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
Patrzę na tego Shimms-a i on nawet nie próbuje udawać polskiego wagonu, ale może to kwestia tej wizualizacji, gdyby oznaczyli go Simms i dali czarne podwozie to byłby bardziej do prawdziwego podobny:
Zobacz załącznik 261669
Mówiliśmy w zeszłym roku, że ten model w barwach PKP kompromis dla tzw "przeciętnego Niemca", który to takie coś widzi, ale się nie przygląda. Zresztą ceny jakie na allegro osiągają wagony z pierwszej wersji, pokazują, że ludzie są gotowi płacić nawet za takie kompromisy [ a już zwłaszcza poczta tilliga].
Kolejna sprawa to wizualizacja tego wagonu i wagonów z setu. Nie wiadomo, jakiego malowania poszły rysunki [a są różne], i czy jest to dokładna czy uproszczona wizualizacja :confused:
I tak jak napisałeś, dokładny jest Jankol, ale właściwości:boso:
Kolejny przykład modeli dla ..., to właśnie sklad CTL Marklina. Nie wiem, na ile jest zgony z rzeczywistością, ale ktoś już chyba napisał, że nie na 100%
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 77
Tabor 10
Tabor 42
Tabor 18
Tabor 151

Podobne wątki